نوشته شده توسط : رها حامی

 

تصویر: https://digiagram.ir/wp-content/uploads/2022/03/2-1.jpg

اینکه برای شما تین کلاینت بهتر است یا لپ تاپ یا مینی پی سی، به نوع نیاز شمابه رایانه ها بستگی دارد. در سال های قبل برای تهیه کامپیوتر و یا لپ تاب ها معیار های بسیار گوناگونی وجود داشت.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اینکه برای شما تین کلاینت بهتر است یا لپ تاپ یا مینی پی سی، به نوع نیاز شمابه رایانه ها بستگی دارد. در سال های قبل برای تهیه کامپیوتر و یا لپ تاب ها معیار های بسیار گوناگونی وجود داشت. اما معیاری که از گذشته تا به امروز برای خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر وجود دارد و مهمترین مورد محسوب می شود، نیاز شما از کامپیوتر می باشد.

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی یا لپ تاپ؟

معیاری که برای انتخاب لپ تاب یا کامپیوتر یا مینی پی سی وجود دارد این است که باید ببینید که چه کارهایی قرار است با این سیستم انجام دهید؟ آیا قرار است پروژه های سنگین گرافیکی انجام دهید؟ یا قد دارید با آن بازی کنید؟ یا به طور مثل قرار است با آن برنامه نویسی، کارهای مالی یا مصرف خانگی و عمومی انجام دهید. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از خرید کامپیوتر، لپ تاب و یا تین کلاینت چیست سپس به دنبال نوع آن باشید.

در عصر امروز با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، لپ تاب ها و تین کلاینت های جدیدتری وارد بازار شده اند که کاربرد های بیشتری دارند. البته نا گفته نماند که این سیستم های جدید هنوز نیز دارای مزایا و معایبی می باشند که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.



مزایای خرید لپ‌ تاپ:

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای لپ تاب ها، قابل حمل بودن آنها می باشد. این قابلیت باعث شده است که در هر زمان و در هر مکانی که به لپ تاب ها نیاز پیدا کردید، بتوانید خیلی راحت از آنها استفاده کنید.

لپ تاب ها با داشتن باتری در خود موجب شده اند که از آنها در نبود برق برای چندین ساعت با خیال راحت استفاده کنند.

همین طور یکی دیگر از ویژگی های لپ تاب ها این است که ابعاد آنها در مقابسه با کامپیوتر ها کمتر است و دیگر نیازی به ماوس و کیبورد و همین طور مانیتور به صورت جداگانه نیست. بهتر است بدانید مزایای مینی پی سی چیست؟

از دیگر مزایای استفاده از لپ تاب ها کم مصرف بودن آنها می باشد. لپ تاب ها در مقایسه با کیس ها مصرف برق کمتری دارند و برق مصرفی آنها حدودا 90 وات می باشد.

معایب خرید لپ تاپ:

اغلب لپ تاب ها از نظر ارتقاء قطعات بسیار محدود هستند و تنها مورد قابل ارتقاء آنها حافظه رم و حافظه داخلی می باشد. ولی ارتقاء کارت گرافیک و پردازنده وجود ندارد.

بارتی های لپ تاب نیز بعد از استفاده زیاد نیاز به شارژ دارد و ممکن است بعد از مدت طولانی نیاز باشد باتری آن را عوض کنید.

در شرایطی که لپ تاب شما دچار خرابی شود به یک متخصص نیاز است که معمولا هزینه های مربوط به پشتیبانی آنها زیاد است.

اگر از آنها زیاد استفاده کنید ممکن است گرمای بیش از حد از خود تولید کن و داغ شود که در این شرایط به یک فن خنک کننده نیاز دارید.

قیمت نهایی لپ تاب ها بسیار گران تر از تین کلاینت ها می باشد.

لپ تاب ها به دلیل داشتن ابعاد و وزن کم و هین طور قیمت بالا، بیشتر مورد سرقت قرار میگیرند



لپ تاب ها بیشتر برای دانشجویان و نویسندگان مناسب است، زیرا بیشتر در رفت و آمد هستند.

مزایای خرید تین کلاینت:

تین کلاینت ها و همین طور مینی پی سی ها با داشتن ابعاد بسیار کوچک می توانند به راحتی به پشت مانیتور نصب شوند و روی میز قرار بگیرند. این امر موجب می شود فضای کمتری اشغال کنند.

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی یا لپ تاپ؟

قابلیت ارتقاء رم ، هارد ، پردازنده در تین کلاینت ها وجود دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع که می توان در تین کلاینت ها اطلاعات را در سرور ذخیره کرد، امکان سرقت یا از بین رفتن اطلاعات بسیار کم است.

مصرف برق تین کلاینت ها از لپ تاب ها نیز کمتر می باشد. مصرف برق این دستگاه حدودا 50 وات می باشد.

و ... که ادامه مطلب را می توانید در بخش دوم این موضوع مشاهده کنید.
منبع: تین کلاینت تین آوا


:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

تصویر: https://snn.ir/files/fa/news/1400/12/16/1646371_443.png

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مزایای تین کلاینت بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.


یکی از مزایای تین کلاینت ها و مینی پی سی ها این است که داغ نمی شوند. زیرا دارای فن لس می باشند. فن لس بودن تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها به دلیل نبود فن در دستگاه و همین طور استفاده از دستگاهی به نام هیت سینک که گرمای ایجاد شده از پردازنده را می گیرد و از داغ شدن جلوگیری می کند. و اما مینی پی سی چیست همچنین از دیگر مزایای تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها این است که به دلیل نداشتن فن دیگرآلودگی صوتی ایجاد نمی کنند.



عمر مفید این دستگاه ها 10 سال می باشد. تین کلاینت ها در 24 ساعت از شبانه روز و هفت روز هفته می توانند روشن باشند و از آنها استفاده کرد بدون اینکه داغ شود یا از بین برود.

بهتر است بدانید که هزینه های مربوط به پشتیبانی این دستگاه بسیار کم است و به دلیل وجود نداشتن قطعات مکانیکی نیازی به متخصص وجود ندارد.

توجه داشته باشید که گرافیک نصب شده بر روی تین کلاینت ها آنبرد می باشد.

توجه داشته باشید که تین کلاینت و یا زیرو کلاینت و یا مینی پی سی باید با در نظر گرفتن رم و حافظه متناسب با کاربری انتخاب شوند. تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها برای کاربران اداری و برای سازمان ها و همین طور برای کاربران خانگی مناسب می باشد که احتیاجی به جابه جا کردن دستگاه ندارد.

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی یا لپ تاپ؟

معایب تین کلاینت:

بعد از برسی مزایا نوبت به آن رسیده که از معایب این دستگاه را نیز صادقانه بیان کنیم تا افراد با داشتن اطلاعات کامل به دنبال زیرو کلاینت و تین کلاینت بروند.

عملکرد ضعیف پردازش های گرافیکی: به طور کلی از این دستگاه ها بیشتر می توان برای مواردی مانند وب گردی و آفیس استفاده کرد و برخی از نوع های آن را می توان برای کارهای گرافیکی سبک و نرم افزار های گرافیکی مثل فوتوشاپ به کار برد. اما بخاطر محدودیت در ازتقاء سخت افزاری و همین طور پردازش گرافیکی کم، بهتر است برای کارهایی گرافیکی استفاده نشود.


فضای ذخیره سازی پایین: در برخی از نسخه های معایب تین کلاینت، فضای متعلق به هارد دیسک بسیار کم استت یا این امکان وجود ندارد که از هارد دیسک هایی با ظرفیت بالا استفاده کرد.

جایگزین دشوار قطعات: اگر در تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها قطعه ای خراب شود، نمی توان به راحتی برای آن جایگزینی انتخاب کرد. همین طور در بیشتر موارد قابلیت تغییر ندارند.


مقایسه تین کلاینت ها با لپ تاب ها از نظر قیمت

قیمت تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها و مینی پی سی از 3 میلیون تومان شروع می شود ولی قیمت لپ تاب ها از 6 میلیون شروع می شود. بنابراین قیمت مربوط به لپ تاب ها از تین کلاینت حدودا دو برابر بیشتر است.

امیدوار هستم با خواندن بخش اول و دوم این مطلب شما با تفاوت های اصلی بین تین کلاینت ها و لپ تاب ها به خوبی آشنا شد ه باشید. اما بهتر است بدانید اگر صاحب اداره یا شرکت یا سازمانی هستید که خیلی نیازی به کارهای گرافیکی نیست، از تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها استفاده کنید تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم فضای کمتری اشغال کنید و هم از مزایای مفید آن استفاده کنید.

از دیگر کابرد های این دستگاه در کافی نت ها می باشد که بسیار مفید است. چنانچه قرار است برای مصارف خانگی پی سی تهیه کنید می توانید از لپ تاب ها برای این منظور خریداری کنید. در کل استفاده از کیس های کامپیوتری خیلی پیشنهاد نمی شود مگر در شرایط خاص.
منبع: مینی پی سی تین آوا


:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 




با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و ساخت تین کلاینت ها، کارها راحت تر شدند. کامپیوتر کوچک ها با توجه به مزایای خوبی که دارند، در بسیاری از مشاغل کاربرد دارند. امروزه در بسیاری از صنعت ها از مینی پی سی ها به دلیل داشتن مزایای بسیار خوب، استفاده می کنند. یکی از کاربرد های مینی پی سی ها در کافی نت ها می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها آشنا کنیم.

قبل از اینکه بخواهید نوع تین کلاینت ها را انتخاب کنید باید کاری که قرار است با آن انجام دهید را مشخص کنید. با مشخص کردن این موضوع، شرکت های معتبر که در زمینه فروش کامپیوتر کوچک ها فعالیت دارند می توانند مینی پی سی هایی با قدرت پردازش مناسب را ارئه دهند.

در کافی نت ها نیز مانند ادراره جات از کامپیوتر ها استفاده می کنند. یعنی در کافی نت از مزایای تین کلاینت برای وب گردی و در نهایت استفاده از آفیس می باشد و اما کامپیوتر کوچک چیست ،بنابراین با این وجود انتخاب کامپیوتر کوچک ها برای کافی نت ها یک انتخاب هوشمندانه است. به هیچ عنوان نباید نگران عدم توانایی تین کلاینت ها در این امر باشیم زیرا که هر کسی که به کافی نت ها مراجعه می کند، قطعا برای بازی کردن با سیستم را ندارد.

مزایای تین کلاینت در کافی نت

به کار گیری کامپیوتر کوچک ها در کافی نت ها موجب می شود فضای زیبا تر و آرام تری ایجاد شود. زیرا که مینی پی سی ها فن ندارند و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند. همچنین به دلیل داشتن ظاهری کوچک و زیبای تین کلاینت ها وقتی در کنار مانتیور ها در فضای کافی نت ها قرار می گیرند، محیط را زیباتر می کنند. حتی این امکان نیز وجود دارد که مینی پی سی ها را به پشت مانیتور ها وصل کرد و از فضای به وجود آمده نهایت استفاده را کرد و همین طور از زیبایی ایجاد لذت برد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها این است که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند. هزینه های مینی پی سی چه هزینه خرید، چه هزینه پشتیبانی آن نسبت به خرید و پشتیبانی پی سی ها بسیار مناسب تر است.

یکی دیگر از ویژگی های بهترین کامپیوتر کوچک و یا تین کلاینت ها، مصرف برق می باشد. آنها حدود 65 وات برق مصرف می کنند که برق آنها به وسیله آدابتور تامین می شود. اما یک پی سی حدود 500 وات برق مصرف می کند. بنابراین استفاده از مینی پی سی ها در کافی نت ها در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود و هم هزینه های مربوط به پرداخت قبض برق کاهش پیدا می کند.

همانطور که می دانید در کافی نت ها یک پی سی وجود ندارد و تعداد زیادی پی سی وجود دارد که تمامی این مواردی که نام برده شد را برای کافی نت باید ضبدر تعداد آنها کرد. بنابراین اگر بخواهید از پی سی ها استفاده کنید عدد قابل توجهی می شود.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که شما می توانید بعد از استفاده کاربر از کامپیوتر کوچک آن را خاموش نکنید، بیشتر کافی نت ها بعد از استفاده کاربر از پی سی به دلیل مصرف زیاد برق توسسط آتها، خاموش می کنند اما در ص.رت استفاده از تین کلاینت ها دیگر نیازی به خاموش کردن نیست. از دیگر ویژ"ی های مینی پی سی می توان بی وقفه کار کردن آن را نام برد. یعنی مینی پی سی ها می توانند 24 ساعته در تمام روز ها بدون وقفه کار کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها به جای پی سی ها این است که عمر آنها بیشتر از پی سی ها می باشد. عمر مفید یک پی سی حدود 5 سال می باشد اما عمر مینی پی سی ها دوبرابر این مقدار است. این میزان عمر را می توان در کاتولوگ اصلی کامپیوتر کوچک ها تحت عنوان MTBF مشاهده کرد و آن را با پی سی ها مقایسه کرد.

یکی دیگر از ویژگی های کامپیوتر کوچک ها سرعت آنها می باشد که از پی سی ها بسیار بیشتر است. زیرا در آنها از هاردهای SSD استفاده شده است، به همین خاطر است که سرعت بسیار خوبی دارند. و اما تین کلاینت چیست تمامی این ویژگی های بالا دست به دست هم داده اند تا استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها بهترین انتخاب باشد.
منیع: تین کلاینت نیاکو


:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 



بهتر است قبل از خرید تین کلاینت و استفاده از آن، مزایا و ویژگی های آنها را بدانید تا بتوانید با خیال راحت آنها را تهیه کنید. مینی کامپیوتر چیست ها برای شرکت های گوناگون کاربرد دارند. در قسمت های فناوری اطلاعات به وسیله فناوری های دکتاپ های مجازی به سیستم عامل های جداگانه مهاجرت می کنند. در اداما شما را با مزایای استفاده از این تکنولوژی تقریبا جدید آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.


صرفه جویی در هزینه

اولین و مهمترین ویژگی موجود در تین کلاینت ها این است که در مصرف هزینه ها صرفه جویی می کند. یعنی مینی کامپیوتر ها موجب کم شدن هزینه های چند بخش می شوند. این بخش ها عبارتند از:

هزینه های پشتیبانی IT

هزینه های سرمایه

هزینه های مربوط به خرید اولیه

هزینه های مربوط به کابل کشی و اشغال فضا

هزینه های صدور مجوز

به طور کلی تین کلاینت ها موجب کاهش کل هزینه های اداری و عملیاتی تا 70% و کاهش هزینه های مربوط به انرژی تا 97% می شود.

بهتر است این نکته را نیز بدانید که تین کلاینت ها یا مینی کامپیوتر ها در مقایسه با یک کامپیوتر 150 واتی، به طور تقریثبی حدود 8 الی 20 وات مصرف می کنند. بنابراین شما می توانید با استفاده از مینی کامپیوتر ها، مقدار هزینه ای که از صرفه جویی برق در مینی کامپیوتر ها به دست می آید را سرمایه گذاری کنید.

مدیریت ساده سازی

یکی دیگر از مزایا و ویژگی های تین کلاینت ها مدیریت ساده سازی می باشد. این مزایا عبارتند از:

در استفاده از تین کلاینت ها این امکان وجود دارد تا سیاست های امنیتی، تمام نرم افزار ها و ارتقاء سخت افزار ها، تغییرات برنامه و ... در مرکز داده ی آن ساخته شود.

یکی دیگر از مزایای مدیریت ساده سازی این است که کارمندان بخش آی تی شرکت دیگر برای رفع مشکلات شخصی نیازی نیست در محل کار با دکستکاپ خود این کار را انجام دهند.

استفاده از تین کلانت ها موجب می شود خرابی کمتر شود و در بین کاربردان نهایی و کارمندان بخش آی تی بهره وری بیشتر شود.

تین کلاینت ها به شکل متمرکز و ساده از لپ تاپ، دسکتاپ و دیگر دستگاه های قابل دسترس به سرویس گیرنده، پشتیبانی می کند.

امنیت پیشرفته

یکی دیگر از ویژگی های استفاده از تین کلاینت ها یا مینی کامپیوتر ها امنیت پیشرفته می باشد. که این مزایا عبارتند از:

یکی از اساسی ترین ویژگی های تین کلاینت ها این است که از استفاده از نرم افزار غیر مجاز و یا معرفی ویروس ها محافظت می کند.

در تین کلاینت ها این امکان وجود ندارد که یک دیسک کپی را در هر جایی از سرور ذخیره کرد.

پردازش متمرکز موجود در آن موجب می شود که سیستم را مدیریت کند و نظارت لازمه را داشته باشد.

از دیگر مزایای موجود در این بخش می توان محافظت از مالکیت معنوی ، ساده سازی امنیت، اطمینان از حریم خصوصی را نام برد.

افزایش بهره وری

سیستم های موجود در تین کلاینت ها می توانند از پیش تعیین شده، بسته بندی شده و همین طور به یک عملیات مشخص انتقال داده شوند.

برای راه اندازی و قابلیت انعطاف پذیری این سیستم نیازی به به یک متخصص نیست و می توان به راحتی این کار را انجام داد. بهتر است مطلب کامپیوتر کوچک چیست و مزایای استفاده از تین کلاینت و مینی پی سی در کافی نت‌ را نیز بخوانید.

همین امر موجب شده است که بهره وری بیشتر شود، زیرا در رایانه های شخصی استاندارد اگر مشکلی برایشان ایجاد شود نیاز به تعمیرات طولانی مدت دارند که این مسئله باعث تاخیر در زمان و همین طور افزایش هزینه ها می شود. شما می توانید خیلی راحت با استفاده از مینی کامپیوتر ها یک محیط کار پویا و قابل انعطاف در بخش های آی تی و زیر ساخت های آن ایجاد کنید.
منبع: مینی کامپیوتر نیاکو


:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 

 

 

اینکه برای شما تین کلاینت بهتر است یا لپ تاپ یا مینی پی سی، به نوع نیاز شمابه رایانه ها بستگی دارد. در سال های قبل برای تهیه کامپیوتر و یا لپ تاب ها معیار های بسیار گوناگونی وجود داشت. اما معیاری که از گذشته تا به امروز برای خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر […]

اینکه برای شما تین کلاینت بهتر است یا لپ تاپ یا مینی پی سی، به نوع نیاز شمابه رایانه ها بستگی دارد. در سال های قبل برای تهیه کامپیوتر و یا لپ تاب ها معیار های بسیار گوناگونی وجود داشت. اما معیاری که از گذشته تا به امروز برای خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر وجود دارد و مهمترین مورد محسوب می شود، نیاز شما از کامپیوتر می باشد.

 

معیاری که برای انتخاب لپ تاب یا کامپیوتر یا مینی پی سی وجود دارد این است که باید ببینید که چه کارهایی قرار است با این سیستم انجام دهید؟ آیا قرار است پروژه های سنگین گرافیکی انجام دهید؟ یا قد دارید با آن بازی کنید؟ یا به طور مثل قرار است با آن برنامه نویسی، کارهای مالی یا مصرف خانگی و عمومی انجام دهید. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از خرید کامپیوتر، لپ تاب و یا تین کلاینت چیست سپس به دنبال نوع آن باشید.

در عصر امروز با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، لپ تاب ها و تین کلاینت های جدیدتری وارد بازار شده اند که کاربرد های بیشتری دارند. البته نا گفته نماند که این سیستم های جدید هنوز نیز دارای مزایا و معایبی می باشند که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای خرید لپ تاپ:

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای لپ تاب ها، قابل حمل بودن آنها می باشد. این قابلیت باعث شده است که در هر زمان و در هر مکانی که به لپ تاب ها نیاز پیدا کردید، بتوانید خیلی راحت از آنها استفاده کنید.

لپ تاب ها با داشتن باتری در خود موجب شده اند که از آنها در نبود برق برای چندین ساعت با خیال راحت استفاده کنند.

همین طور یکی دیگر از ویژگی های لپ تاب ها این است که ابعاد آنها در مقابسه با کامپیوتر ها کمتر است و دیگر نیازی به ماوس و کیبورد و همین طور مانیتور به صورت جداگانه نیست.

از دیگر مزایای استفاده از لپ تاب ها کم مصرف بودن آنها می باشد. لپ تاب ها در مقایسه با کیس ها مصرف برق کمتری دارند و برق مصرفی آنها حدودا ۹۰ وات می باشد.

معایب خرید لپ تاپ:

اغلب لپ تاب ها از نظر ارتقاء قطعات بسیار محدود هستند و تنها مورد قابل ارتقاء آنها حافظه رم و حافظه داخلی می باشد. ولی ارتقاء کارت گرافیک و پردازنده وجود ندارد.

بارتی های لپ تاب نیز بعد از استفاده زیاد نیاز به شارژ دارد و ممکن است بعد از مدت طولانی نیاز باشد باتری آن را عوض کنید.

در شرایطی که لپ تاب شما دچار خرابی شود به یک متخصص نیاز است که معمولا هزینه های مربوط به پشتیبانی آنها زیاد است.

اگر از آنها زیاد استفاده کنید ممکن است گرمای بیش از حد از خود تولید کن و داغ شود که در این شرایط به یک فن خنک کننده نیاز دارید.

قیمت نهایی لپ تاب ها بسیار گران تر از تین کلاینت ها می باشد.

لپ تاب ها به دلیل داشتن ابعاد و وزن کم و هین طور قیمت بالا، بیشتر مورد سرقت قرار میگیرند

لپ تاب ها بیشتر برای دانشجویان و نویسندگان مناسب است، زیرا بیشتر در رفت و آمد هستند.

مزایای خرید تین کلاینت:

تین کلاینت ها و همین طور مینی پی سی ها با داشتن ابعاد بسیار کوچک می توانند به راحتی به پشت مانیتور نصب شوند و روی میز قرار بگیرند. این امر موجب می شود فضای کمتری اشغال کنند.

 

قابلیت ارتقاء رم ، هارد ، پردازنده در تین کلاینت ها وجود دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع که می توان در تین کلاینت ها اطلاعات را در سرور ذخیره کرد، امکان سرقت یا از بین رفتن اطلاعات بسیار کم است.

مصرف برق تین کلاینت ها از لپ تاب ها نیز کمتر می باشد. مصرف برق این دستگاه حدودا ۵۰ وات می باشد.

و … که ادامه مطلب را می توانید در بخش دوم این موضوع مشاهده کنید.

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی ؟

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مزایای تین کلاینت بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از مزایای تین کلاینت ها و مینی پی سی ها این است که داغ نمی شوند. زیرا دارای فن لس می باشند. فن لس بودن تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها به دلیل نبود فن در دستگاه و همین طور استفاده از دستگاهی به نام هیت سینک که گرمای ایجاد شده از پردازنده را می گیرد و از داغ شدن جلوگیری می کند. و اما مینی پی سی چیست همچنین از دیگر مزایای تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها این است که به دلیل نداشتن فن دیگرآلودگی صوتی ایجاد نمی کنند.

عمر مفید این دستگاه ها ۱۰ سال می باشد. تین کلاینت ها در ۲۴ ساعت از شبانه روز و هفت روز هفته می توانند روشن باشند و از آنها استفاده کرد بدون اینکه داغ شود یا از بین برود.

بهتر است بدانید که هزینه های مربوط به پشتیبانی این دستگاه بسیار کم است و به دلیل وجود نداشتن قطعات مکانیکی نیازی به متخصص وجود ندارد.

توجه داشته باشید که گرافیک نصب شده بر روی تین کلاینت ها آنبرد می باشد.

توجه داشته باشید که تین کلاینت و یا زیرو کلاینت و یا مینی پی سی باید با در نظر گرفتن رم و حافظه متناسب با کاربری انتخاب شوند. تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها برای کاربران اداری و برای سازمان ها و همین طور برای کاربران خانگی مناسب می باشد که احتیاجی به جابه جا کردن دستگاه ندارد.

 

معایب تین کلاینت:

بعد از برسی مزایا نوبت به آن رسیده که از معایب این دستگاه را نیز صادقانه بیان کنیم تا افراد با داشتن اطلاعات کامل به دنبال زیرو کلاینت و تین کلاینت بروند.

عملکرد ضعیف پردازش های گرافیکی: به طور کلی از این دستگاه ها بیشتر می توان برای مواردی مانند وب گردی و آفیس استفاده کرد و برخی از نوع های آن را می توان برای کارهای گرافیکی سبک و نرم افزار های گرافیکی مثل فوتوشاپ به کار برد. اما بخاطر محدودیت در ازتقاء سخت افزاری و همین طور پردازش گرافیکی کم، بهتر است برای کارهایی گرافیکی استفاده نشود.

فضای ذخیره سازی پایین: در برخی از نسخه های تین کلاینت، فضای متعلق به هارد دیسک بسیار کم استت یا این امکان وجود ندارد که از هارد دیسک هایی با ظرفیت بالا استفاده کرد.

جایگزین دشوار قطعات: اگر در تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها قطعه ای خراب شود، نمی توان به راحتی برای آن جایگزینی انتخاب کرد. همین طور در بیشتر موارد قابلیت تغییر ندارند.

مقایسه تین کلاینت ها با لپ تاب ها از نظر قیمت

قیمت تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها از ۳ میلیون تومان شروع می شود ولی قیمت لپ تاب ها از ۶ میلیون شروع می شود. بنابراین قیمت مربوط به لپ تاب ها از تین کلاینت حدودا دو برابر بیشتر است.

امیدوار هستم با خواندن بخش اول و دوم این مطلب شما با تفاوت های اصلی بین تین کلاینت ها و لپ تاب ها به خوبی آشنا شد ه باشید. اما بهتر است بدانید اگر صاحب اداره یا شرکت یا سازمانی هستید که خیلی نیازی به کارهای گرافیکی نیست، از تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها استفاده کنید تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم فضای کمتری اشغال کنید و هم از مزایای مفید آن استفاده کنید.

از دیگر کابرد های این دستگاه در کافی نت ها می باشد که بسیار مفید است. چنانچه قرار است برای مصارف خانگی پی سی تهیه کنید می توانید از لپ تاب ها برای این منظور خریداری کنید. در کل استفاده از کیس های کامپیوتری خیلی پیشنهاد نمی شود مگر در شرایط خاص.

 

منبع : تین کلاینت دیجیاگرام



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

کامپیوتر کوچک چیست و مزایای استفاده از تین کلاینت و مینی پی سی در کافی نت‌

 

 

 

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و ساخت تین کلاینت ها، کارها راحت تر شدند. کامپیوتر کوچک ها با توجه به مزایای خوبی که دارند، در بسیاری از مشاغل کاربرد دارند. امروزه در بسیاری از صنعت ها از مینی پی سی ها به دلیل داشتن مزایای بسیار خوب، استفاده می کنند. یکی از کاربرد های مینی پی سی ها در کافی نت ها می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها آشنا کنیم.

 

قبل از اینکه بخواهید نوع تین کلاینت ها را انتخاب کنید باید کاری که قرار است با آن انجام دهید را مشخص کنید. با مشخص کردن این موضوع، شرکت های معتبر که در زمینه فروش کامپیوتر کوچک ها فعالیت دارند می توانند مینی پی سی هایی با قدرت پردازش مناسب را ارئه دهند.

 

در کافی نت ها نیز مانند ادراره جات از کامپیوتر ها استفاده می کنند. یعنی در کافی نت از تین کلاینت برای وب گردی و در نهایت استفاده از آفیس می باشد و اما کامپیوتر کوچک چیست ،بنابراین با این وجود انتخاب کامپیوتر کوچک ها برای کافی نت ها یک انتخاب هوشمندانه است. به هیچ عنوان نباید نگران عدم توانایی تین کلاینت ها در این امر باشیم زیرا که هر کسی که به کافی نت ها مراجعه می کند، قطعا برای بازی کردن با سیستم را ندارد.

 

مزایای تین کلاینت در کافی نت

 

به کار گیری کامپیوتر کوچک ها در کافی نت ها موجب می شود فضای زیبا تر و آرام تری ایجاد شود. زیرا که مینی پی سی ها فن ندارند و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند. همچنین به دلیل داشتن ظاهری کوچک و زیبای تین کلاینت ها وقتی در کنار مانتیور ها در فضای کافی نت ها قرار می گیرند، محیط را زیباتر می کنند. حتی این امکان نیز وجود دارد که مینی پی سی ها را به پشت مانیتور ها وصل کرد و از فضای به وجود آمده نهایت استفاده را کرد و همین طور از زیبایی ایجاد لذت برد.

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها این است که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند. هزینه های مینی پی سی چه هزینه خرید، چه هزینه پشتیبانی آن نسبت به خرید و پشتیبانی پی سی ها بسیار مناسب تر است.

 

یکی دیگر از ویژگی های تین کلاینت ها، مصرف برق می باشد. آنها حدود 65 وات برق مصرف می کنند که برق آنها به وسیله آدابتور تامین می شود. اما یک پی سی حدود 500 وات برق مصرف می کند. بنابراین استفاده از مینی پی سی ها در کافی نت ها در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود و هم هزینه های مربوط به پرداخت قبض برق کاهش پیدا می کند.

 

همانطور که می دانید در کافی نت ها یک پی سی وجود ندارد و تعداد زیادی پی سی وجود دارد که تمامی این مواردی که نام برده شد را برای کافی نت باید ضبدر تعداد آنها کرد. بنابراین اگر بخواهید از پی سی ها استفاده کنید عدد قابل توجهی می شود.

 

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که شما می توانید بعد از استفاده کاربر از کامپیوتر کوچک آن را خاموش نکنید، بیشتر کافی نت ها بعد از استفاده کاربر از پی سی به دلیل مصرف زیاد برق توسسط آتها، خاموش می کنند اما در ص.رت استفاده از تین کلاینت ها دیگر نیازی به خاموش کردن نیست. از دیگر ویژ"ی های مینی پی سی می توان بی وقفه کار کردن آن را نام برد. یعنی مینی پی سی ها می توانند 24 ساعته در تمام روز ها بدون وقفه کار کنند.

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها به جای پی سی ها این است که عمر آنها بیشتر از پی سی ها می باشد. عمر مفید یک پی سی حدود 5 سال می باشد اما عمر مینی پی سی ها دوبرابر این مقدار است. این میزان عمر را می توان در کاتولوگ اصلی کامپیوتر کوچک ها تحت عنوان MTBF مشاهده کرد و آن را با پی سی ها مقایسه کرد.

 

یکی دیگر از ویژگی های کامپیوتر کوچک ها سرعت آنها می باشد که از پی سی ها بسیار بیشتر است. زیرا در آنها از هاردهای SSD استفاده شده است، به همین خاطر است که سرعت بسیار خوبی دارند. و اما تین کلاینت چیست تمامی این ویژگی های بالا دست به دست هم داده اند تا استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها بهترین انتخاب باشد.

 

ویژگی های استفاده از مینی پی سی ها

 

بهتر است قبل از خرید تین کلاینت و استفاده از آن، مزایا و ویژگی های آنها را بدانید تا بتوانید با خیال راحت آنها را تهیه کنید. مینی پی سی چیست ها برای شرکت های گوناگون کاربرد دارند. در قسمت های فناوری اطلاعات به وسیله فناوری های دکتاپ های مجازی به سیستم عامل های جداگانه مهاجرت می کنند. در اداما شما را با مزایای استفاده از این تکنولوژی تقریبا جدید آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 

 

 

صرفه جویی در هزینه

 

اولین و مهمترین ویژگی موجود در تین کلاینت ها این است که در مصرف هزینه ها صرفه جویی می کند. یعنی کامپیوتر کوچک ها موجب کم شدن هزینه های چند بخش می شوند. این بخش ها عبارتند از:

 

هزینه های پشتیبانی IT

 

هزینه های سرمایه

 

هزینه های مربوط به خرید اولیه

 

هزینه های مربوط به کابل کشی و اشغال فضا

 

هزینه های صدور مجوز

 

به طور کلی تین کلاینت ها موجب کاهش کل هزینه های اداری و عملیاتی تا 70% و کاهش هزینه های مربوط به انرژی تا 97% می شود.

 

بهتر است این نکته را نیز بدانید که تین کلاینت ها در مقایسه با یک کامپیوتر 150 واتی، به طور تقریثبی حدود 8 الی 20 وات مصرف می کنند. بنابراین شما می توانید با استفاده از مینی پی سی ها، مقدار هزینه ای که از صرفه جویی برق در کامپیوتر کوچک ها به دست می آید را سرمایه گذاری کنید.

 

مدیریت ساده سازی

 

یکی دیگر از مزایا و ویژگی های تین کلاینت ها مدیریت ساده سازی می باشد. این مزایا عبارتند از:

 

در استفاده از تین کلاینت ها این امکان وجود دارد تا سیاست های امنیتی، تمام نرم افزار ها و ارتقاء سخت افزار ها، تغییرات برنامه و ... در مرکز داده ی آن ساخته شود.

 

یکی دیگر از مزایای مدیریت ساده سازی این است که کارمندان بخش آی تی شرکت دیگر برای رفع مشکلات شخصی نیازی نیست در محل کار با دکستکاپ خود این کار را انجام دهند.

 

استفاده از تین کلانت ها موجب می شود خرابی کمتر شود و در بین کاربردان نهایی و کارمندان بخش آی تی بهره وری بیشتر شود.

 

تین کلاینت ها به شکل متمرکز و ساده از لپ تاپ، دسکتاپ و دیگر دستگاه های قابل دسترس به سرویس گیرنده، پشتیبانی می کند.

 

امنیت پیشرفته

 

یکی دیگر از ویژگی های استفاده از تین کلاینت ها امنیت پیشرفته می باشد. که این مزایا عبارتند از:

 

یکی از اساسی ترین ویژگی های تین کلاینت ها این است که از استفاده از نرم افزار غیر مجاز و یا معرفی ویروس ها محافظت می کند.

 

در تین کلاینت ها این امکان وجود ندارد که یک دیسک کپی را در هر جایی از سرور ذخیره کرد.

 

پردازش متمرکز موجود در آن موجب می شود که سیستم را مدیریت کند و نظارت لازمه را داشته باشد.

 

از دیگر مزایای موجود در این بخش می توان محافظت از مالکیت معنوی ، ساده سازی امنیت، اطمینان از حریم خصوصی را نام برد.

 

افزایش بهره وری

 

سیستم های موجود در تین کلاینت ها می توانند از پیش تعیین شده، بسته بندی شده و همین طور به یک عملیات مشخص انتقال داده شوند.

 

برای راه اندازی و قابلیت انعطاف پذیری این سیستم نیازی به به یک متخصص نیست و می توان به راحتی این کار را انجام داد.

 

همین امر موجب شده است که بهره وری بیشتر شود، زیرا در رایانه های شخصی استاندارد اگر مشکلی برایشان ایجاد شود نیاز به تعمیرات طولانی مدت دارند که این مسئله باعث تاخیر در زمان و همین طور افزایش هزینه ها می شود. شما می توانید خیلی راحت با استفاده از کامپیوتر کوچک ها یک محیط کار پویا و قابل انعطاف در بخش های آی تی و زیر ساخت های آن ایجاد کنید.

 

 

 

 

 

منبع: کامپیوتر کوچک ایلنا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

مصاحبه با رسول دانیال زاده کار آفرین برتر حوزه فولاد

 

 

سوال: موقعیتِ فولادِ کاویان در صنعتِ فولادِ کشور را تشریح نمایید.

 

رسول دانیال زاده : همان طور که اشراف دارید، تمرکزِ الگویِ 1404 در حوزهی فولاد بر رویِ تولیدِ فولادِ خام، در کنارِ پیچیدگیِ فرایندهای تولید در حلقههای پایینترِ زنجیرهی ارزش، منجر به آن شده است که چشم-اندازِ ظرفیتِ تولید در حلقهی نورد به مراتب تاریکتر از این چشم-انداز تا سطحِ فولادِ خام باشد.

 

 

 

از این رو، شرکتِ فولادِ کاویان، همچنین رسول دانیال زاده اضافه نمود که به عنوانِ یکی از کارخانههای نوردِ گرمِ کشور که قادر به تولیدِ ورقهای فولادیِ با ضخامتِ بالا است، از مزیتِ رقابتیِ چشمگیری در افقِ استراتژیک برخوردار است. این کارخانه به دلیلِ قرار-گرفتن در نزدیکیِ مرزِ ایران با کشورِ عراق، از امکانِ بسیار مناسبی برایِ صادرات به این کشورِ شیعه-نشین (به نظرم بحث شیعهنشین بودن رو مطرح نکنیم. لزومی نداره. بحث برانگیز هم خواهد شد. ) – که به دلیلِ از-بین-رفتنِ زیر-ساختها به شدت نیازمندِ محصولهای فولادی است – برخوردار است. و اما درباره کارآفرین برتر رسول دانیال زاده نمین کیست بیشتر بدانید.

 

 

 

همچنین با توجه به نزدیکی به آبهای خلیجِ فارس، این کارخانه در منطقهای قرار گرفته است که به دلیلِ دسترسیِ مناسب به منبعهای آب و انرژی در طرحِ جامعِ فولادِ کشور موردِ توصیه قرار گرفته است. از منظرِ تأمینِ موادِ اولیهی موردِ نیاز نیز قرار-گرفتنِ این شرکت در نزدیکترین مکان نسبت به دو شرکتِ فولادِ خوزستان (همجوارِ فولادِ کاویان) و فولادِ هرمزگانِ جنوب (از شرکتهای زیر-مجموعهی شرکتِ فولاد مبارکه) از مزیت های مهمِ این مجموعه به حساب می آید.

 

فولادِ کاویان به عنوان نخستین تولید-کننده ی ورقِ فولادی ضخیم در کشور از بیش از ۲۵ سال سابقه در زمینه ی تولید، تعمیرات، و بهره-برداری از کارخانه ی نورد برخوردار است. بهره-مندی از ماشین ها و تجهیزهای (تجهیزات) با-کیفیت (ساختِ شرکت های اس.ام.اس، زینمنس (زیمنس) و ...)، نیرویِ انسانیِ با-تجربه، زیر-ساخت و سابقه ی معتبر در صادرات به-ویژه به کشورهای همجوار تنها بخشی از مزیت های مشهودِ این شرکت به شمار می رود.

 

فولادِ کاویان که در فاصله ای اندک از کارون قرار گرفته و دارای واحدِ اختصاصیِ برداشت و تصفیه در ساحلِ این رود است، از حیثِ زیر-ساختِ حمل-و-نقل نیز با اتصال به راه-آهنِ سراسریِ جمهوریِ اسلامی – که تا انبارِ موادِ اولیه و محصول ادامه یافته است – و نزدیکی به بندرِ امام خمینی، در زمره ی برترین فولاد-سازانِ کشور قرار دارد.

 

مطابقتِ محصول های این شرکت با استانداردِ ملیِ ایران و استانداردهای اروپاییِ EN10025 و EN10029 گواهی بر قدرتِ کیفیِ تولید در این شرکت و ایجادِ اشتغالِ پایدار برای بیش از ۸۰۰ نفر به طورِ مستقیم و حدودِ ۴۰۰۰ نفر به شکلِ غیرِ-مستقیم، شاهدی بر اهمیتِ اقتصادیِ این شرکت در یکی از حساس ترین منطقه های کشور به شمار می رود.

 

 

 

سوال : ظرفیت اسمی و عملی شرکت –قابل دسترس- چگونه است؟

 

رسول دانیال زاده : ظرفیت اسمی شرکت مطابق پروانه بهره برداری 27581-06، تولید سالیانه 1.150.000 تن معادل یا بر مبنای ورق 25 میلیمتری می باشد.

 

ظرفیت عملی شرکت با توجه به محدوده وسیع ضخامت (40-8 میلیمتر) و تنوع عرض محصولات (1500- 600 میلیمتر) تاثیر شدید و مستقیم دو عامل گفته شده بر میزان تولید واقعی، ملاحظه نیاز بازار، تولید اقتصادی و مقرون به صرفه و ... اعداد و ارقام بسیار متنوعی می باشد که باید بر اساس واقعیات و شرایط روز برنامه تولید تنظیم و اجرا گردد.

 

 

 

سوال : سطح تولید واقعی شرکت طی چند سال اخیر چگونه بوده است؟

 

دانیال زاده : با توجه به مشکلات اقتصادی شرکت در خصوص تامین به موقع مواد اولیه طی سال های اخیر، بصورت مشخص در فاصله سال های 1390 تا 1396 (7سال) با ظرفیت تولیدی در محدوده 160 تا 400 هزار تن در سال ، فعالیت داشته ایم. و اما همه چیز درباره رسول دانیال زاده کیست را بدایند.

 

 

 

سوال : از نظر انرژی، زیرساختهای شرکت چگونه است؟

 

رسول دانیال زاده : از نقطه نظر زیرساخت های انرژی، شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در هر سه مورد اصلی امکان توسعه یا بهره برداری بیشتر وجود دارد.

 

فاصله کوتاه تا رودخانه کارون و بهره برداری از واحد برداشت و تصفیه خانه مقدماتی اختصاصی، وجود ظرفیت مازاد در تولیدات تصفیه خانه صنعتی نسبت به مصارف معمول و فعلی، نقطه قوت این بخش می باشد.

 

فاصله کوتاه تا ایستگاه پست برق اختصاصی نورد (جهت توسعه)، و وجود ظرفیت و دیماند مازاد در این بخش نیز مزیت دیگری است.

 

برخورداری از دو ایستگاه اختصاصی تتیل فشار گاز، دارا بودن انشعاب از خط گاز اختصاصی صنایع جنوب غرب اهواز و وجود ظرفیت بالا و مازاد طراحی نیز در این زمینه مورد توجه می باشد.

 

 

 

سوال : تدابیر شرکت فولاد کاویان برای حضور در بازار های جهانی چیست؟

 

رسول دانیال زاده : محصولات و سیستم های شرکت از ظرفیت، استاندارد و آمادگی لازم جهت صادرات و حضور مجدد در بازارهای جهانی برخوردار بوده و در صورت مهیا شدن شرایط و تصمیم سهامداران، مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و به نظر بنده می توانیم از ظرفیت این شرکت برای صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر بجای صادرات مواد اولیه بهره مند شویم.

 

 

 

منبع : شیعه نیوز



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 


شمش تختال (slab)که مواد اولیه کارخانه نورد گرم را تشکیل می دهد طی فرآیندهای مختلف و تحت گرمای کوره به ضخامت و نرمی دلخواه می رسد و در آخر تبدیل به ورق یا کلاف فولادی گرم می شوند که در انبار محصول کارخانه نورد گرم دپو و نگهداری می شوند.

 

 

 

 

کلاف های تولید شده در کارخانه نورد گرم که عمدتاً شامل دو گرید ST22 و ST37 هستند، یا جهت مصارف صنایع پایین دستی از مجتمع فولاد گیلان خارج می شوند و یا برای تبدیل به ورقی با ضخامت کمتر و کیفیت سطحی بالاتر وارد کارخانه نورد سرد شده تا تحت نورد در دمای معمولی قرار می گیرند.

 

 

 

کلافهای ST22 که قابلیت نورد مجدد را داشته، به عنوان مواد اولیه به کارخانه نورد سرد ارسال می شود تا به ضخامت پایینتر و مورد سفارش مشتری برسد.

 

 

 

کلافهای ST37 نیز قابلیت نورد مجدد را نداشته و جهت مصارف صنعتی مستقیماً از مجتمع فولاد گیلان برای مشتریان ارسال می شود .

 

 

 

نورد چیست؟

 

نورد یکی از فرآیندهای اصلی شکل دهی فلزات محسوب می شود که طی آن، قطعه در اثر عبور از میان دو غلطک در حال حرکت، دچار تغییر شکل در مقطع خود شده و کاهش ضخامت و افزایش طول پیدا میکند.

 

 

 

عملیات نورد در مجتمع فولاد گیلان به دو صورت نورد گرم در دمای بالای 1200 درجه سانتیگراد(hot strip mill) و نورد سرد در دمای محیط(cold rolling mill) انجام می شود که هر کدام در کارخانه های مجزا (کارخانه نورد گرم و کارخانه نورد سرد) انجام میگیرد.

 

 

 

نگاهی به کارخانه نورد سرد مجتمع فولاد گیلان

 

کارخانه نورد سرد دومین کارخانه احداثی در مجتمع فولاد گیلان می باشد که در زمینی به مساحت 14 الی 15 هزار متر زیربنا و با ظرفیت روزانه 1000 تن راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

 

 

مراحل کار در کارخانه نورد سرد

 

اسید شویی

 

 

 

بر روی سطح کلاف یا ورق سیاه که محصول کارخانه نورد گرم است، لایه ای از اکسید ایجاد می شود که سختی و استحکام بالایی دارد و لذا لازم است قبل از انجام نورد سرد، ابتدا سطح کلاف از طریق عملیات اسیدشویی از اکسیدها، چربیها و آلودگیها تمیز شوند. واما درباره مدیر کارخانه کارافرین رسول دانیال زاده نمین کیست بیشتر بدانید.اولین مرحله در کارخانه نورد سرد، عملیات اسیدشویی(pickling) می باشد تا لایه ها و پوسته های اکسیدی از روی سطح کلاف ها برداشته شده و برای مراحل بعدی آماده شوند.

 

 

 

از اسیدهیدروکلریدریک با غلظت های مختلف و در چهار تانک متوالی در فرآیند اسیدشویی استفاده می شود . هر تانک حاوی غلظت معینی از اسید بوده و غلظت اسید از تانک شماره یک تا چهار، در محدوده 9-8 درصد تا 19-18 درصد متغیر است.

 

 

 

فرآیند اسیدشویی

 

کلاف هایی که از کارخانه نورد گرم تحویل گرفته شده اند در ابتدای خط اسیدشویی باز شده و به شکل غوطه وری از چهار تانک حاوی اسید هیدرولیک با درصدهای مختلف عبور داده می شوند. نهایتاً ورق پس از عبور از تانکها و شستشو با آب، توسط خشک کن خشک شده و مجدداً جمع شده و تبدیل به کلاف می شود.

 

 

 

مواد اولیه سالن اسیدشویی که پیش زمینه فرآیند نورد سرد می باشد کلاف های گرم یا ورق سیاه به ضخامت تقریبی 5/1 الی 3 میلیمتر می باشد و کلافی که از این سالن خارج میشود عاری از هرگونه اکسید و پوسته و آلودگی می باشد.

 

 

 

کلاف اسید شویی شده معمولاً ظرف 48 ساعت وارد خط نورد سرد شده و تحت عملیات نورد قرار میگیرد ولی چنانچه نیاز باشد کلاف بیش از یک هفته در سالن بماند، سطح کلاف به روغن محافظ آغشته می شود تا از نفوذ و واکنش اکسیژن با سطح کلاف و اکسیده شدن دوباره جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

فرآیند نورد سرد 6 غلتکی (6hi mill)

 

 

 

فرآیند دوم در کارخانه نورد سرد، نورد قفسه شش غلتکی (6hi mill) نام دارد که شامل دو عدد غلتک کاری، دو عدد غلتک میانی و دو عدد غلتک پشتیبان میباشد. البته شایان ذکر است کارخانه نورد سرد مجتمع فولاد گیلان از ابتدای راه اندازی در سال 87 بصورت تک قفسه ای فعال بود بدین صورت که به عنوان نمونه تبدیل یک کلاف با ضخامت دو میلیمتر به ضخامت 0.46 میلیمتر، از طریق 6 پاس نورد رفت و برگشتی (سه پاس رفت و سه پاس برگشت) امکانپذیر بود و اما از مدیر کارخانه همه چیز درباره رسول دانیال زاده کیست را بدایند. ولی در حال حاضر با دو قفسه ای کردن نورد سرد در بخش نورد شش غلتکی(6hi mill)، کلاف به طور همزمان تحت عملیات نورد در دو قفسه قرار گرفته و بنابراین تعداد پاس های نورد جهت ایجاد کاهش ضخامت مورد اشاره به 3 پاس رفت و برگشتی( دو پاس رفت و یک پاس برگشت) کاهش یافته است.

 

 

 

این موضوع ضمن افزایش ظرفیت کاهش ضخامت در واحد زمان، باعث افزایش قابل توجه بهره وری و راندمان کارخانه نورد سرد در بخش نورد شش قفسه ای شده و ظرفیت تولید کارخانه نورد سرد نیز تا 800 هزار تن در سال افزایش یافته است.

 

 

 

اصلی ترین فرآیند در کارخانه نورد سرد کاهش ضخامت کلاف می باشد که ساختار مکانیکی و سختی ورق را تغییر می دهد. انجام عملیات نورد سرد باعث ایجاد کارسختی بر روی ورق شده و سختی ورق به طور نمونه از 54 الی 64 HRB به 90 الی 96 واحد HRB افزایش یافته و انعطاف و شکل پذیری ورق کاهش می یابد که به اصطلاح به محصول خروجی این بخش، کلاف تمام سخت(full hard) گفته میشود.

 

 

 

کلاف های تولید شده در نورد سرد مجتمع فولاد گیلان در دو زمینه کاربرد دارند:

 

کلاف های تمام سخت (Full Hard) که مواد اولیه کارخانه گالوانیزه را تشکیل می دهند.

 

کلافهای سرد که برای صنایع فرمینگ نظیر لوازم خانگی و خودروسازی بکار می روند.

 

ایستگاه آنیلینگ (Annealing)

 

مرحله سوم در کارخانه نورد سرد، واحد آنیلینگ می باشد. کلافهای سردی که برای فعالیتهای فرمینگ (خودرو سازی و لوازم خانگی) مورد استفاده قرار می گیرند باید فرم پذیری مناسبی داشته باشند و برای این منظور نیاز است کلاف های خروجی فرآیند نورد سرد شش غلتکی 6hi mill وارد بخش آنیلینگ شده و در کوره های بچ آنیل تحت عملیات آنیل قرار گرفته تا ضمن انجام فرآیند متالورژیکی و کاهش مقدار سختی ورق، فرم پذیری آن نیز بهبود یابد.

 

 

 

منبع : جهان نیوز



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 

 

 


سوال : لطفا جایگاه توسعه و طرحهای توسعه ایی را در کسب و کار خود تعیین نمایید؟

 

 

 

رسول دانیال زاده : خوب ، اینجانب سالهاست که در صنعت فولاد مشغول فعالیت هستم . مسیری که در این سالها طی کرده ام قصه درازی دارد که شاید از حوصله این مصاحبه خارج باشد. اما اجمالاً مرتبط با سوالتان ، همانطور که در مصاحبه دیگری اشاره داشتم ، عرض میکنم ؛ در ابتدای جوانی کارگاهی کوچک در آبعلی با 80 نفر نیروی کار در همین حوزه تاسیس نمودم و در ادامه ، این مجموعه را به سمنان منتقل و آن را به یکی از قطبهای جدّی تولید لوله و پرفیل در کشور تبدیل نمودم .

 

 

 

 

 

 

 

طرح توسعه تولید انواع ورقهای گاوانیزه و رنگی اقدام دیگری بود که در سمنان به ثمر نشست و هم اکنون در حال بهره برداری است . ظرفیت تولید شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان 1 میلیون و 100 هزار تن در سال میباشد. از سال 1382 در شهرک صنعتی رشت هم مجتمع فولاد گیلان ، با دو خط تولید محصولات نورد گرم با ظرفیت سالانه 2.5 میلیون تن و نورد سرد با ظرفیت سالانه 500 هزارتن ، راه اندازی و به بهره برداری رسید .

 

 

 

واما بیشتر بدانید که مدیر فولاد کارآفرین برتر همه چیز درباره رسول دانیال زاده کیست ، از سوی دیگر با خرید سهام عمده فولاد کاویان در اهواز و با اتکا به توان نیروهای متخصص ایرانی و اعمال اصلاحات مدیریتی لازم ، زنجیره تولید کلیه حلقه های بخش نورد محصولات فولادی را تکمیل نمودم .

 

 

 

ظرفیت تولید فولاد کاویان هم سالانه 1 میلیون و 150 هزار تن انواع پلیتهای فولادی است . در مجموع این شرکتها هم اکنون بعنوان بزرگترین گروه تولیدی فولاد کشور در بخش خصوصی شناخته میشوند . ذکر این نکته ضروریست که همه اینها از فضل خدای بزرگ است و به قول مرحوم پدرم که میگفت ؛ هر چه به دست آوردی مال تو نیست بلکه نوبت توست ، باور دارم این هم نوبت من است که یادگاری ماندگار برای جوانان این مرز و بوم خواهد بود .

 

از همان ابتدا دغدغه توسعه همواره ملازم اینجانب بوده است . وقتی سخن از توسعه و الزامات آن به میان میآید هر فعال اقتصادی یا تولید کننده ایی میبایست به سهم خود ، حرکتی در صحنه عمل رقم بزند . باور داشتم میتوانم و این باور به وظیفه تبدیل شد . میبایست در سطح نازل تر از حوزه کلان کشور ، یعنی بخش صنعت فولاد ، کاری میکردم که به فضل خدا تاکنون دست آوردهای این مسیر ، منجر به افزایش ظرفیتهای تولید در کشور شده است .

 

هر کسبوکاری برای رشد و بقا خود میباید همواره طرحی برای توسعه داشته باشد . اینکه رقم تولید مناسب و محصول با کیفیت و بازار فروش مکفی دارید، کفایت نمیکند. باید همیشه رو به جلو حرکت کرد . یکی از مهمترین عوامل در موفقیت طرحهای توسعه ایی ، شناخت کافی و صحیح از فضای عمومی کشور و نیاز بازار میباشد .

 

 

 

سوال : علاوه بر این موارد آیا هنوز هم به فکر توسعه هستید و طرح در دست اجرا دارید ؟

 

رسول دانیال زاده : فکر توسعه واقعاِ واقعاً از من جدا نبوده و نیست . تیمی که از سالها قبل برای همین منظور جمع کردم جزو لاینفک مجموعه های تولیدی تحت مدیریت اینجانب شده اند . در مجتمع فولاد گیلان طرح توسعه تولید ورقهای گالوانیزه در حال نصب و راه اندازی ماشین آلات است و تلاش داریم چنانچه مابقی تجهیزات از گمرک ترخیص شود ، تا پایان سال جاری آن را به بهره برداری برسانیم .

 

ظرفیت این طرح سالانه 150 هزار تن انواع ورقهای گالوانیزه با ضریب اشتغال 700 نفر است . در فولاد کاویان هم به دنبال تولید پلیتهای با عرض 2 متر هستیم که طراحی های لازم با اتکا به نیروهای داخلی انجام پذیرفته که ان شاالله بخش زیادی از نیاز داخلی به این محصولات را مرتفع خواهد کرد . در شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان هم چندین طرح توسعه ایی در دستور کار میباشد . یکی از آنها احداث کارخانه تولید ورق های نورد سرد فولادی است که ضمن تکمیل زنجیره تولید این کارخانه ، تامین کننده بخش زیادی از نیازهای مارکت شمال و شمال شرق کشور خواهد بود.

 

 

 

در همین شرکت طرح تولید انواع لوله و مقاطع فلزی گالوانیزه با طول 12 متر هم در حال پیگیری است . جالب است بدانید نمونه این کارخانه در خاور میانه وجود ندارد و تا آنجاییکه مطلع هستم چینی ها تا دو ماه دیگر اولین نمونه آن را در کشور خود خواهند ساخت . از دیگر موارد ، تولید ورقهای گالوانیزه با پوشش TOC است که سازگار با محیط زیست بوده و در حال بررسی های اولیه است .

 

سوال : با تشکر از فرصتی که اختصاص دادید . چنانچه بعنوان جمع بندی نکته ای مدّ نظر دارید بفرمایید.

 

رسول دانیال زاده : مرسی مرسی از شما بابت زمانی که اختصاص دادید . اما لازم است در پایان عرض کنم ؛ اینکه کشور تحت شدیدترین تحریمهای ناجوانمردانه قرار گرفته مسئولیت هر فردی بویژه ، تولیدکنندگان را سنگین تر نموده است . امروز دغدغه همه مسئولین بویژه مقام معظم رهبری ناظر بر همین فضاست . تاکید معظم له بر رونق و جهش تولید بعنوان پادزهر تحریمها ، نشان از درایت و درک درست ایشان از وضعیت موجود است که امید داریم ما هم بعنوان فعالین بخش خصوصی ، سهم و دین خود را بخوبی ایفا نمائیم .

 

 

 

برچسب ها: رسول دانیال زادهمجتمع فولاد گیلان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طرحهای توسعه در صنعت فولاد از نگاه بخش خصوصی

 

 

 

 

 

متن مصاحبه با رسول دانیال زاده کارآفرین برتر و فعال بخش خصوصی در صنعت فولاد

 

 

 

سوال : مفهوم توسعه از منظر شما چیست ؟

 

رسول دانیال زاده : لفظ توسعه مفهومی کلان و جهان شمول است و بطور کلی همه شئونات و ابعاد زندگی بشر را در بر میگیرد . بشر از ابتدای تعاملات اجتماعی و با افزایش سطح دانش و فهم خود ، به دنبال بهبود کیفیت و وضعیت زندگی روزمره اش بوده و این مطالبه تا به امروز استمرار داشته و خواهد داشت و هر روزه ابعاد جدیدی به خود میگیرد .

 

 

 

 

 

 

 

با نگاهی گذرا به تاریخ میبینیم همه کشورها ، مسیر توسعه را بطور اجتناب ناپذیر و با تقدم و تاخر طی کرده اند . اما بعد از رنسانس که انقلابی عظیم در همه عرصه های فرهنگی و اجتماعی در اروپا بود ، این مسیر ، رشد شتابانی بخود گرفت ، بویژه که در پی رنسانس اروپا ، جهان با انقلاب صنعتی و انقلابهای فکری روبرو شد . موج انقلاب صنعتی همه کشورها را گرفت. برخی کشورها زودتر در گیر الزامات جدید تکنولوژی های روز شدند و برخی دیرتر ، اما آنها که این حرکت را استمرار بخشیدند و خود را با آن وفق دادند ، نسبت به کشورهایی که درک درستی از آن نداشتند ، برتری یافتند .

 

اصولا روند توسعه کشورها متاثر از فاکتورهای متعددی از جمله حمایت دولتهای مستقر و فرهنگ عمومی جامعه بوده است و چنانچه این عوامل جمع نمی شدند ، حرکتهای توسعه ای ابتر میماندند . بطور نمونه در کشورمان ایران ، میرزا تقی خان امیر کبیر با درک عمیق از این الزام ، حرکتهایی را در مسیر توسعه در همه ابعاد انجام داد ولی تلاشهایش ، به همین دلایلی که عرض کردم ، ناقص ماند و مورد حمایت واقع نشد . یکی از وجوه جدی مفهوم کلان توسعه ، بحث توسعه اقتصادی است . عاملی که با رشد روزافزون تکنولوژی و فناورهای نوین ، برتری های صاحبان آن را برخ میکشد و فضای رقابتی جدیدی را رقم زده است . همین مفهوم یعنی توسعه اقتصادی یکی از معیارهای قطب بندی در جهان بوده و کشورها را به پیشرفته و عقب مانده یا توسعه یافته ، توسعه نیافته و در حال توسعه تقسیم کرده است . بنابراین با این توضیحات ، در پاسخ سوال شما باید عرض کنم ؛ توسعه ضرورت و الزامی جدی و اجتناب ناپذیر در جهت نیل به رفاه و آسایش بیشتر مردم است .

 

همچنین خبرنگار اعزامی از مدیر داخلی پرسید کارآفرین برتر رسول دانیال زاده کیست و در کدام کارخانه فعالیت دارن ایشان پاسخ داد مدیدت مجموعه در فولاد گیلان مشغول به فعالیت می باشند.

 

 

 

سوال : توسعه اقتصادی را چگونه تعریف میکنید؟

 

رسول دانیال زاده : وقتی سخن از توسعه اقتصادی به میان میآید باید به ارزش بالادستیِ عدالت اجتماعی هم توجه کرد . شاید بتوان گفت این دو واژه هم راستای هم هستند . اگر ایجاد اشتغال و افزایش ثروت و رفاه مردم جامعه و ریشهکنی فقر را اهداف توسعه اقتصادی بدانیم ، اینها همان هایی هستند که عدالت اجتماعی بدنبال آن است . شاید بتوان گفت توسعه اقتصادی یکی از ابزارهای تحقق عدالت اجتماعی است .

 

 

 

 

 

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که تفاوت ظریفی بین توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی وجود دارد . توسعه اقتصادی به دلیل وابستگی آن به انسان، پدیدهای کیفی است و حد و مرز و سقف مشخصی نباید برای آن متصور بود . در حالیکه رشد اقتصادی، مفهومی کمّی است و شیوه سنجش و اندازه گیری متفاوتی دارد .

 

 

 

از یک سو توسعه اقتصادی مقوله ای است که ناظر بر افزایش ظرفیتهای تولیدی شامل ظرفیتهای فیزیکی ، منابع انسانی و اجتماعی است . تغییر نگرش ، حرکت رو به جلو و پویایی مستمر که از الزامات توسعه اقتصادی است منجر به تحول در نهادهای اجتماعی خواهد شد و این تحولات بصورت پیوسته ترکیب تولید و سهم نسبی نهادها را در فرآیندهای تولید متاثر خواهد کرد که میبایست برنامه ریزی های کلان و قوانین و مقررات ، متناسب با این تحولات بروز رسانی شود . تسلط بر دانش فنی و تکنولوژی های روز در اینجا بعنوان ابزاری جدی و کمکی ، نقش آفرینی میکنند . و اما همه چیز درباره رسول دانیال زاده کیست را بدایند.از سوی دیگر رشد اقتصادی بعنوان عاملی کمّی ناظر بر افزایش تولید کشور در یک سال خاص در مقایسه با مقدار آن ، در سال پایه است . توجه به افزایش تولید ناخالص ملی و همچنین تولید ناخالص داخلی از اهم نکات مطروحه در بحث رشد اقتصادی است که میبایست از مسیر افزایش بهکارگیری نهادههایی همچون سرمایه یا منابع انسانی کارآمد و آموزش دیده ، افزایش بهره وری عوامل تولید بمنظور کارآیی بهتر اقتصاد و توجه جدی در بهکارگیری ظرفیتهای احتمالی خالی در اقتصاد، حاصل آید .

 

 

 

سوال: با این توضیحات ، از نگاه شما بعنوان یک صنعتگر و کارآفرین ، کدام یک از شاخص های توسعه اقتصادی نیازمند توجه جدی تر است؟

 

رسول دانیال زاده : این سوال شما ، باز هم یک سوال کلی است . شاخص های توسعه ، تعدد و گوناگونی زیادی دارد که بهتر است اهل فن و کارشناسان مربوطه راجع به اهمیت و تاثیرگذاری آنها بر اقتصاد کلان کشور نظر بدهند اما برای اینکه پاسخی به این سوال هم داده باشم باید عرض کنم به همه این شاخص ها همچون ؛ شاخص برابری قدرت خرید ، درآمد پایدار ، نقش آفرینی زنان ، درآمد سرانه ، توسعه انسانی و استقلال ملی فکر کرده ام.

 

 

 

اما برای اینجانب بعنوان یک صنعتگر و کارآفرین آنچه که بیش از همه و روز به روز مهمتر جلوه میکند بحث استقلال ملی است . همین تک شاخص ، دنیایی از انگیزه و انرژی برای هر فعال اقتصادی و صنعتی ایجاد میکند . اجازه دهید در تکمیل این سوال و سوال قبلی شما این نکته را هم اضافه کنم که تحقق عدالت اجتماعی آروزی من ، توسعه اقتصادی دغدغه من و رشد اقتصادی ابزاری مرتبط با صنعت و حرفه من است که آن را رصد میکنم .

 

 

 

منبع : موج نیوز



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

آیا همه چیز درباره لباس کار و چه لباسی برای تعمیرکاران مناسب است؟ 

 

 

در ادامه قصد داریم در مورد لباس کارهای مخصوص تعمیرکاران و خصوصیت لباس های آنها صحبت کنیم.

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تقریبا تمام مشاغل خدماتی از لباس کار استفاده می کنند. به همین دلیل هم در نوشته های قبلی سایت در مورد انواع لباس های مناسب برای انواع مشاغل صحبت کردیم، در این نوشته قصد داریم در مورد لباسکارهای مخصوص تعمیرکاران و خصوصیت لباس های آنها صحبت کنیم.

 

ویژگی های تعمیرکاران خودرو چه خصویت هایی دارد؟

 

همه ی افرادی که در تعمیرات خودرو فعالیت دارند. به این دلیل که به طور مدوام با اجرای ماشین سر و کار دارند، خیلی زود لباس هایشان خاکی، روغنی و... میشود، به همین دلیل هم باید با استفاده از لباس کار های مخصوص کار از کثیف شدن و آسیب رسیدن به لباس ها جلوگیری کنیم. اما لباس کار چیست و به این دلیل که ممکن است تعمیرکاران نیار داشته باشند که روی زمین دراز بکشند و کار کنند و یا ممکن است روی زمین زانو بزنند به همین دلیل هم باید از لباس کار های مخصوصی برای این منظور استفاده شود.

 

زمانی که فردی روی زمین فعالیت می کند، معمولا به این دلیل که لباس هایش در تماس با گرد و غبار قرار می گیرند، زود تر کثیف می شوند، و ما نمیتوانیم هر بار تنها با دست گرد و غبار یا چربی های ناشی از کار را از روی لباس ها پاک کنیم و همچنین برخی از لک ها برای همیشه روی پارچه می مانند و به هیچ وجه نمی توان آنها را پاک کرد.

 

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای لباس کار های تعمیرکاران پیش بیاید این است که لباس هایشان با گیر کردن به تجهیزات خودرو و .... پاره شوند. و پاره کردن آنها را نمی توانیم به هیچ وجه جبران کنیم.

 

به همین دلیل هم نیاز است که حتما از لباس کار به این منظور استفاده کنیم. تا لباس های اصلیمان خراب نشوند. به همین دلیل هم لباس های تعمیرکاران باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. تا با هر بار شست و شو و... دچار خرابی نشوند.

 

به طور کلی بهتر است که لباس های تعمیرکاران خودرو را از جنس پلی استر یا پنبه بسازیم تا هم از تنش ها در امان باشند و هم اینکه این جنس لباس کار در طول روز بسیار راحت است.

 

همچنین از آنجایی که مکانیک ها همواره با ابزار های مختلف از جمله آچارها و... استفاده میکنند به همین دلیل هم لباس های آنها باید دارای جیب های مناسبی باشد که بتوانند وسایل پر کاربردی که در طور روز بسیار از آنها استفاده می کنند را در جیب های خود قرار دهند، به همین دلیل هم از مهمترین مواردی که لباس های کار باید داشته باشند جیب های کاربردی است.

 

برای امنیت بیشتر افرادی که از لباس ها استفاده می کنند بهتر است که همواره از لباس هایی استفاده شود که جلو دکمه دار یا زیپ دار نداشته باشند و بهتر است که از لباس هایی استفاده شود که جلوبسته هستند و لباس های سرهمی بهترین لباس هایی هستند که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

 

برای ایمنی بیشتر تعمیرکاران خودرو بهتر است از پوشیدن کفش های روباز خودداری شود و برای سلامتی بیشتر فرد بهتر است که از کفش هایی استفاه کنیم که سلامتی پاهای فرد را تضمین میکنند. می توانید از کقش هایی استفاده کنید که در بخش جلوی پا از قطعات فولادی ساخته شده اند و پای فرد را محافظت می کنند.

 

برای سفارش با قسمت تماس با ما پاکان صنعت تماس بگیرید.

 

نکات مهم برای استفاده از لباس کار های تعمیرکاران

 

۱. از استفاده از هرگونه قطعات اصافی ای که روی ابزارها و و لباس ها متصل میشوند خودداری کنید.

 

۲. از تجمع کارگران در زیر جک ستونی خودداری کنید.

 

۳. از انبار کردن وسایل غیر ضروری در چاله ی زیر خودداری کنید.

 

۴. حتما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از سقوط خودرو در چاله ی سرویس باید در ابتدای دهانه ی چاله از آستانه استفاده شود.

 

۵. حتما جک باید سالم باشد تا بتوانیم ارتفاع آن را مشخص کتیم.

 

۶. حتما در کف چاله ی سرویس باید از دریچه فاضلات مناسب برخوردار باشد تا مایعات اضافی و روغن از آن منتفل شود.

 

۷. هیچ وقت از ابزارهای شکسته استفاده نکیند و سعی کنید که همواره از ابزارهای سالم استفاده کنید، چون ممکن است که باعث صدمات جبران ناپذیری برای شما باشد.

 

۸. از قرار دادن مواد اشتعال زا در داخل چالهی سرویس جدا خودداری نمایید.

 

تاثیر استفاده از لباس کار آتش نشانی در کاهش خطرات این شغل

 

آتش نشانان معمولا به دلیل شغل ویژه ای که دارند به صورت ۲۴ ساعته در معرض خطرات مختلف از جمله صدمات فیزیکی، اتش سوزی و عوامل مختلف قرار دارند که میتواند سلامتی آنها را تهدید کند. باید از لباس هایی استفاده کنند که بتواند آنها را در باربر صدمات وارده حفظ کند.

 

 

 

انواع خطراتی که آتش نشانان را تهدید می کند

 

همانطور که گفتیم شغل آتش نشانان آنها را در معرض آسیب های زیادی قرار میدهند و همین موضوع میتواند تاثیر زیادی در سلامتی آنها داشته باشد. در ادامه برخی از خطرات را بررسی خواهیم کرد.

 

حرارت در محل حریق

 

حرارت میتواند آسیب های زیادی را به پوست و سیستم تنفسی انسان ها وارد کند و در صورتی که از لباس کار آتش نشانی مناسبی استفاده شود می توان در زمان موجه با حرارت و گرما از سوختگی و آسیب های جسمی وارده جلوگیری کرد.

 

علاوه بر این سیستم تنفسی انسان ها هم در برابر حرارت حساس هستند و در صورتی که در دمای بالا تر از ۵۲ درجه قرار بگیرند به دلیل افزایش فشار می تواند باعث بروز ضایعاتی در سیستم تنفسی انسان ها شود.

 

همچنین باید در هنگام، آتش سوزی از ماسک های تنفسی استفاده شود و تا از ورود دوده های آتش نشانی به داخل ریه ها و دستگاه تنفسی انسان جلوگیری شود، زیرا این مورد میتواند باعث بروز ضایعات پوستی، سوختگی و مشکلات ریوی بشود. در صورتی که از ماسک های تنفسی استفاده شود از این مشکلات جلوگیری خواهد شد.

 

لباس کار آتش نشانها

 

به طور کلی لباسکار آتش نشانان از شلوار و اورکت های سرهم و یا جدا ساخته شده است که معمولا به صورت ۳ لایه و آلیاف نسوز و ضد حریق ساخته میشوند. و بسیار مقاومت زیادی در برابر حرارت دارند.

 

معمولا به عنوان لایه داخلی لباس های آتشنشانی از لایه ای از جنس گورتکس استفاده میشود که به عبور جریان هوا از داخل لباس کمک میکند و از تعریق اتش نشانان جلوگیری می کند.

 

در تولید لباس های آتش نشانان حتما باید از استانداردهای ویژه و بین المللی پیروی کرد به این دلیل که در غیر این صورت امکان اینکه جان آنها در خطر داشته باشد بسیار وجود خواهد داشت.

 

 

 

لباس کار آتش نشانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

لباس های آتش نشانی از جنس نسوز و مقاوم در برابر حرارت ساخته شده اند.

 

این لباس ها باید به حدی مقاوم باشند که از ورود اجسام تیر و برنده و همچنین آب و رطوبت به داخل لباس جلوگیری کنند.

 

در برخی از قسمت های لباس باید از پارچه های شب رنگ استفاده شود تا در مواقع خطر و در تاریکی و دود دید مناسبی را ایجاد کند.

 

در این لباس ها باید انتقال هوا به خوبی انجام شود تا از تعریق آتش نشانان در زمان هایی که در معرض خطر هستند جلوگیری شود.

 

لباس های آتش نشانان باید دارای جیب های مناسبی باشد تا بتوانند در مواقع لزوم وسایلی از جمله بسیم و... را در داخل جیب های لباس ها قرار دهند.

 

رنگ لباس آتش نشانی

 

معمولا از رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و طوسی و سرمه ای برای لباس های کارکنان آتش نشانی استفاده می شود. معمولا لباس های آتش نشانانی که با حریق و آتش در ارتباط هستند به رنگ قرمز و افرادی که در بخش های پشتبانی فعالیت دارند سورمه ای و مشکی.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: لباس کار مهرنیوز



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 آشنایی با لباس کار ضد آب


گروه کسب و کار: همه ی افراد در زمان کار و فعالیتت شغلی فیزیکی، معمولا به پوشیدن یک لباس کار نیاز دارند. چنانچه در محیطهایی که باران زیادی میبارد و یا هوا برفی میباشد، مشغول به کار هستید؛ باید از لباس کار ضد آب استفاده کنید. بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که طراحی و دوخت لباس کار به گونه ای باشد که در آن حس راحتی داشته باشید.

 

 

 

آشنایی با لباس کار ضد آب

 

 

 

علاوه بر حس راحتی توجه داشته باشید که در زمان خرید لباس کار مهندسی هم مطمئن شوید که ایمنی و سلامت شما را در حین انجام ار حفظ کند.

 

در زمان کار کردن بایستی نکات ایمنی و استانداردهای لازم رعایت شود. در یکسری از مشاغل که محیطی خطرناک تر و پرخطر تری دارند و رعایت نکردن یکسری موارد ایمنی ممکن است جان افراد مشغول کار به خطر بیفتد؛

 

باید لباس کار ایمن تری استفاده شود. برخی از افراد ناآگاه گمان میکنند پوشیدن یک لباس کار و کفش کار و دستکش ایمنی، راحتی آنها را در عین انجام کار میگیرد. در صورتی که اگر یک لباس کار و کفش همه ی استانداردهای لازم را داشته باشد، این ادعا کاملا اشتباه است. زیرا یکی از استانداردهای تولید لباس کار، راحتی میباشد.

 

 

 

انواع لباس کار ایمنی بر اساس شکل ظاهری

 

لباس کارها را میتوان طبق شکل ظاهری اشان به چند دسته تقسیم کرد:

 

لباس کار یکسره

 

لباس کار دو تیکه

 

روپوش

 

جلیقه

 

پیش بند

 

البته بهتر است بدانید که تقسیم بندی لباسهای کار تنها به شکل ظاهر آنها نمی باشد. در ادامه این مطلب شما را دیگر نوعهای لباس کار آشنا خواهیم کرد.

 

 

 

لباسهای کار بر اساس کاربرد آن در مشاغل مختلف

 

همانطور که گفته شد لباس کار علاوه بر متنوع بودن در شکل ظاهری، در نوع کاربرد نیز متفاوت میباشد. یعنی در محلهای مختلف کارایی متفاوتی دارد. انواع آنها عبارتند از:

 

لباس کار شبرنگ

 

لباس کار در محیط شیمیایی

 

لباس کار گرم

 

لباس کار مقاوم به حرارت و شعله

 

لباس کار ضد آب

 

 

 

لباس کار ضد آب

 

یکی از انواع لباس کار، لباس کار ضد آب میباشد. این نوع لباس برای افرادی که در فضاهای باز که شرایط جوی بارانی و یا برفی دارند، بسیار مناسب میباشند. پوشیدن این نوع لباس کار موجب میشود که دیگر قطرات باران و یا برف به درون لباس نفوذ نکند و فرد احساس سرما نداشته باشد.

 

بهتر است بدانید که اگر افراد در زمان بارش باران لباس کار ضد آب به تن نداشته باشند؛ قطعا رادمان و بازدهی کارشان کمتر میشود. بنابراین بهتر است کارفرمایان برای کارمندانی که قرار است در این محیطها مشغول به کار باشند، لباس کار ضد آب تهیه کنند تا در زمان انجام کار خللی ایجاد نشود و کارها طبق همان برنامه ریزی از قبل تعیین شده؛ انجام شود.

 

 

 

جنس لباس کار ضد آب

 

برای داشتن یک لباس ضد آب، لازم است از یک پارچه ای استفاده کنید که آب و مایعات را نتواند از خود عبور دهد. برای دوخت این نوع لباسها معمولا از پارچههای بارانی شمعی، پارچه ای پی وی سی، نایلونی و یا کاپشنی استفاده میکنند.

 

 

 

انواع لباس کار ضد آب

 

لباس کار ضد آب خود به تنهایی نیز دارای انواع مختلفی میباشد. این نوع لباس در دو نوع مختلف تولید و عرضه میشود:

 

لباس کار دو تیکه ضد آب

 

لباس کار یکسره ضد آب

 

 

 

لباس کار دوتیکه ضد آب

 

این نوع لباس کار به صورتی میباشد که به شکل مجزا از هم تولید میشوند. یعنی کاپش و شلوار جدا از هم تولید میشوند و به هم وصل نیستند.

 

 

 

لباس یکسره ضد آب

 

اما این نوع لباس به شکل یکسره تولید میشود و بالاتنه و پایین تنه به هم متصل هستند.

 

 

 

آشنایی با لباس کار ضد آب (بخش دوم)

 

یکی از انواع لباس کارهای تولید شده لباس کار ضد آب میباشد. همانطور که گفته شد در همه ی شغلها بهتر است درهنگام کار لباس کار مناسب با همان کار را به تن داشت. به عنوان مثال برای مشاغلی که با آتش سر و کار دارند بهتر است لباس مناسب برای این کار را به تن داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

یکی از انواع مدلهای لباس کار به صورت ضد آب میباشد و برای مشاغلی که بیشتر در معرض آب و رطوبت هستند؛ مناسب میباشند. این مدل لباس کار همانطور که گفته شد به دو صورت یکسره و دو تیکه تولید میشود. اما معمولا این مدل لباس کار به صورتی تولید میشوند که در بازارها به شکل کاپشن و شلوار از یکدیگر جدا؛ تولید میشوند. بنابراین اغلب به صورت جدا به گونه ای که به هم وصل نیستند، تولید میشوند.

 

ممکن است در ذهن خود این سوال به وجود بیاید که چرا اصلا به این لباسها ضد آب میگویند؟ تفاوت آنها با سایر لباس کارها در چیست که آنها را ضد آب میکند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که برای دوخت این نوع لباس از آستر استفاده میشود که وجود این آستر موجب میشود که هوای کمتری به درون لباس نفوذ کند.

 

 

 

در دوخت لباسهای کار ضد آب از آستر استفاده میشود که این آستر باعث میشود هوای سرد کمتر داخل لباس نفوذ کند و گرمای بدن به راحتی از دست نرود. آستر لباس کار ضد آب از جنس نمد، خز و یا پشم شیشه است.

 

لباس کارهای یکسره به این صورت تولید میشود که قسمت بالاتنه یا همان کاپشن لباس به شلوار متصل است و به راحتی در تن فرد میرود و با یک زیپ کامل بسته میشود.

 

از این نوع لباس کار در مشاغلی که آلودگی محیطی در آنها زیاد تر است، استفاده میشود. همچنین در مشاغلی که در محیط باز میباشد نیز مورد استفاده قرار میگرد. علاوه بر این دو مورد در محیطهایی که پروتکلهای شغلی به صورتی میباشد که افراد را مجبور به استفاده از لباسهایی میکند که بایستی به طور کامل استریل باشند؛ بنابراین برای این نوع مشاغل بهترین گزینه استفاده از این نوع لباس کارهای یکسره میباشد.

 

 

 

پارچه لباس کار ضد آب

 

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید لباس کار ضد آب بایستی به آن توجه کنید، کیفیت آن میباشد. لباسها بایستی از پارچههای بسیار با کیفیت دوخته شوند و طراحی و دوخت آنها به صورتی باشد که فرد در آن احساس راحتی و همین طور امنیت داشته باشد. علاوه بر این موارد لباس کار باید دارای دوام زیادی باشد، چونکه از آنها هر روز و در طول روز استفاده میشود.

 

چنانچه قصد دارید یک لباس کار بسیار مرغوب و بادوامی داشته باشید که هم دارای استانداردهای ایمنی باشد و هم در هنگام کار کردن در آن احساس راحتی و انعطاف داشته باشید، کافیست کمی بیشتر در این مورد هزینه کنید. ولی مطمئن باشید این تفاوت قیمت قطع به یقین ارزشش را دارد.

 

 

 

جمع بندی

 

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در حوزه ی راهداری، ساخت و ساز جاده ای، شیلات و یا در فضاهای باز مشغول به کار هستید و همین طور به دنبال لباسی مناسب با محیط و شرایط کاری خود هستید. این امکان را دارید تا با مراجعه به سایت پاکان صنعت، لباس کار مناسب با شرایط کاری خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انتخاب کنید. فقط قبل از خرید لباس کار، محیط کاری و شرایط کاری و خطرات ناشی از آن را در نظر بگیرید تا مناسب ترین نوع را برای خود تهیه کنید.

 

 

 

منبع : خرید لباس کار بهارنیوز



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

برای محیط کار از کدام فروشگاه لباس کار خرید کنیم

 

 

 

 

امروز با بررسی های زیادی که توسط کارشناسان روانشناسی صورت گرفته، مشخص شده که نوع لباس کار و پوششی که برای محیط کار انتخاب می کنید، تاثیر زیادی در اقتدارتان و نوع برخورد اطرافیان با شما خواهد داشت.

ممکن است خیلی از ما برای انتخاب این پوشش، دچار سر درگمی شویم و در بسیاری از مواقع ندانیم که در محیط های رسمی چه لباسی باید بپوشیم؟ بنابراین در این مقاله تصمیم داریم که به بررسی لباس های مناسب و نامناسب جهت محیط کار، بپردازیم. این امر کمک می کند تا با بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه، از انتخاب لباس های ممنوعه و نامناسب در محیط کار دوری کنید.

حتما می دانید که در محیط های رسمی و اداری، لباس کار با رنگ تیره انتخاب مطمئن تری است؛ چرا که از نظر روانشناسی، با این پوشش به طرف مقابل این پیام را می دهید که انسان خودخواهی نیستید و برای تصمیم گیری های وی ارزش قائلید.

شاید با خود فکر کنید که یک مانتو یا پالتوی رنگی می تواند بیانگر انرژی و شادی شما باشد؛ اما باید بدانید که در محیط کار به نوعی تلاش شما برای جلب توجه به نظر می آید! پس انتخاب رنگ هایی مثل : مشکی، سرمه ای و یا قهوه ای برای خرید از فروشگاه لباس کار گزینه بهتری خواهد بود. علاوه بر انتخاب و خرید لباس کار مناسب، نوع کیفی که با خود به محیط کار می برید هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در دست داشتن کیف رنگی یا کیف کتابی، بیشتر مناسب پیاده روی در طبیعت و یا رفتن به یک مهمانی است. سعی کنید برای محل کار، ترجیحا از یک کیف ساده و جادار استفاده کنید.

در صورتی که ناچارید با خود لپ تاپ به همراه داشته باشید، کیف لپ تاپ گزینه مناسب تری است؛ می توانید سایر وسایل مورد نیاز خودتان را هم در این کیف بگذارید تا با حمل چندین وسیله تا محل کار، شلخته و بی نظم به نظر نرسید!

با این پوشش در محیط کار حرفه ای به نظر برسید!

پیشنهاد می کنیم در محیط های اداری، از انتخاب کفش های پاشنه بلند بپرهیزید؛ چرا که علاوه بر سر و صدایی که ایجاد می کنید که باعث بر هم خوردن تمرکز همکارانتان می گردد، به دلیل حضور طولانی مدت در محل کار، ممکن است دچار خستگی و کمردرد شوید. پوشیدن صندل و یا کفش های راحتی در محل کار هم مناسب نیست و بهتر است برای دورهمی های خانوادگی یا در کنار دریا از آن استفاده نمایید.

در اکثر محیط های اداری، در کنار خرید از لباس کار فروشگاه پاکان صنعت مناسب بانوان، از پوشش مقنعه استفاده می گردد. اگر در محل کار شما پوشش شال و روسری رایج است، بهتر است از شال هایی با رنگ تیره مثل: خاکستری، مشکی و رنگ های هم خانواده آن استفاده کنید. از انتخاب شال های گل دار و با رنگ های تند خودداری نمایید.

به طور کلی لباس رسمی برای محیط کار، این پیغام را به مخاطب می دهد که می توان روی توانایی های شما حساب باز کرد! این نکته تاثیر زیادی در تمایل وی برای انجام مذاکرات کاری با شما خواهد داشت. انتخاب لباس رسمی به عنوان لباس کار، شما را به عنوان شخصی کاریزماتیک و با ثبات به دیگران معرفی می کند.

اصولا افرادی که پوشش کت وشلوار را برای محیط کار انتخاب می کنند، انسان هایی دقیق و دارای اعتماد به نفس بیشتری در تصمیم گیری های بزرگ کاری هستند. همچنین تهیه کیف سامسونت برای آقایان در کنار پوشش کت و شلوار، شخصی منضبط و قانون مند را در ذهن دیگران تداعی می کند.

در کنار کت و شلوار، بهتر است از کفش ساده و مناسب این پوشش استفاده نمایید. توجه کنید که یک لباس کار در کنارکیف و کفش مناسب، تبدیل به پوشش ایده آل می گردد. بنابراین پوشیدن کفش اسپرت و یا پارچه ای، هرچند در فصل تابستان خنک و راحت باشد اما در کنار تیپ رسمی کت وشلوار، اشتباه بوده و با این پوشش همخوانی ندارد.

نکات ضروری برای رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار

یک محیط کار ایمن برای سلامت همه کارکنان جزو واجبات کار می باشد. یکی از راه های مهم برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از حوادث، آگاهی از آنها و یادگیری نکات ایمنی در محیط کار می باشد. علاوه بر این مورد بایستی کارکنان برای جلوگیری بروز حادثه، از تجهیزات ایمنی مثل لباس کار مناسب، برای کاهش آسیب دیدگی ناشی از وقوع حادثه استفاده کنند. بهتر است توجه داشته باشید که انجام اصول ایمنی و بهداشت محیط کار موجب ایمنی خود کارمند و سایر کارکنان می شود.

 

البته نکته ی دیگری که باید توجه داشت این است که هر شغل یا فعالیتی متناسب با خطرات احتمالی موجود در همان کار، لباس کار و تجهیزات ایمنی خاص خود را دارد. خرید لباس کار که به فرایند های ایمنی و بهداشت محیط کار مربوط می شود، چه در دفتر های سنتی و چه در محیط های صنعتی مثل کارخانه ها، تولیدی ها و کارگاه ها کاربرد دارد.

خرید لباس کار با چالش های زیادی مثل مواد خطرناک، گرد و غبار های قابل حریق و دیگر موارد قابل اشتعال رو به رو هستند. موردی دیگری که وجود دارد این است که بهداشت و ایمنی محیط کار به تعهدات مدیریتی لازم است تا کارکنان به مهم بودن آن پی ببرند. برای اثر بخش شدن این مورد، ۱۱ نکته وجود دارد که در ادامه برای شما بازگو خواهم کرد.

۱-از وقوع لغزش و سقوط جلوگیری کنید

برخی از مشاغل هستند که ممکن است با خطراتی مثل وقوع لغزش و سقوط کارکنان مواجه باشند. برای جلوگیری از این اتفاق مرکز بهداشت و ایمنی محیط کار کانادا موارد زیر را پیشنهاد می دهد:

پاک کردن مرتب قطره ها و چکه ها

راهرو ها و خروجی ها را از اقلام موجود در کار پر نکنید.

در نقاط کور آینه و علائم هشدار نصب کنید.

تعویض یا ترمیم کف پوش فرسوده، آسیب دیده و پاره شده

به کارگیری قطره گیر و محافظ

۲-خطرات آتشسوزی را برطرف نمایید

برخی دیگر از مشاغل هستند که با آتش سر و کار دارند، مثل آتش نشانان. این افراد علاوه بر خرید لباس کار مناسب، باید یکسری موارد را رعایت کنند. شورای ایمنی آمریکا برای پیشیگیری در حفظ ایمنی در برابر آتش سوزی، یکسری دستورالعمل هایی اشاره کرده است. این موارد عبارتند از:

در محیط کار، مواد اشتعال زا را فقط به اندازه ی مورد نیاز نگه داری کنید.

از آلوده شدن لباس کار خود با مواد قابل اشتعال خودداری کنید. در صورتی که این اتفاق رخ داد به سرعت لباس خود را تعویض کنید.

به هیچ عنوان نباید هیچ گونه مانعی در راهروهای خروجی وجود داشته باشد.

مواد اولیه را حداقل به اندازه ی ۴۶ سانتی متر از کپسول های آتش نشانی و آب پاش های خودکار دور نگه دارید.

خطراتی که در محیط های کاری الکتریکی وجود دارد؛ حتما باید گزارش شود و دستوراتی برای رفع آن صادر شود.

۳-از ریختن اشیاء جلوگیری به عمل آورید

بنابر نظر پائول اریکو مشاور ایمنی محیط کار، برای جلوگیری از این کار، مواردی وجود دارد. این موارد عبارتند از:

استفاده از جعبه ی انباشت، ممنوع می باشد.

ابزار ها و مواد ها را روی میز درست قرار دهید.

برای گذاشتن اشیاء سنگین، از قفسه های پایینی استفاده کنید.

تجهیزات خطرناک را دور از لبه ی میز قرار دهید.

از انباشته کردن اشیاء در مکان هایی که محل عبور کارکنان می باشد، خودداری کنید.

۴- قوانین کارآمد تهیه نمایید

توجه داشته باشید در هر شغل و فعالیتی که هستید، برای ایمنی و بهداشت محیط کار قوانین کارآمد وضع کنید. کارشناسان مربوطه بر اساس یکسری سیاست های ایمنی و بهداشتی، قوانینی را بر اساس ایمنی بیشتر محیط کار تعیین می کنند تا کارکنان بتوانند در ایمنی کامل و حفظ سلامت خود، در محیط کار فعالیت کنند.

 

منبع : لباس کار خبرآنلاین



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به لباسی که امنیت شما را در محل کارتان تامین کرده و پوشش خاص محل کار شما است لباس کار گویند. شخصی با کت و شلوار و دیگری با لباس آشپزی که هر یک به نوعی لباس کار محسوب می‌شود. با اینکه تفاوت‌های بسیاری در هر یک از آن‌ها وجود دارد ولی هریک کاربرد خاص خود را دارد و تاثیرات بسیاری در محیط کار می‌تواند داشته باشد. در این مقاله، قصد داریم شما را با انواع لباس‌های کار و اهمیت آن در تبلیغات آشنا سازیم.

لباس کار صنعتی

در محیط‌های صنعتی همیشه مشکلات زیادی گریبان گیر افراد مشغول به کارهای صنعتی می‌شود، که با پیش بینی مشکلات در این محیط‌ ها می‌توان بر این عوامل کنترلی بهتر پیدا کرد. استفاده از لباس‌ کار ارزان مناسب در این صنایع می‌تواند بسیار مفید واقع شود که تهدیدها را نسبت به فرد کاهش دهد. به عنوان مثال فردی که در حال استفاده از برق‌های صنعتی است باید پوشش لباسی مناسب و کفش ویژه برای عبور صحیح برق را داشته باشد، یا فردی که روزانه با عوامل حرارتی بالا سر و کار دارد، باید از لباسی استفاده کند که گرما را کمتر جذب کند، یا لباس عایقی برای گرما یا سرما باشد.

لباس کار اداری

انواع لباس‌های کاری که در صنعت استفاده می‌شود کاملاً می‌تواند متفاوت از لباس‌های کاری اداری باشد. در اماکن اداری، این نوع لباس عموماً جهت ایجاد هماهنگی و یا گاهاً جهت نشان و یا تمایز مقام و درجه افراد است. اگر جزو ارباب رجوع باشید اهمیت این موضوع بیشتر به چشم شما می‌آید. لباس هماهنگ، بین افراد یک اداره موجب نظم و ایجاد بهره وری بیشتر بین مراجعه کنندگان خواهد شد. خرید لباس کار برای ادارات، باعث ایجاد نظم در بین کارکنان نیز خواهد شد. لباس‌های کار می‌تواند دیدگاه طبقاتی بین افراد را به راحتی از بین ببرد. باعث می‌شود همه ی افراد خود را در یک سطح ببینند و این احساس خوبی را منتشر خواهد کرد.می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت تماس با ما با سعید شاپ در ارتباط باشید.

لباس کار تبلیغاتی

تاثیرگذارترین راه برای جلب رضایت مخاطب برای تبلیغ استفاده از لباس‌های کار تبلیغاتی است. هیچ واحد یا بخشی نمی‌تواند بدون تبلیغات برای خود جایگاهی ایجاد کند و خود را به دیگران معرفی کند. لزوم تداوم کسب و کار، جلب رضایت مشتری‌ها و مخاطبان جدیدی است. استمرار شغل در سایه تبلیغات مطمئن حفظ خواهد شد. شیوه‌های متنوعی برای ایجاد تبلیغات وجود دارد.

تبلیغات هزینه‌های سنگین به همراه دارد مانند بیلبورد، ایجاد سایت یا سایت‌های مجازی، تبلیغات رسانه‌ای و … اما کم هزینه ترین راهکار برای معرفی یک برند برتر ،می‌تواند یونیفرم و لباس کار یکسره یا جدا باشد که یکی از مقرون به صرفه ترین راهکار است.

لباس مناسب لباسی است که مناسب شخصیت و سمت اداری و متناسب با کار باشد. لباس شما همیشه می‌تواند نشانه‌ی بخشی از شخصیت شما باشد. لباسی که شما در موقعیت کاری به تن می‌کنید باید ضامن بخشی از سلامتی شما در موقعیت شغلی باشد، ایمنی شما را نیز در محل کار را باید به عمل بیاورد. می‌تواند همچنین تاثیر بسزایی در محیط کاری شما به عمل بیاورد.
امیدواریم با خواندن مطلب ​انواع برند و لباس کار به خوبی با انواع پوشش مناسب برای محیط کار آشنا شده باشید.

فرض را بر این بگذارید که شما لباس معمولی و غیر رسمی خود را در محل کار به تن کنید به راستی که سمت کاری شما هرگز به چشم نخواهد آمد. شما به راحتی با انتخاب لباس کاری مناسب، می‌توانید موقعیت شغلی خود را افزایش دهید. انواع مختلفی از لباس‌های کار در جامعه امروزی به نحوی جا افتاده است که آن لباس نمایانگر یک برند یا نشانه خاصی است. مثلاً لباس سفید با مقنعه مشکی برای خانم نشان دهنده ی کادر درمانی است. پس هر لباسی می‌تواند نشان دهنده ی شغلی باشد.
 
 
منبع : لباس کار سعید


:: برچسب‌ها: لباس کار , سعید ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی




امروز با بررسی های زیادی که توسط کارشناسان روانشناسی صورت گرفته، مشخص شده که نوع لباس کار و پوششی که برای محیط کار انتخاب می کنید، تاثیر زیادی در اقتدارتان و نوع برخورد اطرافیان با شما خواهد داشت. لباس کار تبلیغاتی هم یکی از ابزارهای مهم برای بازاریابی برندتان به حساب می آید.

ممکن است خیلی از ما برای انتخاب این پوشش، دچار سر درگمی شویم و در بسیاری از مواقع ندانیم که در محیط های رسمی چه لباسی باید بپوشیم؟ بنابراین در این مقاله تصمیم داریم که به بررسی لباس های مناسب و نامناسب جهت محیط کار، بپردازیم. این امر کمک می کند تا با بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه، از انتخاب لباس های ممنوعه و نامناسب در محیط کار دوری کنید.
ابتدا لازم است بدانید که سفارش لباس کار تبلیغاتی برای پرسنل یک شرکت انتخابی هوشمندانه است؛ چرا که به شناخته شدن هر چه بیشتر برند شما کمک زیادی خواهد کرد.
حتما می دانید که در محیط های رسمی و اداری، لباس کار با رنگ تیره انتخاب مطمئن تری است؛ چرا که از نظر روانشناسی، با این پوشش به طرف مقابل این پیام را می دهید که انسان خودخواهی نیستید و برای تصمیم گیری های وی ارزش قائلید.

شاید با خود فکر کنید که یک مانتو یا پالتوی رنگی می تواند بیانگر انرژی و شادی شما باشد؛ اما باید بدانید که در محیط کار به نوعی تلاش شما برای جلب توجه به نظر می آید! پس انتخاب رنگ هایی مثل : مشکی، سرمه ای و یا قهوه ای برای خرید از فروشگاه لباس کار تبلیغاتی گزینه بهتری خواهد بود. علاوه بر انتخاب و خرید لباس کار مناسب، نوع کیفی که با خود به محیط کار می برید هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در دست داشتن کیف رنگی یا کیف کتابی، بیشتر مناسب پیاده روی در طبیعت و یا رفتن به یک مهمانی است. سعی کنید برای محل کار، ترجیحا از یک کیف ساده و جادار استفاده کنید.
می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پوشاک صنعتی و تبلیغاتی با مجموعه پاکان صنعت در ارتباط باشید.

در صورتی که ناچارید با خود لپ تاپ به همراه داشته باشید، کیف لپ تاپ گزینه مناسب تری است؛ می توانید سایر وسایل مورد نیاز خودتان را هم در این کیف بگذارید تا با حمل چندین وسیله تا محل کار، شلخته و بی نظم به نظر نرسید!

با این پوشش در محیط کار حرفه ای به نظر برسید!
پیشنهاد می کنیم در محیط های اداری، از انتخاب کفش های پاشنه بلند بپرهیزید؛ چرا که علاوه بر سر و صدایی که ایجاد می کنید که باعث بر هم خوردن تمرکز همکارانتان می گردد، به دلیل حضور طولانی مدت در محل کار، ممکن است دچار خستگی و کمردرد شوید. پوشیدن صندل و یا کفش های راحتی در محل کار هم مناسب نیست و بهتر است برای دورهمی های خانوادگی یا در کنار دریا از آن استفاده نمایید.

در اکثر محیط های اداری، در کنار خرید و چاپ لباس کار تبلیغاتی از فروشگاه پاکان صنعت مناسب بانوان، از پوشش مقنعه استفاده می گردد. اگر در محل کار شما پوشش شال و روسری رایج است، بهتر است از شال هایی با رنگ تیره مثل: خاکستری، مشکی و رنگ های هم خانواده آن استفاده کنید. از انتخاب شال های گل دار و با رنگ های تند خودداری نمایید.مدیران کسب و کار هم باید این نکته را در نظر داشته باشند که درج لوگو یا برند بر روی لباس کار تبلیغاتی، علاوه بر اینکه نشانه حرفه ای بودن مجموعه شماست، سبب تمایز شما با رقبایتان نیز می گردد.
به طور کلی لباس رسمی برای محیط کار، این پیغام را به مخاطب می دهد که می توان روی توانایی های شما حساب باز کرد! این نکته تاثیر زیادی در تمایل وی برای انجام مذاکرات کاری با شما خواهد داشت. انتخاب لباس رسمی به عنوان لباس کار، شما را به عنوان شخصی کاریزماتیک و با ثبات به دیگران معرفی می کند.

اصولا افرادی که پوشش کت وشلوار را برای محیط کار انتخاب می کنند، انسان هایی دقیق و دارای اعتماد به نفس بیشتری در تصمیم گیری های بزرگ کاری هستند. همچنین تهیه کیف سامسونت برای آقایان در کنار پوشش کت و شلوار، شخصی منضبط و قانون مند را در ذهن دیگران تداعی می کند.لباس کار تبلیغاتی فرصتی بی نظیر برای تبلیغات برند و آشنایی افراد مختلف با مجموعه شماست. همچنین سبب یکدست شدن و هماهنگی لباس کارکنان می گردد.

بهتر است مطلب ​آشنایی با لباس کار ضد آب (بخش اول) را هم بخوانید.

در کنار کت و شلوار، بهتر است از کفش ساده و مناسب این پوشش استفاده نمایید. توجه کنید که یک لباس کار در کنارکیف و کفش مناسب، تبدیل به پوشش ایده آل می گردد. بنابراین پوشیدن کفش اسپرت و یا پارچه ای، هرچند در فصل تابستان خنک و راحت باشد اما در کنار تیپ رسمی کت وشلوار، اشتباه بوده و با این پوشش همخوانی ندارد.
 
 
منبع : لباس کار تبلیغاتی پاکان صنعت


:: برچسب‌ها: لباس کار تبلیغاتی , پاکان صنعت ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی



یکی از انواع لباس کار های تولید شده لباس کار ضد آب می باشد. همانطور که گفته شد در همه ی شغل ها بهتر است خرید لباس کار متناسب با شغل مربوطه باشد؛ به عنوان مثال برای مشاغلی که با آتش سر و کار دارند بهتر است لباس مناسب برای این کار را به تن داشته باشند.

لباس کار ضد آب
یکی از انواع مدل های لباس کار به صورت ضد آب می باشد و برای مشاغلی که بیشتر در معرض آب و رطوبت هستند؛ مناسب می باشند.
ممکن است در ذهنتان این سوال به وجود بیاید که خرید لباس کار خارجی بهتر است یا ایرانی؟ چرا اصلا به این لباس ها ضد آب می گویند؟ این مدل لباس کار همانطور که گفته شد به دو صورت یکسره و دو تیکه تولید می شود. اما معمولا این مدل لباس کار به صورتی تولید می شوند که در بازار ها به شکل کاپشن و شلوار از یکدیگر جدا؛ تولید می شوند. بنابراین اغلب به صورت جدا به گونه ای که به هم وصل نیستند، تولید می شوند و می توانید در صورتی که قصد خرید لباس کار را دارید، آن را به شکل جدا تهیه کنید.
تفاوت آنها با سایر لباس کار ها در چیست که آنها را ضد آب می کند؟
در پاسخ به این سوال باید بگویم که برای دوخت این نوع لباس از آستر استفاده می شود که وجود این آستر موجب می شود که هوای کمتری به درون لباس نفوذ کند.

در دوخت لباس‌‌های کار ضد آب از آستر استفاده‌ می‌شود که این آستر باعث‌ می‌شود هوای سرد کمتر داخل لباس نفوذ کند و گرمای بدن به راحتی از دست نرود. آستر لباس کار ضد آب از جنس نمد، خز و یا پشم شیشه است.

لباس کارهای یکسره به این صورت تولید‌ می‌شود که قسمت بالاتنه یا همان کاپشن لباس به شلوار متصل است و به راحتی در تن فرد‌ می‌رود و با یک زیپ کامل بسته‌ می‌شود. پیشنهاد می کنیم حتما مطلب لباسکار ایرانی؟ یا لباس کار خارجی؟ را مطالعه نمایید.


خرید لباس کار یکسره در مشاغلی که آلودگی محیطی در آنها زیادتر است،پیشنهاد می شود. همچنین در مشاغلی که در محیط باز می باشد نیز مورد استفاده قرار میگرد. علاوه بر این دو مورد در محیط هایی که پروتکل های شغلی به صورتی می باشد که افراد را مجبور به استفاده از لباس هایی می کند که بایستی به طور کامل استریل باشند؛ بنابراین برای این نوع مشاغل، بهترین گزینه استفاده و خرید لباس کار یکسره می باشد.

آیا خصوصیات مهم یک لباس کار صنعتی را می دانید؟

پارچه لباس کار ضد آب
یکی از نکات مهمی که در زمان خرید لباس کار ضد آب بایستی به آن توجه کنید، کیفیت آن می باشد. لباس ها بایستی از پارچه های بسیار با کیفیت دوخته شوند و طراحی و دوخت آن ها به صورتی باشد که فرد در آن احساس راحتی و همین طور امنیت داشته باشد. علاوه بر این موارد لباس کار باید دارای دوام زیادی باشد، چونکه از آنها هر روز و در طول روز استفاده می شود.

چنانچه قصد خرید لباس کار بسیار مرغوب و بادوامی داشته باشید که هم دارای استاندارد های ایمنی باشد و هم در هنگام کار کردن در آن احساس راحتی و انعطاف داشته باشید، کافیست کمی بیشتر در این مورد هزینه کنید. ولی مطمئن باشید این تفاوت قیمت قطع به یقین ارزشش را دارد.

بهتر است مطلب برای محیط کار از کدام فروشگاه لباس کار خرید کنیم؟را هم بخوانید.

جمع بندی
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در حوزه ی راهداری، ساخت و ساز جاده ای، شیلات و یا در فضا های باز مشغول به کار هستید و همین طور به دنبال لباسی مناسب با محیط و شرایط کاری خود هستید. این امکان را دارید تا با مراجعه به سایت پاکان صنعت، لباس کار مناسب با شرایط کاری خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انتخاب کنید. فقط قبل از خرید لباس کار، محیط کاری و شرایط کاری و خطرات ناشی از آن را در نظر بگیرید تا مناسب ترین نوع را برای خود تهیه کنید.
 
 
منبع : خرید لباس کار پاکان صنعت


:: برچسب‌ها: خرید لباس کار , پاکان صنعت ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی



همه ی افراد در زمان کار و فعالیتت شغلی فیزیکی، معمولا به پوشیدن یک لباس کار نیاز دارند. چنانچه در محیط هایی که باران زیادی می بارد و یا هوا برفی می باشد، مشغول به کار هستید؛ باید از لباس کار ضد آب استفاده کنید. بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که طراحی و دوخت لباس کار به گونه ای باشد که در آن حس راحتی داشته باشید.
علاوه بر حس راحتی توجه داشته باشید که در زمان خرید لباس کار مهندسی هم مطمئن شوید که ایمنی و سلامت شما را در حین انجام ار حفظ کند.
با ما همراه باشید تا همه چیز درباره لباس کار ضدآب و ضرورت استفاده از آن را بدانید.
در زمان کار کردن بایستی نکات ایمنی و استاندارد های لازم رعایت شود. در یکسری از مشاغل که محیطی خطرناک تر و پرخطر تری دارند و رعایت نکردن یکسری موارد ایمنی ممکن است جان افراد مشغول کار به خطر بیفتد؛
باید لباس کار ایمن تری استفاده شود. برخی از افراد ناآگاه گمان می کنند پوشیدن یک لباس کار و کفش کار و دستکش ایمنی، راحتی آنها را در حین انجام کار می گیرد. در صورتی که اگر یک لباس کار و کفش همه ی استاندارد های لازم را داشته باشد، این ادعا کاملا اشتباه است. زیرا یکی از استاندارد های تولید لباس کار، راحتی می باشد.

انواع لباس کار ایمنی بر اساس شکل ظاهری
لباس کار ها را می توان طبق شکل ظاهری اشان به چند دسته تقسیم کرد:

لباس کار یکسره
لباس کار دو تیکه
روپوش
جلیقه
پیش بند
البته بهتر است بدانید که تقسیم بندی لباس های کار تنها به شکل ظاهر آنها نمی باشد. در ادامه این مطلب شما را دیگر نوع های لباس کار آشنا خواهیم کرد.
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از قسمت تماس با ما با مجموعه پاکان صنعت در ارتباط باشید.
لباس‌‌های کار بر اساس کاربرد آن در مشاغل مختلف
همانطور که گفته شد لباس کار علاوه بر متنوع بودن در شکل ظاهری، در نوع کاربرد نیز متفاوت می باشد. یعنی در محل های مختلف کارایی متفاوتی دارد. انواع آنها عبارتند از:

لباس کار شبرنگ
لباس کار در محیط شیمیایی
لباس کار گرم
لباس کار مقاوم به حرارت و شعله
لباس کار ضد آب
لباس کار ضد آب
یکی از انواع لباس کار، لباس کار ضد آب می باشد. این نوع لباس برای افرادی که در فضاهای باز که شرایط جوی بارانی و یا برفی دارند، بسیار مناسب می باشند. پوشیدن این نوع لباس کار موجب می شود که دیگر قطرات باران و یا برف به درون لباس نفوذ نکند و فرد احساس سرما نداشته باشد.

بهتر است بدانید که اگر افراد در زمان بارش باران لباس کار ضد آب به تن نداشته باشند؛ قطعا رادمان و بازدهی کارشان کمتر می شود. بنابراین بهتر است کارفرمایان برای کارمندانی که قرار است در این محیط ها مشغول به کار باشند، لباس کار ضد آب تهیه کنند تا در زمان انجام کار خللی ایجاد نشود و کار ها طبق همان برنامه ریزی از قبل تعیین شده؛ انجام شود.

جنس لباس کار ضد آب
برای داشتن یک لباس ضد آب، لازم است از یک پارچه ای استفاده کنید که آب و مایعات را نتواند از خود عبور دهد. برای دوخت این نوع لباس ها معمولا از پارچه های بارانی شمعی، پارچه ای پی وی سی، نایلونی و یا کاپشنی استفاده می کنند.
بهتر است مطلب ​آشنایی با لباس کار ضد آب (بخش دوم) را هم مطالعه نمایید.

انواع لباس کار ضد آب
لباس کار ضد آب خود به تنهایی نیز دارای انواع مختلفی می باشد. این نوع لباس در دو نوع مختلف تولید و عرضه می شود:

لباس کار یکسره ضد آب
لباس کار دوتیکه ضد آب
این نوع لباس کار به صورتی می باشد که به شکل مجزا از هم تولید می شوند. یعنی کاپش و شلوار جدا از هم تولید می شوند و به هم وصل نیستند.

لباس یکسره ضد آب 
اما این نوع لباس به شکل یکسره تولید می شود و بالاتنه و پایین تنه به هم متصل هستند.
 
منبع : لباس کار پاکان صنعت


:: برچسب‌ها: لباس کار , پاکان صنعت ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی



بیشترین تحولات در الگوریتم های رده بندی گوگل حدفاصل سال های 2016 تا 2020 صورت گرفته که موجب تغییر جایگاه بسیاری از سایت ها شده است.


به همین دلیل نگاه به روز به سئو سایت بسیار حیاتی است و بایستی برحسب المان ها و معیارهایی که گوگل برای رده بندی نتایج جستجو(سرچ) دارد ، سئو سایت را انجام داد. سئو کار نیز باید با توجه به این المان ها و معیار ها کار کند.
دانش سئو را می توان برترین متد بازاریابی آنلاین در سال 2020 دانست.

افزایش تعداد کاربران اینترنتی و به ویژه افرادی که به وسیله گوگل جهت دسترسی به اطلاعات ، نیازها ، اقلام و خدمات مورد نظر خود اقدام می کنند ، نگاه ها را به سوی معیار های رتبه بندی در گوگل جلب کرده است.همچنین محبوبیت شبکه های اجتماعی سبب شده تا نیاز به ادمین اینستاگرام و تولید محتوا در این پلتفرم ها بیش از پیش احساس شود.

تمام مدیران و گردانندگان سایت ها تمایل دارند رتبه بهتری در نتایج داشته باشند و دائما به دنبال شناسایی المان ها و فاکتورهایی هستند که تقویت و بهبود آنها خود را به صفحه اول جستجوی گوگل برسانند و یا به دنبال سئو کار حرفه ای برای انجام این کار ها می گردند.

در ادامه 10 فاکتور مهم و اصلی رده بندی نتایج سرچ در گوگل در سال 2020 را طبق مقالات موجود و نظرات کارشناسان و متخصصین، را معرفی می کنیم:

تاثیر محتوا در خدمات سئو سایت
به احتمال زیاد در بسیاری از مقالات موجود که با تولید محتوا مرتبط اند لاین جمله از "بیل گیتس" را خوانده اید :" محتوا پادشاه است." می توان اذعان کرد که در سال 2020 هم سلطه محتوا در خدمات سئو سایت و رده بندی سایت ها در گوگل همچنان ادامه دارد و به نوعی مهم ترین فاکتور شناخته می شود.در شبکه های اجتماعی هم یک ادمین اینستاگرام باید حساسیت زیادی بر کیفیت تولید محتوا داشته باشد. می توانید مطلب چگونه تولید محتوا کنیم؟ را هم بخوانید.

یک سئو کار حرفه ای که در شرکت سئو کار می کند، برای تولید محتوا بسیار وقت می گذارد زیرا محتوا فاکتوری بسیار مهم در بالا بردن سئو سایت می باشد.

بک لینک در سئو سایت
همانند سابق بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل می باشند اما نسبت به قبل تغییراتی در این فاکتور شکل گرفته است. بروزرسانی(آپدیت) الگوریتم هایی مانند penguin 4.0 موجب شده که بک لینک ها هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات مخرب و منفی داشته باشند. به عنوان مثال لینک سازی به وسیله رپورتاژ می تواند باعث ارتقاء و بهبود رده سایت شود ولی ایجاد بک لینک در مزارع لینک یا سایت های اسپم می تواند موجب تاثیرات منفی و مخربی شوند.

یک ادمین اینستاگرام می تواند با قرار دادن آدرس سایت در بیو و استوری، بک لینک های مفید زیادی ایجاد کند و ترافیک سایت را بالاببرد.

مانند گذشته هر بک لینکی نمی تواند به شما کمک کند، به همین علت باید در ثبت لینک دقت زیادی داشته باشید. در طی سال های اخیر مفهوم بک لینک باکیفیت و بی کیفیت ارزش زیادی پیدا کرده است که سئو کار حرفه ای شرکت سئو سایت این موضوع را به خوبی می داند. اما بدانید از آموزش سئو سایت وردپرسی که بسیار مفید خواهد بود.

سرعت صفحه در سئو سایت
با رویکرد رتبه بندی نتایج برحسب نسخه تلفن همراه ،سرعت صفحه ارزش زیادی پیدا کرده است. وب سایت هایی که سرعت صفحه اشان کند است ، کار به مراتب سخت تری برای به دست آوردن رده خوب در نتایج گوگل خواهند داشت. هدف گوگل از این بروزرسانی ، ارائه وب سایت هایی با سرعت بیشتر به کاربران می باشد تا کاربر بتواند با سرعت بیشتر به نتیجه دلخواه خود دست یابد.توجه نمایید که پس از اینکه ادمین اینستاگرام با قرار دادن لینک وبسایت در این پلتفرم، موجب افزایش بازدید کاربران گردد در این مرحله سرعت صفحه سایت از اهمیت بالایی برخوردار است تا کاربران مجبور به ترک سایت نشوند.به نظر شما مهارت هایی که باید ادمین اینستاگرام داشته باشد کدام است؟

قدرت برند و شبکه های اجتماعی
جستجوی یک برند به وسیله کاربران شبکه های اجتماعی نیز یکی از معیارهای اصلی رده بندی گوگل می باشد. همانطور که می دانید در سال 2020 شبکه های اجتماعی زیادی مانند: فیسبوک و اینستاگرام و لینکدین و پینترست و… وجود دارند که بسیار فراگیرند و کاربران زیادی را جذب کرده اند. هرچه ادمین اینستاگرام حرفه ای تر باشد و بتواند بهتر برندتان را در شبکه های اجتماعی به دیگران معرفی نماید تا به وسیله کاربران بیشتر سرچ شود ، لایک و کامنت بیشتری دریافت کنید طبعا کاربر بیشتری را از شبکه های اجتماعی می توانید به سایت خود ارجاع دهید.
و به عبارتی به این ترتیب در سئو سایت موفق تر خواهید بود. بنابراین یک شرکت سئو سایت برای سئو سایت حرفه ای، لازم است از ادمین اینستاگرام برای فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی استفاده کند.

بهتر است مطلب ​بهترین ابزارها برای سئو سایت (بخش اول) را هم مطالعه نمایید.

قدرت دامنه در سئو سایت
منظور از عنوان" قدرت دامنه" فاکتور دامین اتوریتی نیست! عنوان کردن کلمه کلیدی در نام دامنه ، استفاده کردن از برند در دامنه ، سن دامنه و همچنین کیفیت لینک های دریافتی صفحه اول ( اصلی) سایت ، می توانند در تعیین قدرت دامنه بسیار تاثیرگذار باشند. هر دامنه ای که بنا بر فاکتورهای ذکر شده قدرت بیشتری داشته باشد به مراتب شانس بالاتری برای ارتقا در رده بندی در گوگل و یا سئو سایت دارد. سئو کار ماهر حرفه ای شرکت سئو سایت این موضوع را به خوبی می داند.
 
منبع : ادمین اینستاگرام مهرآرا


:: برچسب‌ها: ادمین اینستاگرام , مهرآرا ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی



برای سئو داخلی سایت ها بهتر است ازیک شرکت سئو سایت کمک بگیرید؛ تا کار راحت تر پیش برود. یکی از ابزار های مفید برای سئو سایت، گوگل سرچ کنسول می باشد که در ادامه با این ابزار و ابزار های دیگر بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی سایت به گوگل سرچ کنسول

برای اینکه بتوانید از امکانات موجود در این ابزار بیشتر استفاده کنید، بایستی ابتدا سایت خود را به گوگل معرفی کنید و کمی صبر کنید تا جمع آوری اطلاعات لازم از سایت شما شروع شود. برای این کار بهتر است آموزش های مربوط به ثبت سایت در وبمستر را مشاهده کنید یا از سئو کار ماهر در یک شرکت سئو سایت معتبر کمک بگیرید. نکته ای که در این مورد باید به آن دقت کنید این است که آدرس سایت خود را با هر دو آدرس یعنی هم با www و هم بدون آن ثبت کنید. بعد از ثبت دو آدرس خود باید مشخص کنید که کدام یک از آنها به عنوان دامنه اصلی شما خواهد بود.

ابزار بررسی سرعت سایت

یکی دیگر از ابزار های کاربردی و مهم برای سئو سایت، ابزار بررسی سرعت سایت می باشد. یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در سئو، سرعت سایت می باشد. بنابراین برای سئو کار حرفه ای که در شرکت سئو سایت فعالبت می کند سرعت بارگذاری صفحات اهمیت زیادی دارد. بهبود سرعت سایت علاوه بر اینکه بر نتایج گوگل تاثیر گذار است؛ میزان رضایت کاربران از سایت را نیز بیشتر می کند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که سئو کار کیست؟ در واقع یک سئو کار حرفه ای باید با راهکارهای درست و اصولی، کلمات کلیدی محبوب را کشف کند تا در نهایت ترافیک سایت بالا برود.
اکثر کاربران اینترنتی یک عادت رایج دارند، و آن این است که وقتی چیزی را در گوگل سرچ می کنند چند گزینه از نتایج گوگل را انتخاب می کنند و در تب های جدید باز می کنند. هر کدام از سایت هایی که سریع تر لود شود را انتخاب می کنند و آن را مطالعه می کنند. چنانچه کاربر در این سایت پاسخ خود را پیدا کند، بدون نگاه کردن به تب های دیگر آنها را میبندد.

اگر سرعت سایت شما پایین باشد و از دیگر سایت ها دیرتر لود شود؛ موجب می شود فرد بدون نگاه کردن به سایت شما آن را ببندد. که همین امر موجب می شود ضریب خروج از سایت شما بیشتر شود و پالس های منفی و عدم رضایت کاربر برای گوگل ارسال شود؛ و در نتیجه موجب کاهش رتبه و سئو سایت می شود. به همین خاطر سرعت بارگذاری سایت هم به شکل مستقیم و هم به شکل غیر مستقیم می تواند بر سئو سایت شما تاثیر گذار باشد و ضروری است که یک سئو کار در شرکت سئو سایت به این نکته توجه ویژه ای داشته باشد.بهتر است برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت ارتباط با ما با مجموعه مهرآرا در ارتباط باشید.

بر اساس یک تحقیق گسترده ای که در اینترنت انجام شده است، ثابت شده است که 50 درصد کاربران این انتظار را دارند که یک صفحه ای از وب کمتر از 2 ثانیه باز شود و اگر این زمان بیشتر از 3 ثانیه شود، آن را می بندند. البته کاربران ایرانی به دلیل وجود مشکلات زیاد در اینترنت، صبر بیشتری دارند. اما با این وجود نیز نمی توان اهمیت سرعت سایت در سئو سایت را نادیده گرفت.

چنانچه شما جزو سئو کار های مبتدی هستید و تازه می خواهید درباره سئو سایت اطلاعات کسب کنید، تا اینجا بدانید که سرعت سایت بر سئو سایت تاثیر گذار می باشد، بسیار خوب است.شما می توانید از خدمات شرکت سئو سایت معتبر کمک بگیرید و از مشاوره های سئو کار حرفه ای و متخصص بهره مند شوید.

بهتر است بدانید که گوگل به قدری سرعت سایت برایش اهمیت دارد که برای تست سرعت سایت ها ابزاری طراحی کرده است. نام این ابزار PageSpeed Inights می باشد که این امکان را می دهد تا آدرس صفحه ای از اینترنت را در آن وارد کنید و سرعت آن را برسی کنید.

بهتر است مطلب فاکتورهای اصلی گوگل در سال جدید در خدمات سئو سایت را هم مطالعه نمایید.

در این آزمایشی که توسط این ابزار بر روی سرعت سایت شما انجام می شود. فاکتور هایی مثل بهینه بودن فایل های CSS و J، تصاویر، فعال بودن فشرده سازی Gzipبر روی سرور، استفاده از کش مرورگر و همین طور سرعت پاسخگویی سرور را برسی می کند و در آخر یک امتیاز از 0 تا 100 را به سایت شما می دهد. همین طور اگر ایرادی در آن وجود داشت آن را به شما نمایش می دهد تا آن را برطرف کنید.
 
منبع : سئو کار مهرآرا


:: برچسب‌ها: سئو کار , مهرآرا , شرکت سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی



در این مطلب قصد داریم شما را با ابزار های با ارزش و موثر در سئو سایت داخلی، آشنا کنیم. به کمک آموزش سئو سایت و این ابزار ها می توانید وضعیت سئو سایت داخلی خود را مدیریت کنید. هر یک از این ابزار ها در تلاش هستند تا قسمتی از کار نظارت بر عملکرد تیم محتوایی شما را راحت تر کنند.

بهترین ابزارهای سئو سایت عبارتند از:



گوگل سرچ کنسول (google search console)
پس از اینکه دانستیم سئو سایت چیست؟ قدم بعدی آشنایی با مهمترین و کارآمد ترین ابزار های گوگل سرچ کنسول و یا گوگل وبمستر می باشد. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا حضور خود را در نتایج گوگل برسی کنید و به کمک آن بهبود بخشید. ابزار سرچ کنسول مستقیما از سمت گوگل معرفی شده است و اطلاعات و امکانات موجود در آن کاملا طبق رفتار کاربران در زمان جستجو طراحی شده است. توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در این ابزار وجود دارد هیچ شرکتی به جز گوگل به آن دسترسی ندارد.

ابزار های زیادی در سرچ کنسول گوگل وجود دارد که در این مطلب جای نمیگیرد اما برای بهتر شناختن این ابزار برخی از قابلیت های آن را برای شما که به دنبال آموزش سئو سایت هستید، معرفی خواهیم کرد:

میزان بازدید از گوگل

جایگاه سایت شما در نتایج جستجو

یکی از جذاب ترین بخش ها ی ابزارهای سرچ کنسول که مناسب برای سئو سایت می باشد، search analytics می باشد. این ابزار قابلیت این را دارد تا لیستی از همه کلمات جستجو شده به وسیله ی کاربران که سایت شما در آنها در نتایج گوگل حضور داشته را نمایش دهد. این ابزار در مقابل هر کلمه دقیقا نشان می دهد که در ماه چند نفر آن عبارت را سرچ کرده اند، و شما به طور متوسط چه جایگاهی در نتایج جستجو داشته اید و همین طور چند درصد از آن افراد وار سایت شما شده اند.

این اطلاعات موجود در این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید روند پیشرفت را به درستی تحت نظر خود قرار بگیرید و کلمات مهم و صفحات با پتانسیل خود را به آسانی تشخیص دهید.این امر در نهایت قدم بزرگی جهت پیشرفت شما در حوزه آموزش سئو سایت رایگان خواهد بود.


ابزار Fetch as Google
طبق روال همیشه سایت هایی که به تازگی شروع به کار کرده اند، زمان ایندکس شدن صفحات آنها به وسیله گوگل طولانی خواهد بود. برای نمونه باید عرض کنم که مثلا اگر یک صفحه جدید بر روی سایت خود ایجاد کرده اید، یک هفته زمان میبرد تا گوگل برای اولین بار آن را ایندکس کند. خب این کار باعث می شود که سایت های دیگر مطلب موجود در صفحه ی شما را کپی کنند و با نام سایت خود به انتشار بگذارند. حتی در برخی از موارد مشاهده شده است که سایت های کپی کننده زودتر از سایت اصلی ایندکس می شوند و مطلب را به نام آنها توسط گوگل ثبت می شوند و مطلب سایت اصلی کپی محسوب می شود.

به منظور جلوگیری از این اتفاق، ابزاری طراحی شده است که به شما این امکان را می دهد تا صفحه های سایت خود را مستقیما به گوگل معرفی کنید. این کار باعث می شود که گوگل خارج از نوبت صفحه ی شما را برسی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است آموزش سئو سایت اختصاصی مربوط به Fetch as Google را مشاهده کنید.

ابزار Security Issues
در زمان های قدیم هدف از هک کردن یک سایت، نشان دادن قدرت هکر ها به یکدیگر بود؛ اما امروزه هدف از هک نیز فرق کرده است و آن این است که برای استفاده از منابع سرور و دزدین اعتبار محتوا انجام می شود. به گونه ای که حتی ممکن است فرد صاحب سایت متوجه نشود. این هکر ها به کمک قرار دادن یک کد مخرب در هاست سایت دیگران که برای کاربران هیچ فرقی نمی کند، اما وقتی ربات گوگل وارد شود، این کد باعث می شود سایت و محتوای دیگری را به آنها نمایش داده شود.
بنابراین ضروری است با فراگیری آموزش سئو سایت، اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و از این مشکلات در امان باشید.

بهتر است مطلب ​بهترین ابزارها برای سئو سایت (بخش دوم) را هم مطالعه نمایید.

یکی از ابزار های موجود در سرچ کنسول برای برطرف کردن این مشکل طراحی شده است. این ابزار اولین کسی است که از هک شدن سایت مطلع می شود. این ابزار به این صورت است که ربات هایی به شکل مستمر و مرتب به سایت شما سر می زنند و اگر متوجه ی تغییراتی در محتوا و یا اضافه شدن لینک های نامرتبط شوند؛ در قسمت Security Issues به شما اطلاع می دهند.
 
منبع : سئو سایت مهرآرا


:: برچسب‌ها: سئو سایت , مهرآرا , آموزش سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()