نوشته شده توسط : رها حامی

 

 شیلنگ سیلیکونی ویژگی های منحصر به فرد مواد سیلیکونی را نشان می دهد که شامل طیف وسیعی از دمای کاری، انعطاف پذیری، پایداری و مقاومت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی هستند. یکی از زمینه های محبوب استفاده برای محصولات شیلنگ های سیلیکونی محیط های با دمای بالا می باشد. این شیلنگ ها بسته به فرمول های خاص لاستیک ممکن است در فرآیندهایی با گازها و سیالات با دمای بالا یا پایین نصب شوند. این موضوع باعث خواهد شد که این محصولات برای صنایع فرآوری مواد غذایی و خودرو مثل  لوله های فرآیند، خنک کننده و شیلنگ های توربو شارژر مناسبی باشند. شیلنگ های سیلیکونی برای کاربردهای خارج از منزل نیز مناسب می باشند چون اگر در معرض ازن یا اشعه ماورابنفش قرار بگیرند تخریب نمی شوند. ماهیت استریل و خنثی محصولات باعث خواهد شد که آن ها به صورت گسترده در کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار بگیرند.

همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای این شیلنگ ها در بخش صنایع می باشد. این شیلنگ های رنگی صنعتی یکی از محصولات شرکت کندوهیدرولیک می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید شیلنگ های سیلیکونی غذایی می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. این محصولات در طول های خارج از رول یا به صورت قطعات پیش ساخته و مخصوص موجود هستند که شامل مقاطع U، خم ها، زانوها و پروفیل های قطر پلکانی است. شیلنگ های سیلیکونی رنگی صنعتی با اکثر دستگاه های اتصال انعطاف پذیر استاندارد متصل می شوند.

 

 شیلنگ سیلیکونی بی رنگ

 

شیلنگ های بی رنگ شفاف، انعطاف پذیری و مقاومت حرارتی بالایی دارند؛ همچنین به علت عدم استفاده از مواد سمی در تولید آن ها، کاربردهای زیادی در پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی دارد؛ به همین دلیل این شیلنگ ها به شیلنگ های آزمایشگاهی نیز معروف هستند. در تولید شیلنگ سیلیکونی دارویی از مواد اولیه وارداتی درجه یک استفاده شده که در سایزهای مختلف و سختی مناسب طراحی می شود. شیلنگ های آزمایشگاهی از بهترین کیفیت برای تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی تولید می شود.

منبع: شیلنگ سیلیکونی نسوز



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

هدف از تولید دستگاه پرکن ادکلن، پرکردن اصولی شیشه های ادکلن و عطر با دقت بالا می باشد. دستگاه ادکلن از سری دستگاه های پرکن مایعات است و تعداد نازل در این دستگاه ها متغیر است. با توجه به سفارش و نیازهای مشتری هر تعداد نازل که مدنظر داشته باشید قرار داده می شود. جنس این دستگاه ها طوری است که هنگام تماس با ادکلن هایی که الکل دارند آسیبی به آن نخواهد رسید. قیمت دستگاه های پرکن ادکلن دستی از سایر مدل های نیمه اتومات و اتومات آن ارزان تر است.

 

این دستگاه ها در دو مدل نیمه اتومات و اتومات تولید شده است. در دستگاه های پرکن ادکلن نیمه اتومات قسمتی از کار توسط اپراتور انجام می شود اما در مدل تمام اتومات صفر تا صد عملیات توسط دستگاه انجام خواهد شد. دستگاه های پرکن ادکلن تعداد نازل های متفاوتی دارد، هر چقدر تعداد این نازل ها بیشتر باشد سرعت پرکردن مواد بیشتر و حجم تولید بالاتر خواهد رفت.

ساخت دستگاه پرکن ادکلن دستی

دستگاه های پرکن ادکلن انواع مختلفی دارد. هم به صورت دستی و هم به صورت اتومات و نیمه اتومات تولید خواهند شد. یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید دستگاه پرکن باید به آن توجه داشته باشید جنس بدنه این دستگاه ها می باشد. بدنه باید به گونه ای باشد که هنگام تماس با مواد دچار آسیبی نشود و مقاومت بالایی داشته باشد. این دستگاه های پرکن دستی هم قیمت مناسبی دارند و هم کارایی زیادی دارند.

دستگاه پرکن وکیومی عطر و ادکلن

دستگاه های پرکن وکیومی عطر و ادکلن با ایجاد خلا در شیشه های عطر و ادکلن مایع را به آن ها تزریق می نمایند. این دستگاه ها دارای میزان دقت و سرعت مناسبی می باشند.

دربند شیشه های عطر و ادکلن

این دستگاه در سه سایز 18،15،23 ساخته می شوند که برای انتخاب سایز دستگاه باید از سایز درب محصول اطمینان حاصل فرمایید که برای انجام این کار باید قطر بیرونی دهانه شیشه خود را با کولیس اندازه بگیرید. حداکثر فشار برای پلمپ شدن درب ویال 2 الی 3 کیلوبار می باشد که با دست کار بسیار آسان است. به این نوع دربندها، دربندهای کریمپر (دربند ادکلن)گفته می شود و در چند نوع ساخته خواهند شد که به صورت دستی، پنوماتیک و اتوماتیک می باشد.

 


:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

ملات نسوز ضد اسید به عنوان یک لایه محافظتی برای تثبیت بیشتر روی سطوح مختلف شناخته می شود. این ملات ها ترکیبی از پودرهای نرم موادهای سرامیکی و موادهای شیمیایی می باشند. همین ترکیبات باعث به وجود آوردن یک باند پایدار و قوی شده است. این ملات ها ویژگی و کاربردهای زیادی دارند که در ادامه قصد داریم بیشتر با آن ها آشنا شویم.

ملات نسوز ضد اسید چیست؟

ملات نسوز ضد اسید یک ملات دو جزئی با گیرش شیمیایی است که همانطور که قبلا اشاره کردیم این ملات ها به عنوان یک لایه محافظتی روی سطوح شناخته می شود. این لایه از نفوذ موادهای بازی و شیمیایی به درون سطح های زیرین تا حدامکان جلوگیری می کند، همچنین قابلیت تحمل پذیری دمای بسیار بالا را در خود دارد. این ویژگی منحصر به فرد فقط در ملات های نسوز ضد اسید وجود دارد و در سایر ملات های رزینی کمتر یافت می شود. این تفاوت ها باعث متفاوت بودن ملات نسوز نسبت به سایر ملات ها شده است.

مقاومت در برابر مواد اسیدی در ملات های نسوز بسیار بالا می باشد، همین باعث شده که از ملات های نسوز ضد اسید برای ساخت بناهای مقاوم استفاده نمایند. هزینه این ملات ها با توجه به کاربرد و مزایای بسیار آن ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. شما برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ملات های نسوز می توانید با ما در تماس باشید.

کاربرد ملات نسوز ضد اسید در صنایع مختلف

کاربرد ملات نسوز در صنایع مختلف بسیار زیاد است. معمولا از این ملات ها در صنایع گوناگونی مثل پتروششیمی، گاز، نفت و... استفاده زیادی می کنند. قابل ذکر است که این ملات های نسوز در صنایع دارویی و غذایی نیز نقش بسیار پررنگی دارند. دلیل استفاده افراد از این ملات های ضد اسید در صنایع مختلف ویژگی و مزایای بی شمار آن ها می باشد. به دلیل مقاومت خوبی که ملات های نسوز در برابر مواد شیمیایی از خود نشان می دهند باعث شده که کاربرد آن ها افزایش یابد.

به عنوان مثال یکی از انتخاب های مناسب و همیشگی افرادهایی که کارخانجات صنایع شیمیایی، دارویی، فلزی بسیار مناسب است. این ملات ها ضد اسید می باشند همچنین از این ملات ها در صنایع متالوژی و حتی کارخانجات تولید کود شیمیایی و نیروگاه ها نیز استفاده می کنند. به صورت کلی از ملات های نسوز ضد اسید در صنعت های مختلف استفاده می شود که بعضی از پرکاربردترین آن ها را در ادامه نام میبریم:

·        لایهی محافظتی ملات ضد اسید در کارخانههای فرآوردههای لبنی و غذایی

·        لایهی محافظتی ملات ضد اسید در اتاقهای باتری

·        لایهی محافظتی ملات ضد اسید در مخازن و کارگاههای الکترونیکی

·        لایهی محافظتیملات ضد اسید در بندکشی کاشیهای ضد اسید

منبع:ملات نسوز شومینه



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

عایق الاستومری یک نوع عایق برودتی- حرارتی است که به دلیل بهره مندی از ساختار سلول بسته، ساختاری که در آن هر سلول توسط دیواره های خودش محصور می شود و با سلول های دیگر در ارتباط قرار نخواهد گرفت) مقاومت بالایی در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و گرما دارد. عایق های الاستومری به دلیل وزن سبک و انعطاف پذیری بالا و همچنین به دلیل مقاومت بالای آن ها در برابر سرما و گرما بیشتر در صنایعی مانند خودروسازی و ساخت تاسیسات، مانند عایق بندی کانال های هوا، لوله های سرد و گرم، دیگ های بخار و سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق ها در دو شکل لوله ای و رولی تولید می شوند که در ادامه به ویژگی های آن ها می پردازیم.

انواع عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری ساده برای استفاده در شرایط اقلیمی و محیطی مختلف، با ضخامت های متفاوت تولید و عرضه می شوند. یکی از مزیت های اصلی عایق رولی، کاربری و نصب آسان در فضاهای داخلی و خارجی تاسیسات است. عایق های رولی جایگزین مناسبی برای انواع فایبرگلاس ها محسوب می شوند چرا که به دلیل بهره گیری از ساختار (سلول بسته) تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری خواهند کرد و طول عمر تاسیسات ساختمانی را افزایش خواهد داد. این عایق ها در دو شکل ساده و روکش دار تولید می شود که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

عایق الاستومری ساده

عایق های ساده یا بدون روکش وزنی بسیار سبکی دارند که معمولا برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع داخلی استفاده می شوند، عایق های رولی ساده از مقاومت بالایی در برابر رشد قارچ ها، باکتری ها و رسوب مواد شیمیایی و گرد و غبار برخوردار می باشند.

عایق الاستومری روکش‌دار

روکش عایق های الاستومری اغلب از جنس آلومنیوم هستند. عایق های الاستومری روکش دار کاربرد زیادی در عایق کاری لوله های سرد و گرم، مخازن و سیستم های حرارتی و برودتی دارد. روکش این نوع عایق معولا با ضخامت 130 و 230 میکرون و به شکل ساده (غیر مسلح) و مسلح (روکش با الیاف نسوز) تولید و عرضه می شوند. اگر شما عایق را در محیطی نصب می کنید که در معرض نور خورشید است، لازم است از عایق روکش دار استفاده کنید چون در برابر نور خورشید مقاوم می باشند.

منبع:  عایق الاستومری رولی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 119
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

ساخت کوره با سیمان نسوز

ساخت کوره با آجرنسوز یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن یک کوره ای بادوام و ماندگار است. برای ساخت کوره با سیمان نسوز باید به نوع کاربری آن توجه کرد. به بیانی دیگر آیا کوره شما از نوع گرمایشی می باشد یا از نوع کوره آهنگری؟

تنها کاربرد آجر نسوز در ساخت کوره نمی باشد؛  از آن برای ساخت انواع نماهای ساختمان، باربیکیو و... نیز بسیار استفاده می شود. در ادامه این مقاله شما بیشتر با آجرهای نسوز آشنا خواهید شد و این آجرها را بیشتر خواهید شناخت.

کاربرد آجر نسوز در انواع کوره ها

آجرهای نسوز همانطور که از نامش مشخص است در برابر حرارت بسیار مقاوم است؛ به همین دلیل این آجرها یکی بهترین گزینه ها برای استفاده در صنایع مختلف و کوره ها می باشد. آجر نسوز با توجه به تنوع رنگی بسیاری که دارد دارای دسته بندی های متفاوتی می باشد که هر کدام از آن ها کاربردهای متفاوتی در صنایع ایجاد می کنند. به طور مثال از آجر نسوز شاموتی برای کوره ها و صنایعی که حرارت بالای 1000 درجه دارند مورد استفاده قرار می گیرند. به صورت کلی اگر بخواهیم گوشه چشمی از کاربردهای آجر نسوز کوره را برای شما بیان کنیم در ادامه همراه ما باشید:

 

•استفاده از آجر نسوز برای کوره های آهنگری

•ساخت کوره های گازی

•ساخت کوره های ذوب آهن

•ساخت کوره ذغال

•کوره های آجر پزی

•صنایع ذوب شیشه

•صنایع فلزات

ساخت کوره با آجر نسوز

نحوه ساخت کوره با سیمان نسوز یک امر تخصصی می باشد. برای داشتن یک کوره مناسب باید از افرادی که در این زمینه مهارت دارند کمک بگیرید. شما برای ساخت کوره باید آموزش هایی را یاد بگیرید. آموزش هایی که در ادامه منتشر شده فقط برای بدست آوردن یک دید کلی از روند ساخت کوره های مختلف و آشنایی با آن ها می باشد. بنابراین اگر تجربه ای در این زمینه ندارید بهتر است که مطالب مربوطه را مطالعه فرمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

شستشوی خط تولید شوینده صنعتی برای صنایع غذایی، لبنیات، نوشیدنی و همچنین نگهداری ساختمان های صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از شوینده صنعتی برای بهداشت و نظافت بیمارستان ها و دیگر اماکن عمومی به دلایل بهداشتی باید از فعالیت های کلیدی باشد. خطر ابتلا به بیماری های واگیردار باعث شده مصرف کنندگان قبل از خطرات عدم رعایت نظافت آگاه شوند.

 پیش بینی می شود که افزایش آگاهی مصرف کننده از بیماری های عفونی ناشی از باکتری ها و ویروس ها محرک موادهای شوینده خواهد بود. حفظ پاکیزگی محیط مراقبت های بهداشتی در نتیجه به حداقل رساندن غلظت عوامل بیماری زا بهترین راه برای جلوگیری از عفونت ها می باشد. کنترل این کار به صورت مستقیم به ایمنی بیمار و همچنین کاهش هزینه مراقبت های بهداشتی برای مردم کمک خواهد کرد. برای همین باید از شوینده های صنعتی استفاده کرد.

 

مواد شوینده چیست؟

مواد شوینده یک ماده یا مخلطی می باشد که حاوی صابون یا سورفاکتانت است که برای فرآیندهای شستشو و تمیز کردن در نظر گرفته شده است. انواع مواد شوینده در بازار ممکن است به اشکال مختلفی در بازار وجود داشته باشد.

 

اشکال و انواع شوینده های صنعتی موجود در بازار:

موادهای شوینده شامل پودرهای سنتی، قرص های تک دوزی، مایعات غلیظ، کپسول های مایع، خمیرها و غیره هستند که برای رفع نیازهای مصرف کنندگان در زمینه تمیز کردن، مراقبت از پوست، مراقبت از پارچه و عطرها ارائه می شود. این موادها ممکن است برای مصارف خانگی، سازمانی یا صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. موادهای شوینده یک دسته از سورفکتانت ها هستند که موقع رقیق شدن در آب خاصیت پاک کنندگی دارند. اکثر شوینده ها آکیل بنزن سولفونات هستند؛ در حالی که مواد شوینده برای تمیز کردن استفاده می شود از آن ها به عنوان افزودنی های سوخت و معرف های بیولوژیکی نیز استفاده خواهد شد.

منبع: خط تولید شوینده صنعتی



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 104
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

خرطومی مکنده هود در واقع یک لوله خرطومی شکلی می باشد  که هوایی که توسط هود مکش شده را به فضایی خارج از فضای منزل منتقل می کند؛ به عبارتی دیگر محل خروجی موتور هوا را به دریچه تهویه هوا متصل می نماید و از این طریق هوای جذب شده به بیرون منقل می شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد ساختار آن بگوییم، از یک رشته نوار PVC با ضخامت 0.12 و یک مفتول فنری به قطر 1 میلیمتر تشکیل شده است که این مفتول های فنری بین نوارهای PVC قرار می گیرد که به این ترتیب خروجی هود به خود سیستم هود متصل شده که عمل مکش و انتقال هوا صورت می گیرد.

مزایای لوله هود

 

•لوله های هود در بازه زمانی 20- تا 60+ درجه سانتیگراد مقاومت می کند، همچنین در برابر رطوبت مقاومت بسیار مناسبی از خود نشان می دهد بنابراین گزینه مناسبی در محیط های مرطوب نیز می باشد.

•یکی از مزایای دیگر این لوله ها انعطاف پذیری آن ها می باشد. این لوله ها بسیار سبک می باشند و موارد مصرفی آن ها برای هود آشپزخانه و هود صنعتی به شرطی که فشار وارد شده پایین باشد پس می توان انواع آن را به دو دسته خانگی و صنعتی نیز تقسیم کرد.

•لوله های هود در سایزهای 10_12_15_20_25_30_35_40_45 سانتیمر تولید و در شاخه های 6 متری به بازار ارائه می گردند.

قابل ذکر است که بیشتر دریچه های ساختمان 10 سانت می باشد، بنابراین بهترین وضعیتی که لوله ها می توانند در آن قرار بگیرند سایز 12 سانت برای خروجی می باشد. نکته جالب این است که هر چقدر قطر آن بزرگتر و طول آن کوتاه تر باشد هود صدای کمتری از خودش تولید خواهد کرد.

انواع لوله هود

این محصول در دو نوع به بازار عرضه می شود: نوع اول که همه با آن آشنایی دارند برای خروجی و انتقال هوا به فضایی خارج از محیط داخلی می باشد و نوع دوم به آن هود تصفیه هوا نیز می گویند که برای تصفیه کردن هوا مورد استفاده قرار می گیرد. 

•لوله هود صنعتی: این نوع لوله ها در شومینه و هود آشپزخانه استفاده می شوند. جنس لوله هود صنعتی پلاستیکی و آلومینیومی است.

•لوله خرطومی آکاردیونی: در متراژ های مختلف در بازار ارائه شده که می توانید متناسب با نیاز خود، متراژ مناسب را تهیه کنید. این نوع لوله بیشتر در جاهایی که ذرات ریز (مثل کارگاه های نجاری) در آنجا وجود دارد، استفاده می شود و در برابر حرارت بالا، رطوبت، آتش و اسید بسیار مقاومت دارد.

•لوله خرطومی مکنده: این نوع لوله دارای تنوع در سایز و متراژ است و متشکل از یک رشته pvc و مفتول فولادی فنری است. 

•لوله خرطومی هود: طول لوله فلکسی هود در حالت باز به 3 متر می رسد و قطر لوله هواکش هود 10 سانتی متر است.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 101
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

درب ریلی از هر نوعی که باشد شامل دو عدد ریل است که بالا و پایین چارچوب نصب می شود. بر خلاف اکثر درب های پارکینگ دیگر که مسیرهای حرکتی آن ها در کناره های چارچوب در نصب می شوند، این درب ها به صورت افقی و با اعمال نیرو به بالا و پایین درب حرکت می کند. این درب ها با وجود ظاهری جدید و مدرن یکی از قدیمی ترین درب ها برای پارکینگ محسوب می شود. سابقه اولین درب ریلی برقی به دهه 58 میلادی در آلمان برمی گردد. این درب به زبان انگلیسی side sliding یا slide to the side گفته می شود.

 

سازوکار درب های ریلی چگونه است؟

 

امروزه این درب ها معمولا به انواع جک درب پارکینگ ریلی نیز مجهز می کنند. به این ترتیب می توان آن ها را از راه دور نیز باز و بسته کرد. جک های درب ریلی به درب متصل می شوند و یک جعبه فرمان دارند. جعبه فرمان جایی است که با سیم کشی هایی که دارد به بازوهای جک دستور باز و بسته شدن را صادر می کند. فرمان باز و بسته شدن نیز از طریق کنترلی که در دست راننده قرار دارد از راه دور به سمت سنسورهای جعبه فرمان صادر می شود. در صورت عدم استفاده از جک های ریلی باید درب ریلی را به صورت دستی یا با استفاده از کلید های نصب شده در کنار درب باز و بسته کرد. در صورت عدم استفاده از جک های ریلی باید درب را به صورت دستی یا با استفاده از کلیدهای نصب شده کنار درب باز و بسته کرد. هر دوی این موارد به پیاده شدن راننده ها از خودرو در نتیجه افزایش احتمال سرقت منجر خواهد شد.

 

همانطور که در ادامه و در بخش های انواع درب ریلی گفتیم، سازوکار برخی از انواع درب ها نیز به گونه ای می باشند که بجای حرکت موازی با چارچوب درب، با شکستن از بخش های مختلف در نهایت به صورت عمود بر دیواری که چارچوب درب روی آن نصب شده قرار می گیرند. برخی دیگر از انواع درب ها به صورت کشوهای چندلایه باز و بسته می شوند که به آن ها درب های کشویی نیز گفته می شود.

منبع: درب ریلی اتاق



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

این محصول بیشتر در لاین های تولید و بسته بندی قرار دارد. حتما مارک هایی که دور آب معدنی هستند را مشاهده کرده اید، این بخش شامل نام محصول، برخی اطلاعات و تاریخ است. وجود چنین برچسب هایی اهمیت بسیار زیادی در تبلیغ برند خواهند داشت؛ همچنین نشان دهنده عرضه بهداشتی و ایمن مواد خوراکی است. نکات مهمی مانند آرم بهداشت و دیگر نکات قابل ذکر روی آن چاپ می شوند. اگر قصد خرید دستگاه آب معدنی برای راه اندازی کارخانه آب معدنی را دارید یکی از دستگاه های مهم دستگاه لیبل زن بطری می باشد.

 

مزایای دستگاه لیبل زن بطری آب معدنی

 

·        قیمت کمتر: بسیاری از تولید کنندگان تا قبل از ورود این دستگاه مجبور به استخدام نیروی انسانی بودند که به مراتب هزینه بیشتری را شامل می شد و به دلیل سرعت پایین، تولید کمتر و در نتیجه سود کاهش می یافت. اما امروزه با داشتن این دستگاه تمامی کارها با کمترین هزینه انجام می شود.

 

·        زیبایی محصول: یکی از مهم ترین نکات در بازار، که پر از برندها و مارک های مختلف است توجه به زیبایی محصولات است. زمانی که لیبل به صورت کاملا استاندارد روی بطری ها قرار بگیرد قطعا توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

 

·        مقاومت بالاتر: مقاومت بالا در برابر حرارت و ماندگاری بیشتر محصول بسیار مهم است و دستگاه لیبل زن بطری آب معدنی این ویژگی را دارد.

 

·        صرفه جویی در وقت: با استفاده از این محصول یا محصولات، کار لیبل زنی در کمترین زمان ممکن و با بهترین حالت انجام می شود.

 

کارایی دستگاه لیبل زن بطری آب معدنی

 

مهم ترین کارکرد این دستگاه سرعت بالا و زیبایی محصول نهایی می باشد. بسیاری از مارک ها یا برندها با گرم کردن چسب ها روی محصولات قرار می گیرند. با این حال برای لیبل زدن روی بطری ها بهتر است از این دستگاه استفاده شود تا علاوه بر جلوه بهتر، کار اصولی تر و در زمان کمتری انجام شود. در این صنعت سرعت بسیار مهم است و می تواند نقش مهمی در سود دهی داشته باشد.

 

انواع دستگاه لیبل زن بطری

 

·        دستگاه لیبل زن اتوماتیک

 

دستگاه اتوماتیک انواع لیبل های کاغذی، صدفی، ترنسپرنت یا شفاف را روی بطری ها به صورت اتوماتیک می چسباند. این دستگاه با دقت کامل به صورت اتوماتیک لیبل ها را دور بطری گرد، یک طرف ظروف تخت، دو طرف ظروف تخت، بالای جعبه، گردن بطری می چسباند.

 

 

·        دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک

 

تنها تفاوتی که در دستگاه لیبل زن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارد این است که بطری در دستگاه لیبل چسبان اتومات روی کانوایر قرار می گیرد اما در روش کار با دستگاه نیمه اتومات اینگونه نیست و محل مورد نظر برای جای گیری بطری متفاوت می باشد. در واقع هر تولید کننده با توجه به حجم و زمان تولید محصولاتش از نمونه ی اتومات یا نیمه اتومات بهره می برد.

 

·        دستگاه لیبل زن دستی

 

دستگاه لیبل زن بطری دستی به داشتن وزن سبک، قابلیت خوردن باتری مشهور است، همچنین دارای کیبورد است و این توانایی را دارد که بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ اقدام به چاپ برچسب کند. این دستگاه قادر است در هر زمان متن و محتوای برچسب را بنویسد و حتی ویرایش کند. برچسب های این دستگاه قیمت مناسبی دارد که همین نکته توجه زیادی را به آن ها جلب می کند.

 

·        دستگاه لیبل زن پشت چسب دار

منبع: دستگاه لیبل زن بطری آب معدنی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 100
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

پارچه های کانتینری از جمله پارچه هایی می باشند که مقاومت بسیار بالایی دارند که علاوه بر پوشش سایبان می تواند برای موارد دیگری از جمله سقف ماشین های سنگین نیز استفاده کرد. یکی از مهم ترین مشخصات این نوع پارچه ها می توان به نسوز بودن و ضدآب بودن آن نیز اشاره کرد. قابل ذکر است که این پارچه ها به راحتی پاره نخواهند شد؛ به همین دلیل می تواند انتخاب مناسبی برای محیط هایی باشد که آن را به عنوان چادر مسافرتی یا چادرهای کمپینگ استفاده کنند.

 

پارچه سایبان برزنتی

 

برزنت یکی دیگر از پارچه هایی است که مقاومت بالایی در شرایط آب و هوایی متفاوت دارد که همچنین از جمله پارچه های نسوز است که می توان بدون هیچ محدودیتی آن ها را برای سایبان ماشین خود نیز استفاده کرد. برای مناطقی که شدت تابش نور خورشید در آن بالا است استفاده از پارچه های برزنتی می تواند گزینه ی مناسبی باشد، همچنین این نوع پارچه ها ضد آب می باشند. یکی از معایب پارچه های برزنتی می توان به این موضوع اشاره کرد که این پارچه ها ظاهر زیبایی ندارند و برای افرادی که خواستار زیبایی هستند انتخاب مناسبی نمی باشد. یکی از مدل های این پارچه می توان به پارچه برزنت نایلونی نیز اشاره کرد.

 

پارچه سایبان برقی از نوع نایلونی

 

پارچه های نایلونی مانند نایلون ضدآب است و برای محیط هایی که بارش باران و برف در آن زیاد است می تواند کاربردی باشد اما بهتر است بدانید که این نوع پارچه ها برای مناطق جنوبی کشور اصلا مناسب نیست زیرا در برابر اشعه خورشید و پرتوهای uv عملکرد مناسبی ندارد.

 

پارچه سایبان برقی از نوع اولفین

 

نمونه ای دیگر از پارچه های مناسب که برای سایبان ماشین استفاده می شود می توان به پارچه های اولفین اشاره کرد که مقاومت بسیار بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف دارد. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از پارچه های اولفین می توان به شست و شوی راحت آن ها اشاره کرد، همچنین می توان از مواد سفید کننده و وایتکس برای شست و شو آن کمک گرفت بدون آن که در ظاهر آن تغییری ایجاد شود.

یکی دیگر از نکاتی که بهتر است در ارتباط با این پارچه ها بدانید این است که محصولات تنوع رنگ بالایی دارند و مشتری ها می توانند مطابق با سلیقه خودشان بدون هیچ محدودیتی آن را خریداری نمایند. بهتر است بدانید که افرادی که در مناطق شمالی کشور و سردسیر زندگی می کنند خریداران این نوع سایبان ها هستند؛ زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر باران دارد و در طولانی مدت دچار کپک و پارگی نخواهند شد.

منبع: سایبان پارکینگ اداری 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 79
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

برای انتخاب بهترین پارچه برای پوشش سایبان ماشین باید به بسیاری از نکات توجه داشته باشید، زیرا این نوع پوشش ها نقش بسیار مهمی در طول عمر این سازه ها دارد. هنگام انتخاب بهترین پارچه باید پوششی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی داشته باشد. هنگام تولید پارچه های سایبان معمولا از پلی استر، پلی اتیلن، وینیل و... استفاده شده است که هر کدام از آن ها مزایای مخصوص خودشان را دارد که شما باید قبل از خرید این سازه ها به این نکات توجه داشته باشید.

 
سایبان های پارچه ای نمونه ای از سایبان های پرکاربرد برای شما به حساب می آید که در روند طراحی آن از پارچه های مختلفی استفاده شده است که شما بهتر است اطلاعات کاملی در ارتباط با پارچه های بکار رفته در سایبان داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
پارچه سایبان خودرو پلی استر
یکی از پارچه های پر کاربرد در سایبان خودرو پلی استر است، زیرا دفع آب بالایی دارد و برای محیط هایی با شرایط آب و هوایی سخت بیشترین کاربرد را خواهد داشت. ضخامت پارچه های پلی استر باید طوری باشد که از محیط شما در برابر عوامل های محیطی مختلف حفاظت کند، توجه داشته باشید هر چقدر پارچه استفاده شده ضخامت بیشتری داشته باشد در نتیجه مقاومت بیشتری در برابر شرایط جوی دارد.
پارچه های پلی استر با توجه به مزایایی که دارد بهترین انتخاب برای فضاهای باز به حساب می آید؛ زیرا از ورود برف یا باران به داخل محیط جلوگیری خواهد کرد اما توجه داشته باشید که این پارچه ها ضدآب نیستند، در صورتی که باران شدت بالایی داشته باشد امکان ورود آب به داخل سایبان وجود دارد. یکی دیگر از مزایایی که در مورد سایبان های پارچه ای باید بدانید محافظت آن در برابر اشعه های ماورا بنفش است که برای منطقه های جنوبی کشور بسیار مناسب می باشد.
پارچه سایبان پلی‌اتیلن
سایبان خودرو پلی اتیلن یکی از سایبان های پرکاربرد است که به راحتی می توان آن را برای محیط های بیرونی بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد. این نوع پارچه ها مقاومت بسیار بالایی در شرایط آب و هوایی متفاوت دارد که طول عمر بالایی داشته و بیشترین کاربرد را برای سازه های بیرونی دارد. پلی اتیلن با توجه به مقاومت بالایی که در برابر آب دارد گزینه بسیار مناسبی در برابر نفوذ آب می باشد و برای مناطقی که شدت بارندگی در آن بالا است بیشترین استفاده را می تواند داشته باشد. از پلی اتیلن می توان برای سقف اتومبیل ها یا دیگر سازه های نیمه دائمی استفاده کرد. این پارچه ها دچار سایش یا پارگی نمی شوند به همین دلیل می تواند گزینه مناسبی برای پوشش سایبان برقی مغازه باشد.


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

ورق های یو پی وی سی را با نام پلی یوپان می شناسیم. از محبوب ترین و با کیفیت ترین پوشش ها برای ساخت انواع سایبان ها محسوب می شود که دارای ظاهری زیبا و مدرن هستند؛ در نتیجه گزینه مناسبی برای ساخت سایبان حیاط و سایبان ماشین به شمار می روند که امروز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. در فضاهای مختلف با آب و هوای مختلف می توان از ورق های یو پی وی سی برای ساخت سایبان ماشین استفاده کرد بدون آنکه نگران تغییر رنگ و تغییر شکل این محصول باشید. ورق های یو پی وی سی در برابر تابش شدید نور خورشید نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. این ورق ها انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر عوامل مختلف مقاومت و دوام خود را از دست نمی دهند. بارش باران های اسیدی یا بارش برف سنگین و تگرگ باعث آسیب رسانی به این پوشش ها نمی گردد. افراد به دلیل قیمت مناسب این محصول و دوام و مقاومت بالای آن همواره برای ایجاد سایبان پارکینگ از پوشش های یو پی وی سی استفاده می کنند. برای آنکه یک سایبان در برابر عوامل های مختلف ایستایی و دوام خود را از دست ندهند باید در طراحی این محصول به سه جز آن توجه ویژه ای کرد. این 3 جز عبارتند از:

1.      فونداسیون سایبان

2.      اسکلت سایبان

3.      پوشش مناسب سایبان

فونداسیون سایبان پارکینگ بسیار مهم می باشد و طراحی ویژه خود را دارد. فونداسیون ها باعث می شود تا بار وارد به ستون ها به راحتی به زمین منتقل شود و برای سازه سایبان ماشین مشکل خاصی بوجود نیاید. این موضوع هنگام وقوع عوامل طبیعی مانند زلزله اهمیت زیادی دارد. اگر سازه سایبان ماشین دارای پی فونداسیون مناسبی باشد نیرو را به درستی به زمین منتقل خواهد کرد و خرابی ایجاد شده در محل ساز به حداقل ممکن می رسد.

آیا پوشش فلزی برای ساخت سایبان حیاط گزینه مناسبی محسوب می شود؟

یکی از پرکاربردترین سوال ها هنگام خرید سایبان ماشین مخصوصا سایبان حیاط نوع پوشش آن است. باید اشاره کرد که پوشش مهم ترین بخش تشکیل دهنده یک سایبان می باشد. این بخش در برابر هرگونه آسیب جلوگیری لازم را انجام می دهد بنابراین در انتخاب سایبان باید دقت و آگاهی لازم را بدست آورید. یکی از انواع پوشش ها برای ساخت سایبان، پوشش فلزی است. پوشش های فلزی کمک می کند تا افراد بتوانند کارایی فضای خود را افزایش دهند. این پوشش ها در مدل ها، طرح ها و اندازه های مختلف قابل استفاده می باشند و مقاومت بسیار بالایی دارد؛ در نتیجه در برابر عوامل های مختلف دچار آسیب نخواهند شد.

به دلیل سطح فلزی سایبان ها با پوشش فلزی همواره در فضا سر و صدای زیادی می شنویم زیرا با بارش ها ممکن است آلودگی های صوتی ایجاد کنند و مزاحمت های زیادی را برای همسایگان ایجاد خواهند کرد. به دلیل رسانا بودن فلزها گرما به بخش زیرین سایبان با سرعت بالایی منتقل می شود بنابراین در ساخت سایبان ماشین توصیه می شود از پوشش های فلزی استفاده نکنید اما در ساخت سازه سایبان بهتر است که از انواع فلزات استفاده کنید تا در برابر عوامل مختلف سایبان ایستایی خود را از دست ندهد و باعث خوردگی و زنگ زدگی نشود.

منبع:سایبان پارکینگ اداری



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

سایبان خودرو بر حسب نیاز افراد در فضاهای مختلف با ابعادهای متفاوت طراحی و تولید می شود. به طور کلی یک سایبان می تواند کاربری های متفاوتی داشته باشد مانند:

 

• ساخت و اجرای سایبان برای فضاهای مسقف و آلاچیق تفریحی-شخصی

• اجرای سایبان حیاط برای پارکینگ های مسقف

• ساخت و اجرای سایبان برای ایجاد فضایی به دور از آسیب گرمای تابستان و سرمای زمستان برای نگهداری گل و گیاهان.

علاوه بر موارد ذکر شده از سایبان حیاط می توان در فضاهای مختلف ساختمان ها مانند بالکن و تراس یا کنار استخرها نیز استفاده کرد. ممکن است سایبان برای فضاهای دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد اما پرکاربردترین آن ها می توان به سایبان ماشین، پارکینگ و یا حیاط اشاره کرد.

سایبان حیاط از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

• قابل ذکر است که یک سایبان خوب و مقاوم باید در برابر عوامل های طبیعی و غیرطبیعی ماهیت و رنگ خود را از دست ندهد و سایه مطلوبی را ایجاد نماید. سایبان حیاط باید در برابر باد مقاوم باشد پس هنگام طراحی آن باید به میزان باد وارده از سوی باد نیز توجه کرد.

• سایبان حیاط باید در برابر عوامل های طبیعی مانند زلزله نیز مستحکم باشد و سازه های آن خراب نشود.

• در طراحی سایبان های حیاط باید به بارهای ثقلی نیز توجه کرد و در ساخت این محصول از متریال مرغوب و درجه یک استفاده شود تا سایبان با طول کافی تولید گردد.

• داشتن یک سایه خنک و خوب برای ساخت سایبان یک امر مهم است. در صورتی که سایبان سایه خوبی را ایجاد نکند به ماشین یا دیگر وسیله ها آسیب وارد خواهد کرد.

• نکته آخر این است که یک سایبان عالی باید مقرون به صرفه باشد، قیمت بالای سایبان ماشین نشان کیفیت زیاد آن نیست.

منبع:سایبان خودرو متحرک



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

در سال های اخیر با توجه به تولید انواع داکت های هوارسان کاربرد لوله خرطومی کولر رایج شده است. در واقع می توان گفت خرطومی مکنده کور برای هوارسانی از دهانه دمتده کولر به سمت دهانه انشعابات استفاده می گردد.

لوله خرطومی کولر کومبی

این مدل لوله خرطومی که یکی از رایج ترین انواع لوله فلکسیبل برای انتقال هوای کولر است دارای یک ساختار دو لایه است. لایه داخلی از فویل آلومنیوم لمینت شده و لایه بیرونی از pvc مشکی تشکیل شده است. با توجه به استحکام خوب و قیمت های مناسب این لوله خرطومی استقبال گسترده ای در کاربرد این محصول برای هدایت هوای کولر در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی شده است.

مشخصات فنی لوله خرطومی کولر کومبی

 

• این لوله خرطومی از دو لایه خارجی و داخلی تشکیل شده است.

• قطرهای تولیدی برای این لوله خرطومی از 10 تا 60 سانت می باشد.

• مقاومت دمایی این لوله ها بین 20- تا 100+ درجه سانتی گراد می باشد.

• خرطومی مکنده کولر کمبی در شاخه های 10 متری تولید و بسته بندی می شود.

مزایای کاربرد لوله خرطومی کولر کومبی

• انعطاف پذیری لوله خرطومی کولر امکان استفاده از آن را در هر مسیری آسان و میسر می کند.

• استحکام لوله خرطومی کولر کمبی و عدم گسستگی ساختار آن باعث می شود در اثر کشش یا فشار دچار گسست یا تغییر حالت فرم نشود.

• لوله خرطومی کولر کمبی وزنی بسیار کم و مناسبی دارد که باعث خواهد شد حمل و نصب آن بسیار ساده باشد.

• مقاومت دمایی مناسب لوله خرطومی کولر کومبی و کاربرد آن در فصل های مختلف برای دستگاه های گرمایشی و سرمایشی به طور هم زمان میسر می سازد.

• این لوله ها برای هدایت هوا در فضای داخلی ساختمان بکار می رود. عموما برای انتقال هوای کولر در فضای روباز از لوله های گالوانیزه استفاده می شود.

• سرعت نصب لوله های خرطومی کولر کمبی یکی از ویژگی های مثبت آن به حساب می آید.

• قیمت مناسب و مقرون به صرفه لوله خرطومی کولر کمبی باعث افزایش استقبال بیشتر کارفرمایان نسبت به کاربرد این محصول شده است.

منبع:لوله خرطومی مکنده



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

یکی از انواع شیلنگ های پراستفاده، شیلنگ سیلیکونی پزشکی و دارویی است. این شیلنگ ها انواع و اندازه های مختلفی دارند که نوع متوسط آن به عنوان شیلنگ پزشکی استفاده می شود. شیلنگ های سیلیکونی در بخش های مختلف صنایع پزشکی کاربرد دارد که وظیفه اصلی آن انتقال مایعات است.

ماده اصلی در ساختار این شیلنگ ها سیلیکون می باشد؛ اما مواد دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد. به صورت کلی این نوع شیلنگاز سیلیکون، پلیمرهای افزودنی، تقویت کننده ها، آگنت های مقاومت به حرارت و موادهای ضدآتش ساخته خواهد شد. در ساختار این شیلنگ ها مواد سمی وجود ندارد به همین دلیل در صنایع پزشکی و دارویی کاربرد زیادی دارند. شیلنگ های سیلیکونی آلمانی، کره ای و چینی از بهترین نوع این شیلنگ ها می باشد.

 

قابل ذکر است که شیلنگ های سیلیکونی یکی از موارد پرکاربرد در صنایع داروسازی و غذایی می باشد که در انواع مختلفی به بازار عرضه خواهد شد. به وسیله این شیلنگ ها می توان محلول های شیمیایی و مایعات را جا به جا نمود. از نام این محصول به راحتی می توان متوجه شد که ماده اصلی در تولید این نوع محصول سیلیکون است. این عنصر پلیمری در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین مزیت های این محصول در صنایع گوناگون، مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی، رطوبت و نور می باشد؛ همچنین سیلیکون ها می توانند دماهای بالای 260 تا 315 درجه سانتی گراد را تحمل کنند همین ویژگی عامل اصلی تولید محصولات مختلف از سیلیکون می باشند.

معرفی کلی شلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی یکی از محصولات پرکاربرد در بسیاری از صنایع و فعالیت های مختلف خدماتی و پزشکی می باشد. این وسیله آزمایشگاهی به دلیل مشخصات ساختاری منحصر به فردی که دارد در بسیاری از فعالیت های آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این شیلنگ به دلیل اینکه بو و طعم خاصی ندارد برای انتقال مایعات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این ویژگی در این وسیله آزمایشگاهی باعث می شود که از انتقال طعم و بوی اضافی به مواد مایع جلوگیری کند. شما به راحتی می توانید این محصول کاربردی را در اندازه های و سایزهای مختلف تهیه نمایید. یکی از مهم ترین کاربردهای این وسیله آزمایشگاهی در محیط های علمی انتقال مایعات کاربردی مثل الکل های صنعتی و آب مقطر می با شد.

منبع:شیلنگ سیلیکونی نسوز



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

شیلنگ پنوماتیک فنری پلی اورتان با کوپلینگ برای انتقال هوای پرفشار در ابزارهای بادی( در تمامی دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی که نیاز به شیلنگ بادگیر دارند) ربات های صنعتی و سیستم های پنوماتیک مانند صنایع نقاشی ساختمان، کارگاه های تعمیر خودرو، کارواش ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این شیلنگ ها انعطاف پذیری بالایی در دمای پایینی دارند. فشار انفجار آن ها بیش از 30 بار و فشار کاری آن 10 بار است. دما بین منفی 20 درجه تا 701 درجه سانتی گراد را می توانند تحمل کنند و در مقابل رطوبت بالا بسیار مقاوم می باشند.

شیلنگ های PU نام دیگر این شیلنگ ها می باشد که در سایزهای مختلف ۳، ۶ ، ۷.۵ ، ۱۰، ۱۵ متری و سفارشی موجود است. این شیلنگ ها در رنگ های مختلف بی رنگ، شیری، آبی، قرمز، سبز، زرد، نارنجی و سیاه(رنگ سیاه برای انتقال مواد شیمایی مناسب می باشد.) موجود هستند. مواد سازنده آن ها از جمله پلی اورتان(PU)، نایلون(Nylon)، نایلون نیمه سفت، فلوروپلمیر (Fluoropolymer) است. قطر بیرون آن ها از 4 تا 16 میلی متر و قطر داخلی آن ها از 2 تا 12 میلی متر می باشد.

این شیلنگ ها مجهز به اتصالات کوپلینگ می باشد(بسته به درخواست شما می توان نوع کوپلینگ یا بدون کوپلینگ ارائه شود) که بر این اساس می توان آن را به کمپرسورهای هوا و تفنگی های باد متصل کرد. همچنین از آنجایی که در خودروهای سنگین نیز از کمپرسورهای هوا استفاده می کنند این شیلنگ گزینه مناسبی برای استفاده در خودروهای سنگین (مخصوصا قطر 8 میلی متری با طول 10 متر) محسوب می شود. این شیلنگ را می توان با اتصالات مختلف پنوماتیک استفاده کرد:

· اتصالات سریع (اتصال سریع کوپلینگ)

· اتصالات پلی اتیلن (Polyethylene)

· اتصالات بادی مختلف مس، برنج و استیل

· اتصالات به نایلون (Nylon)

· نایلون نیمه سفت و سخت (Semi-rigid nylon)

· فلوروپلیمر (Fluoropolymer)

کاربرد شیلنگ پنوماتیک فنری

این شیلنگ ها در سیستم ها و صنایع متعددی کاربرد دارند مثل:

· پنوماتیک

· بادگیر های دستگاه ها (صنعتی و غیر صنعتی)

· دستگاه های صنعتی

· رباتیک درتمامی صنایع

· پرینتر های صنعتی

· خطوط هوایی

· خودروهای سنگین

· گازهای بی اثر

· دستگاه های برش توسط جریان ها

نحوه اتصال یا جداسازی: برای متصل کردن با یک حرکت رو به جلو ساده به داخل لوله برده و آن را فیت و محکم کنید. برای جداسازی آستین پلاستیکی آن را به سمت پایین فشار داده سپس لوله را خارج نمایید.

منبع:شیلنگ پنوماتیک فنری



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 


سیمان نسوز چیست؟

سیمان نسوز یا همان سیمان دیرگداز یا سیمان پرآلومین می باشد که در برابر گرما و آتش مقاومت بالایی دارد و نمی سوزد. این سیمان بافت پودری و نرمی دارد که مواد تشکیل دهنده اش خاک رس، آلومینات آهک و سیلیکات است که اگر با آب ترکیب شود به یک ماده سخت و با مقاومت بالا تبدیل می شود.

رنگ آن بستگی به مقدار اکسید آهن موجود دارد که اگر میزان آن زیاد باشد رنگ سیمان خاکستری و قهوه ای تیره خواهد شد و اگر میزان آن کم باشد رنگ خاکستری یا قهوه ای روشن می شود. مقاومت این ماده در برابر دما بسیار بالا است به طوری که در درجه حرارت های بالا تا 1450 درجه سانتی گراد و در سرما تا درجه 10- سانتی گراد می تواند مقاومت داشته باشد. در کل سیمان نسوز به دو صورت زیر عرضه می شود:

سیمان های نسوز خودگیر در حرارت
سیمان های نسوز خودگیر در هوا

در تولید سیمان خودگیر در حرارت با زیاد شدن دما ابتدا اتصال بسیار ضعیف بین اجزا صورت می گیرد و سپس اتصال سرامیکی که در نهایت استحکام سیمان افزایش می یابد. اما در تولید سیمان نسوز خودگیر در هوا برعکس عمل می کند، در ابتدا اتصال قوی بین اجزا برقرار می شود که بعد از حرارت دادن هنگام استفاده این اتصالات قوی به اتصالات سرامیکی تبدیل می شوند.

ملات نسوز ضد اسید

ملات نسوز ضد اسید مخلوطی از پودرهای نرم مواد اولیه سرامیکی نسوز و مواد شیمیایی هستند که یک باند پایدار به وجود می آورند. این ملات ها به صورت 2 قسمت جداگانه پودر و مایع عرضه می شوند. پودر پایه عمدتا سیلیسی دارد. پس از مخلوط شدن پودر و مایع در اثر فعل و انفعالاتی که صورت می گیرد، ماده ای رسوب می کند که حاوی مقدار زیادی آب است که به صورت آمورف می باشد. این ژل باعث سخت شدن ملات های ضد اسید می شود.



مزایای بالای ملات نسوز ضد اسید

ملات ضد اسید مزایا و ویژگی های منحصر به فردی دارد. این ملات از پایداری بسیار بالایی در برابر انواع روغن ها، حلال ها، اسیدهای قوی معدنی، نمک ها و موادهای شیمیایی خورنده برخوردار است. از دیگر مزایای این نوع ملات ها می توان به چسبندگی فوق العاده و استحکام مکانیکی بالای آن اشاره کرد.
تصویر: https://cdn.ilna.ir/servev2/QU0jZFcOyLxP/RL54z_netUE,/Picture3.jpg
یکی دیگر از مزایای ملات های ضد اسید پایداری حرارتی آن است. قابل ذکر است که مقاومت مکانیکی این ملات ها در دمای 900 درجه سانتی گراد کاهش پیدا نمی کند، همچنین این نوع ملات ها در مقابل قلیایی های معمولی، آب یونیزه، آب دریا و آب خالص مقاومت بسیار بالایی دارند. با استفاده از ملات های ضد اسید به راحتی می توانید سطح های مورد نظر را بدون نصب کاشی پوشش دهید.

چسبندگی بسیار زیاد به انواع مصالح از دیگر مزایای این نوع ملات های ضد اسید می باشد. امروزه از این نوع ملات ها برای اتصال آجرهای نسوز فشرده و آجرهای ضداسید دودکش ها به طور قابل توجهی استفاده می شود. ملات های ضد اسید بهترین گزینه برای آب بندی استخرها و پوشش روی فولاد و بتن محسوب می شود.



سیمان نسوز از مواد اتصال دهنده با خواص ترمودینامیکی بهبود استفاده می کند تا خطر خرابی مکانیکی را کاهش دهد. موادهای معدنی ذوب شده مانند اکسید آلومنیوم یا آلومینا برای اتصال مواد دانه درشت و ارائه خواص مقاوم در برابر درجه حرارت بیشتر بدون کاهش شکل پذیری مواد استفاده می شوند.

این ترتیب ساخت سیمان های نسوز را با ترکیبی برجسته از شکل پذیری و مقاومت های حرارتی امکان پذیر خواهد کرد. مزیت های زیادی در ارتباط با انتخاب سیمان های نسوز در دمای بالا وجود دارد و همچنین خطر آسیب ناشی از انقباض حرارتی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. این مسئله می تواند عمر سرویس قطعات را به طور چشمگیری بهبود دهد و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری را کاهش دهد.

سیمان نسوز فوندو

یکی از پرکاربردترین انواع سیمان های نسوز ساختمانی، نوع فوندو با قابلیت انقباض سریع تر از سایر سیمان های معمولی در عملیات های عمرانی و ساختمانی است. این نوع سیمان ها به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر آب در لوله های فاضلاب شهری و کانال های بزرگ آب استفاده می شود که مقاومت در برابر تغییر شکل ترکیبات خورنده اسیدی است.

سیمان نسوز کم آهن

یکی از دلایل اصلی محبوبیت و استفاده از این ترکیب ساختمان قابلیت استفاده از ان در کلیه روش های نصب، قالب گیری و ساخت سازه های عمرانی و ساختمانی می باشد. مقاومت در برابر مونوکسید کربن (CO) و اسید سولفوریک بیوژنیک یکی از ویژگی های این نوع سیمان نسوز به عنوان یکی از اجزای اصلی سازه ها و پروژه های مکانیکی و عمرانی است.
منبع: سیمان نسوز کوره


:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 

بزرگترین تفاوت سیمان نسوز با ملات نسوز این است که ملات های نسوز برای آجر صنعتی نسوز مورد استفاده قرار می گیرد. ملات های نسوز هیدرولیکی ترکیبی از سیمان و سنگدانه های خاص است و به ملات ویژگی های حرارتی و دمایی منحصر به فردی برای استفاده در دمای بالا مثل دودکش ها، کوره ها، کباب پزها و…. می دهد.

سیمان نسوز کم آهن

سیمان نسوز یا همان Low Alumina Refractory Cement یک نوع سیمان آتش‌مقاوم است که دارای مقدار کمتری از اکسید آلومینیوم (Al2O3) است. این نوع سیمان به ویژه برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت بالا و مخاطرات شیمیایی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی از موارد، نیاز به کاهش میزان آلومینا در سیمان به دلیل محدودیت‌های مربوط به نیازمندی‌های خاص فرآیندها، مواد یا محیط‌های خاص ممکن است وجود داشته باشد. سیمان نسوز کم آهن ممکن است برای استفاده در صنایع متنوعی از جمله کوره‌های صنعتی، آجرهای آتش‌سوزی، و تجهیزات آتش‌بازی مناسب باشد.

انواع ملات نسوز

ملات نسوز به صورت کلی به دو دسته ملات های سفت شونده در حرارت و ملات های سفت شونده در هوا تقسیم می شود. ملات های گرما خودگیر مجموعه سرامیکی با اتصالات قوی را تنها در دماهای کوره ایجاد خواهند کرد. این ملات دارای خاصیت انعطاف پذیری در انبساط و انقباض ناشی از تغییرات کوره را ارائه می دهند.

با توجه به اینکه ملات گرما خودگیر با ترکیبات متنوعی موجود می باشد، در دیوارهای آجری که در آن ها حداقل بودن میزان انقباض تمامی اتصالات ضروری است استفاده می شود.

ملات هوا خودگیر، بعد از خشک شدن و سختی به وجود می آید. چسب های شیمیایی تهیه شده به وسیله مواد نسوز مناسب با انتخاب و اختلاط صحیح از خواص و ملات های هوا خودگیر بهره مند می شوند وبه استحکام اتصال در دمایی که چسب سرامیکی عمل می کند می رسند.


برخی ویژگی‌های ممکن برای سیمان کم آهن عبارتند از:

مقاومت حرارتی: مقاومت بالای حرارتی به عنوان یک خصوصیت اساسی برای سیمان کم آهن مطرح است، که معمولاً برای کاربردهایی در دماهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاومت شیمیایی: مقاومت به تاثیرات شیمیایی، به ویژه در مواجهه با مواد ذوب شده و شیمیایی در دماهای بالا، می‌تواند از دیگر ویژگی‌های این نوع سیمان باشد.
مقاومت به خوردگی: مقاومت به خوردگی این سیمان نسبت به خوردگی اسیدها و بازها مهم است، که برخی از کاربردهای آن را تعیین می‌کند.
مقاومت مکانیکی: مقاومت مکانیکی و استحکام مناسب در برابر فشار و سایش نیز از خصوصیت‌های مهم سیمان نسوز کم آهن است.

مهم است که در هنگام استفاده از این نوع سیمان، نکات تکنیکی و نیازهای خاص هر کاربرد را در نظر گرفته و به دقت ترکیبات مورد استفاده را انتخاب کنید.

خواص سیمان نسوز کم آهن

سیمان کم آهن یک نوع سیمان آتش‌مقاوم است که در معرض دماهای بالا یا در مواجه با محیط‌های شیمیایی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیمان خصوصیات مختلفی دارد که آن را برای برخی کاربردها مناسب می‌سازد. برخی از خواص اصلی سیمان کم آهن به شرح زیر است:
تصویر: https://www.taknaz.ir/user_files/2023/12/1733721014-taknaz-ir.jpg

مقاومت حرارتی: یکی از ویژگی‌های اصلی سیمان کم آهن، مقاومت به دماهای بسیار بالا است. این سیمان معمولاً برای کوره‌ها، قسمت‌های داخلی اجزای حرارتی، یا سایر نقاط مواجه با دماهای بالا استفاده می‌شود.
مقاومت شیمیایی: سیمان کم آهن مقاومت خوبی در برابر تاثیرات شیمیایی دارد. این مقاومت معمولاً به دلیل کمترین میزان آلومینا (Al2O3) در ترکیب سیمان است.
مقاومت به خوردگی: این سیمان معمولاً مقاومت خوبی در برابر خوردگی نشان می‌دهد، به ویژه در شرایط با دما و شیمیایی که ممکن است به سایر مواد سازنده آسیب برساند.
مقاومت مکانیکی: مقاومت مکانیکی سیمان کم آهن نیز اهمیت دارد. این ویژگی برای استفاده در محیط‌هایی که فشار یا اهمیت مقاومت ساختاری دارند، حائز اهمیت است.
پایداری حرارتی: سیمان کم آهن باید پایداری حرارتی مناسبی داشته باشد تا در تغییرات دما و گرمای بالا به ساختاری کهنه و پایدار تبدیل نشود.
تنوع در کاربردها: این سیمان به دلیل خواص حرارتی و شیمیایی خود در بسیاری از صنایع از جمله فلزی، سرامیک، و کوره‌ها به کار می‌رود.

مهم است که در هر کاربرد خاص، خواص سیمان نسوز کم آهن با نیازها و شرایط محیطی مخصوص آن کاربرد در نظر گرفته شود.
منبع: ملات نسوز آماده
 


:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

امروزه ملات های نسوز ضد اسید در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از این نوع ملات ها به طور گسترده ای استفاده می کنند؛ همچنین نقش این ملات های ضد اسید در صنایع غذایی و دارویی بر کسی پوشیده نیست.


نصب آجر نسوز نما

ملات نسوز ضد اسید یکی از مواد مهم و اساسی در کارخانجات صنایع شیمیایی و مواد شوینده به شمار می آید. کارخانجات تولید و بازیافت سولفور و اسید سولفوریک نیز از این ملات ضد اسید استفاده می کنند. استفاده در صنایع فلزی و متالوژی، کارخانجات تولید کود شیمیایی، نیروگاه ها و صنایع لبنی از دیگر کاربردهای ملات ضد اسید می باشد.

مزایای اتصال دهنده های نسوز ضد اسید :

مقاومت فوق العاده زیاد در برابر حمله اسیدهای خورنده، نمک ها، محصولات احتراق، آب و بخار در دماهای بالا
دانه بندی بسیار نرم که این امکان را بوجود می آورد که اتصالات نازک ساخته شوند که در نتیجه آن لایه نفوذ ناپذیری در برابر گازها ایجاد می کنند.
خواص بسیار مطلوب اتصال دهندگی
استحکام اتصالات پس از خشک کردن و مخصوصا پس از حرارت دهی تا دمای کاری بسیار زیاد می شود به طوری که غالبا آجرهای کارشده ممکن است بشکنند اما اتصالات نمی شکنند، در نتیجه یک لایه کاری یک پارچه بوجود می آید.


ویژگی‌های آجرهای صنعتی نسوز

آجر صنعتی نسوز ویژگی‌های خاصی دارند که آنها را مناسب برای محیط‌ها و شرایط با دماهای بالا یا در معرض آتش می‌کند. ویژگی‌های مهم آجرهای صنعتی نسوز عبارتند از:
تصویر: https://shia-online.ir/wp-content/uploads/000-7.jpg

مقاومت حرارتی: یکی از ویژگی‌های اصلی آجر صنعتی نسوز، مقاومت بالا در برابر دماهای بالا و حرارت است. این آجرها به طور معمول توانایی تحمل دماهای مختلف تا چند هزار درجه سلسیوس را دارا هستند.
مقاومت شیمیایی: برخی از آجرهای صنعتی نسوز دارای مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف می‌باشند. این ویژگی مهم برای محیط‌هایی که ممکن است با مواد شیمیایی در تماس باشند، حائز اهمیت است.
مقاومت در برابر خوردگی: آجرهای صنعتی نسوز دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی هستند و تحت تأثیر مواد شیمیایی و اکسیداسیون دستخوش خوردگی نمی‌شوند.
مقاومت در برابر فشار: این آجرها معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر فشار می‌باشند و می‌توانند فشارهای بالا را تحمل کنند.
مقاومت در برابر آتش: آجر صنعتی نسوز معمولاً مقاومت بالایی در برابر آتش دارند و در معرض حرارت مستقیم آتش کیسه نمی‌کنند.
عایق حرارتی: برخی از آجرهای نسوز به عنوان عایق‌های حرارتی نیز به کار می‌روند و توانایی کاهش انتقال حرارت را دارند.
مقاومت در برابر فشار خرد و ارتعاشات: برخی آجرهای صنعتی نسوز مخصوصاً برای محیط‌هایی که تحت فشار خرد یا ارتعاشات هستند طراحی شده‌اند.
قابلیت ساخت و نصب آسان: آجر صنعتی نسوز معمولاً طراحی شده‌اند تا به آسانی قابل ساخت و نصب باشند.
مقاومت در برابر تغییرات دما: این آجرها دارای مقاومت در برابر تغییرات دما هستند و تغییرات دمایی ناگهانی را تحمل می‌کنند.

آجرهای صنعتی نسوز در مواردی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت و شرایط سخت دارند، به کار می‌روند. این آجرها در صنایع مختلف از جمله صنایع فولاد، سیمان، زغال‌سنگ، پتروشیمی، و فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
منبع: آجر نسوز قرمز نما
 


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 

نصب آجر نسوز نما با ملات ماسه سیمان نصب آجر نسوز نما با استفاده از ملات ماسه سیمان یکی از روش‌های متداول و سنتی برای اجرای پروژه‌های ساختمانی است. در زیر، مراحل نصب آجر نما با ملات ماسه سیمان شرح داده شده است: مواد و تجهیزات مورد نیاز: آجرهای نما: بهترین آجر نسوز نما که […]

نصب آجر نسوز نما با ملات ماسه سیمان

نصب آجر نسوز نما با استفاده از ملات ماسه سیمان یکی از روش‌های متداول و سنتی برای اجرای پروژه‌های ساختمانی است. در زیر، مراحل نصب آجر نما با ملات ماسه سیمان شرح داده شده است:

مواد و تجهیزات مورد نیاز:
تصویر: https://cdn.ilna.ir/thumbnail/qDhYo8sHfuKF/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0pikjwrjg7F6u7otfNPZWXfo,/Picture5.jpg

آجرهای نما: بهترین آجر نسوز نما که بر اساس استانداردهای مربوط به مصالح ساختمانی انتخاب شده‌اند.
ملات ماسه سیمان: برای ایجاد چسبندگی بین آجر و سطح نما.
آرماتور گالوانیزه: برای تقویت و افزایش مقاومت ساختمان به عنوان هیکل پشتیبانی.
ابزار نصب (تاج، ملات‌زن، تیغه نصب و …)
آب و ابزارهای تمیز کردن

نصب و اجرای آجر نسوز نما به چند شکل انجام می شود؟

نصب و اجرای آجر نسوز نما به چند شکل مختلف صورت می‌گیرد. بسته به نوع آجر، طرح معماری، و شرایط محیطی، متداولترین روش‌های نصب آجر نسوز نما به شرح زیر است:

نصب با استفاده از چسب و گیره (Adhesive and Tie Method):

در این روش، آجرهای نسوز با استفاده از چسب و گیره به دیوار یا ساختمان نصب می‌شوند. این چسب‌ها معمولاً از جنس پلی‌استر یا انواع دیگری از پلیمرها تشکیل شده و باعث چسبندگی محکم آجرها به سطح می‌شوند. گیره‌ها هم برای افزایش پایداری و تثبیت آجرها به دیوار استفاده می‌شوند.

نصب با استفاده از ملات (Mortar Method):

در این روش، از ملات یا چسب سیمانی برای نصب آجرهای نسوز استفاده می‌شود. آجرها با این ملات به دیوار متصل می‌شوند. این روش به دلیل استحکام بالا و پایداری خوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. ملات معمولاً با توجه به نیازهای پروژه و شرایط محیطی انتخاب می‌شود.

نصب با استفاده از نصب‌های مکانیکی (Mechanical Anchorage Method):

در این روش، از نصب‌های مکانیکی مانند پیچ، گیره، و رولپین برای نصب آجرهای نسوز استفاده می‌شود. این نصب‌ها به آجرها متصل شده و سپس به دیوار یا ساختمان نصب می‌شوند. این روش به خصوص برای نماهای با ارتفاع بالا یا در مناطق زلزله‌خیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب با استفاده از نصاب‌های پیش‌ساخته (Prefabricated Brick Panel System):

در این روش، آجرها به صورت پیش‌ساخته در پنل‌های بزرگ تولید شده و سپس به سطح نما متصل می‌شوند. این روش سریعترین و زمان‌بری کمتری برای نصب دارد و معمولاً در پروژه‌های با زمان اجرای محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب بهترین روش به ویژگی‌های پروژه، نوع آجر، و نیازهای ساختمانی بستگی دارد. همچنین، همواره توصیه می‌شود که از متخصصان ماهر در زمینه نصب آجر نسوز بهره برده شود.

مزایای استفاده از آجر نسوز قرمز

آجر نسوز قرمز نما یا سمیرم یکی از انواع مدل های آجر می باشد که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. آجر قرمز به آجر سمیرم نیز معروف است چون از سنگ سمیرم برای تولید این آجر استفاده می شود. آجرهای نسوز طرح های معروفی در چیدمان اجرایی روی نما دارند که از معروف ترین آن ها به طرح انگلیسی و طرح آمریکایی می توان اشاره کرد.

استفاده از این آجرها در نما ویژگی های زیادی دارند که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شوید:



بدلیل زمان پخت بالا طیف رنگی جز آبی در هر رنگ موجود می باشد که نهایتا در پایان اجرای نمای ساختمان فوق العاد خواهد شد.
چون نوع آجر از سنگ نسوز می باشد هنگام اجرا با چسب یا ملات سیمان گیرایی فوق العاده بالایی دارند و هرگز از نمای ساختمان جدا نخواهند شد.
آجر قرمز به تنهایی عایق فوق العاده ای می باشد و در سرما و گرما محافظ خوبی برای ساختمان در برابر دمای هوا است.
آجر نما نسوز در رنگ های متنوعی تولید می شود و برای استفاده در پوشش سطح نمای داخلی و خارجی و همچنین نصب عمودی در پایین و بالای نما اجرایی و ستون ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع رنگ های آجر به نحوی با یکدیگر میامیزند که منعکس کننده ی سبک منحصر به فرد شما می باشد. آجر نسوز نوعی آجر است که از خاک های چینی و نسوز تولید شده و با ساختار مولکولی متراکم و ظریف در دمای بالای ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد ساخته می شود و همانطور که از اسمش مشخص است این آجر با مقاومت حرارتی بالایی که دارد در کوره ها و پاتیل ها و عایقکاری صنعتی، کوره های نانوائی ها و… کاربرد فراوانی دارد.

آجر قرمز به وسیله سنگ نسوز سمیرم تولید می شود و به علت تنوع رنگ و زیبای خاص آن در نما استفاده می شود. کدهای معروف آن مربوط به طرح انگلیسی و آمریکایی و مشکی و قهوه ای می باشد.
منبع: قیمت آجر نسوز صنعتی


:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

نصب آجر نسوز نما می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی انجام شود، و هرکدام از این روش‌ها ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند.


در زیر چند مرحله را برای نصب آجر نسوز بر روی نما توضیح داده‌ایم:

آماده‌سازی سطح:

ابتدا سطح نمای مورد استفاده را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح صاف و خشک باشد. در صورت نیاز، از افرازها و ناهمواری‌ها پاکسازی کنید.

بررسی و برنامه‌ریزی نصب:

بررسی کنید که آیا نیاز به هرگونه تغییر ساختار یا افزودنی‌های داخلی مانند عایق حرارتی یا آب است یا خیر. همچنین، برنامه‌ریزی دقیق برای تعیین الگو و چیدمان آجرها اهمیت دارد.

آب‌گیری و عایق‌سازی:

استفاده از عایق‌ها و آب‌گیری مناسب زمینه اجتناب از نفوذ آب و حفاظت از دیوارهای داخلی از رطوبت را فراهم می‌کند. این موارد معمولاً در قالب عواملی مانند شیلات (flashing) و عایق‌های مرطوبیت اعمال می‌شوند.

آجرهای نسوز را به موقع انتخاب کنید:

اگر آجرهای نسوز شما برش خورده و یا در قالب ورق‌های بزرگ هستند، آنها را به توجیه‌ها و الگوهایی که برنامه‌ریزی کرده‌اید، بچینید.

لبه‌ها و تقاطعات را در نظر بگیرید:

در نقاط تقاطعی مانند گوشه‌ها و حاشیه‌ها به دقت به نصب آجرها بپردازید. ممکن است نیاز به برش آجرها یا استفاده از قطعات خاص در این نقاط باشد.

نصب آجرها:

با استفاده از چسب و مواد چسبنده، آجرها را به سطح نما نصب کنید. از سیستم ستونی یا چسب و گیره‌ها برای نصب مطمئن استفاده کنید.

فاصله‌گذاری و لبه‌گذاری:

فاصله‌گذاری بین آجرها را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که لبه‌ها به صورت یکنواخت قرار گرفته‌اند. این می‌تواند با استفاده از ناخن‌ها یا قالب‌های ویژه انجام شود.

پایان دهید و کنترل کنید:

پس از نصب آجرها، سطح را به دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز صاف و به درستی نصب شده است. از لحاظ ظاهری و ساختاری نتایج را بررسی کنید. هنگامی که از متخصصین یا نصابان حرفه‌ای کمک می‌گیرید، اطمینان حاصل کنید که از افرادی با تجربه در نصب آجر نسوز برای نما استفاده کنید تا نتیجه نهایی بیشترین کیفیت و دوام را داشته باشد.

قیمت آجر نسوز قرمز

قیمت آجر نسوز قرمز نسبت به سایر آجرها بالاتر است. علت آن بالا بودن قیمت سنگ نسوز و مشکل بودن تولید آن نسبت به سایر آجرنما ها است. ساختمان سازی با استفاده از آجرهای نسوز دارای جذابیت ویژه ای می باشند و امروزه مزایای بی شمار آن باعث شده تا معماران و مهندسان از این متریال در اجرای نماهای ساختمانی خود بهره مند گردند. جالب است که بدانید در زمان اجرای نماهای ساختمانی با استفاده از آجر نسوز محراب به هنر نمایی و دقت بیشتری نیاز است، همین امر باعث جذابیت و برتری نمای آجرنسوز شده. پس بهتر است که از نصاب های کار آزموده و ماهر برای نصب و بندکشی آجرهای نسوز استفاده شود. قابل ذکر است که ترکیب چوب با آجر نسوز قرمز بسیار زیبا و به جا است. آجر قرمز در جایگاه خود یکی از شیک ترین نوع آجر نسوز برای نما می باشد.

تنوع آجر نسوز نما

آجر نسوز دارای تنوع بالایی در رنگ، سایز و طرح می باشند و بسیاری از طراحان خلاق در زمان اجرای نما های آجری از آن ها به صورت تصادفی استفاده می کنند که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن در نماها، مقاومت بالا، جذب آب مناسب و همچنین گیرایی بالا در تماس با ملات از مزایای متفاوتی نسبت به دیگر مصالح در مراحل نصب و اجرا برخوردار می باشند.

آجرهای نسوز به دلیل تفاوت در سبک، طرح و رنگ در تک تک آجرهای نسوز به کار رفته نمای بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد.

یکی دیگر از رنگ های زیبا و ایرانی پسند، آجر نسوز قرمز یا همان آجر طرح انگلیسی می باشد که از قرمز روشن با پوشش کمی از دانه های مشکی شروع و به رنگ های قرمز جیگری و سوخته خاتمه می یابد. آجر قرمز را می توان به سلیقه مشتری تفکیک و ارائه نمود.

این آجر رنگ خاصی از آجر نسوز می باشد که به آن آجر قرمز نیز می گویند که تقریبا از رنگ قرمز کم رنگ شروع و تا قرمز جیگری (سوخته) می باشد. ترکیب این طیف رنگ بسیار شیک است. البته بستگی به سلیقه طراح یا مصرف کننده می توان از هر رنگی بصورت جداگانه و یا ترکیب های متفاوتی از آن استفاده کرد.

انواع روش های نصب آجر نما

در زیر، چند روش متداول برای نصب آجر نما آورده شده است:

نصب با استفاده از چسب و گیره (Adhesive and Tie Method):

در این روش، آجرها با استفاده از یک چسب و گیره به سطح نما چسبانده می‌شوند. این روش بسیار رواج دارد و به دلیل نداشتن شکستگی‌های ظاهری در نما، طراحی ساده‌تر و جذاب‌تری دارد. همچنین، این روش بهبود در عایق‌سازی حرارتی دیوارها را نیز فراهم می‌کند.

منبع: آجر نسوز نما سفید
 


:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

 

عایق الاستومری پشم سنگ یک نوع عایق حرارتی است که از الیاف معدنی به نام پشم سنگ ساخته می‌شود. پشم سنگ معمولاً از سنگ‌های بازالتی یا دیگر مواد معدنی مانند دیاباز به دست می‌آید. این الیاف سپس با فرآیندهای حرارتی و شیمیایی تولید می‌شوند.

 

خصوصیات عایقی و حرارتی بالای پشم سنگ آن را به یک ماده مناسب برای عایق‌بندی حرارتی در ساختمان‌ها تبدیل کرده است. عایق پشم سنگ می‌تواند در دیوارها، سقف، کف، و دیگر ساختارهای ساختمانی به عنوان یک لایه عایق استفاده شود. این نوع عایق می‌تواند در حفظ حرارت در داخل ساختمان و کاهش انتقال حرارت از و به ساختمان کمک کند، که این امر به بهبود کارایی انرژی ساختمان کمک می‌کند. علاوه بر خصوصیات عایق حرارتی، پشم سنگ همچنین مقاوم در برابر آتش، ضدآب، و مقاوم در برابر فشار است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که عایق پشم سنگ در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار گیرد.

انواع عایق الاستومری پشم سنگ

پشم سنگ یک جنس عایق حرارتی است که از ذوب کردن سنگ‌های بازالتی یا دیگر مواد معدنی مشابه تولید می‌شود. این فرآیند ذوب سنگ‌ها به دمای بالا باعث ایجاد الیاف نازک و بلند می‌شود که به عنوان پشم سنگ شناخته می‌شود. این الیاف سپس با فرآیندهای تولید مختلف به شکل‌دهی و تولید محصول نهایی یعنی پشم سنگ می‌پردازند. انواع عمده‌ای از پشم سنگ عبارتند از:

·        پشم سنگ بافته (باتس): الیاف پشم سنگ بافته‌شده و به یکدیگر بافته شده‌اند تا یک ساختار یکپارچه و فشرده را تشکیل دهند. این نوع پشم سنگ برای کاربردهای عایق‌بندی و صوت‌بندی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

·        پشم سنگ خرده (بت): در این نوع، الیاف پشم سنگ تا یکدیگر فشرده نشده‌اند و به صورت خرده و بدون یکپارچگی تولید می‌شوند. این نوع پشم سنگ بیشتر برای عایق‌بندی در فضاهایی که نیاز به انعطاف پذیری بیشتر دارند، مثل درزها یا فضاهای دیواری با ساختار‌های پیچیده استفاده می‌شود.

·        پشم سنگ لوله‌ای: الیاف پشم سنگ به صورت لوله بافته شده و این لوله‌ها به عنوان عایق در لوله‌ها یا سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌شوند.

·        پشم سنگ سخت (HPS): این نوع پشم سنگ حاوی رزین‌های افزوده است که آن را مقاوم‌تر و سفت‌تر می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که پشم سنگ سخت مناسب برای کاربردهایی با فشارهای مکانیکی بالا باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که نوع و استفاده از پشم سنگ به نیازها و شرایط خاص هر پروژه بستگی دارد، و برای انتخاب مناسب‌ترین نوع، مشاوره با متخصصان ساختمانی یا تولیدکنندگان محصولات پشم سنگ مفید است.

 

منبع: عایق الاستومری چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

ظرفیت تولید: ظرفیت تولید مشخص می‌کند که در یک دوره زمانی مشخص چه مقدار محصول تولید می‌شود. این ظرفیت می‌تواند مقدار مشخصی از مایع ظرفشویی یا سایر محصولات را در یک ساعت یا روز تولید کند.
ماشین‌آلات و تجهیزات: این خط تولید ممکن است شامل تجهیزات مانند میکسرها برای ترکیب مواد اولیه، دستگاه‌های فیلتر، ماشین‌آلات مخلوط کن، دستگاه‌های تکمیلی برای فرآیندهای خاص (مثل خنک کن‌ها) و دستگاه‌های بسته‌بندی باشد.
محدودیت‌های محصول: هر خط تولید می‌تواند محصولات خاصی را تولید کند. مشخصات محصول می‌تواند شامل رنگ، بو، ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی و غیره باشد.
کنترل کیفیت: خطوط تولید بهداشتی نیاز به سیستم‌های کنترل کیفیت دقیق دارند تا محصولات به مشخصات مورد نظر تولید شوند.
مواد اولیه: این مشخصه شامل نوع و منبع مواد اولیه مورد استفاده برای تولید محصولات شوینده مایع و بهداشتی است.
فضا و مکان: مکان تعیین کننده است. باید فضای کافی برای نصب و عملیات خط تولید داشته باشید.
استانداردها و مجوزها: خط تولید باید با استانداردهای صنعت و مقررات مربوطه تطابق داشته باشد و ممکن است نیاز به مجوزهای محیطی و بهداشتی داشته باشد.
هزینه: قیمت خرید و نصب خط تولید و هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیرات ممکن است مشخصه‌های مهمی باشند.
تصویر: https://www.ghatar.com/wp-content/uploads/2024/01/rezamachine1.jpg
مشخصات خط تولید مواد شوینده مایع و بهداشتی به ویژگی‌های محصولات و نیازهای تولید کننده بستگی دارد. برای اطلاعات دقیق‌تر و برای یافتن یک خط تولید دست دوم، شما به تماس با فروشندگان و تولید کنندگان تجهیزات مربوطه نیاز دارید.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ در آشپزخانه
این دستگاه پرکن مایعات غلیظ بصورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک طراحی شده است. برای پرکردن ظروف سمنو، خامه کنجد، عسل، ژل، سس مایونز، آرد، شکلات برای صبحانه، شیره خرما، انواع روغن های خوراکی مایع مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصات فنی دستگاه پرکن مایعات رومیزی غلیظ:

دارای قیمتی مناسب و تحویل فوق العاده سریع
به ۳ شکل پمپی، برقی و پیستونی ساخته می شود.
تمامی قطعات دستگاه از فولاد ضدزنگ ساخته شده است.
با مخزن و بدون مخزن نیز موجود است.
امکان قرار دادن سیم کنترل وزن روی دستگاه وجود دارد.
اتصال سیستم های مخلوط کردن و گرمایش به آن امکان پذیر می باشد.
بصورت نازل تک و دوتایی تولید می شود.
ساخت یک جدول فولادی (استیل) ثابت برای دستگاه امکان پذیر می باشد.

دستگاه خانگی برای پرکن مایعات رومیزی
دستگاه پرکن مایعات زیادی وجود دارند که برای داشتن مکانیزم و روش ساده و موثر باید با دقت بالا و سرعت زیاد در ظرف های مختلف ریخته شوند، به همین منظور از دستگاه پرکن مایعات رومیزی استفاده می شود. پرکننده مایعات رو میزی از آنجا که در اندازه های مناسب تولید می شود و قیمت این نوع دستگاه ها در مقایسه با ویژگی های آن بسیار مناسب و به صرفه است می توان به راحتی از آن در قسمت های مختلف و در موارد خاص استفاده کرد.

امروزه دستگاه پرکن مایعات خانگی دستگاه های متداولی هستند که به دلیل کوچک بودن آن استفاده زیادی می شود. این دستگاه ها را دستگاه های رومیزی می نامند. این دستگاه ها به دلیل تنوع برای بسته بندی مواردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این ماشین های صنعتی کوچک هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند؛ برای همین در فضای خانه بسیار کارآمد و مناسب می باشد.
منبع: هزینه راه اندازی خط تولید شوینده

 


:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

یکی از دستگاه های پرکننده ساخته شده در رضا ماشین، دستگاه پرکن مایعات رومیزی می باشد. این دستگاه پرکن رو میزی برای کارگاه های کوچک و مشاغل خانگی مناسب است. می توانید این دستگاه را با قیمتی مناسب از ما خریداری کنید. برای استفاده این دستگاه در مشاغل صنعتی و حتی بزرگتر می توانید انواع دستگاه مایعات را بازدید کنید. دستگاه پرکن مایعات یکی از پرکاربردترین ماشین آلات در صنعت می باشد، زیرا هر ماده تولید شده باید به درستی و کاملا استاندارد بسته بندی و به مشتری تحویل داده شود. در ادامه شما را بیشتر در مورد دستگاه پرکن رومیزی آشنا خواهیم کرد. این دستگاه بسیار متفاوت تر از مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است. در زیر به برخی از این تفاوت ها می پردازیم:

تصویر: https://cdn.ilna.ir/thumbnail/18hvOOeJgQa8/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0ptGsdx_vHqXh7otfNPZWXfo,/Picture8.jpg

  • دستگاه های پرکن رومیزی کوچک و سبک می باشند.

 

  • فضای کمی را اشغال می کنند.

 

  • می توان از این دستگاه برای مشاغل خانگی و مشاغل کوچک استفاده کرد.

 

  • افرادی که در خانه های خود محصولاتی را تولید و می فروشند، می توانند از این دستگاه ها برای پرکردن ظروف خود استفاده کنند.


دستگاه پرکن مایعات رومیزی غلیظ و رقیقپرکن مایعات رومیزی یک نوع دستگاه برای پر کردن مایعات غلیظ و رقیق است. این مایعات به انواع مختلفی تقسیم می شوند، همچنین هر یک از آن ها برای بسته بندی در ظرف های مختلف به نوع خاصی از دستگاه پرکن نیاز دارند. اطلاعات داشتن در مورد انواع مختلف ماشین آلات پرکننده می تواند در انتخاب محصول نهایی شما موثر باشد. در صنعت بسته بندی مواد غذایی، بهداشتی و شیمیایی ماشین های زیادی مثل دستگاه پرکن رومیزی وجود دارد. این دستگاه ها همانطور که مشخص است رومیزی می باشند و توسط اپراتور و منابع انسانی به عنوان بخشی از عملیات مربوطه انجام می شوند. در شغل های کوچک می توان از دستگاه مختلف پرکن رومیزی نیز استفاده کرد.کاربرد دستگاه پرکن مایعات رومیزیبا کمک این دستگاه رومیزی شما می توانید از مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، عرقیجات گیاهی، ژل، عسل، سرکه، ماست،آبلیمو، آرد، شکلات صبحانه، کرم کنجد، انواع روغن ها، آب میوه ها، مربا ها، و انواع دیگر سس ها، مایعات بدون سلولز و پالپ که با انواع مختلف دستگاه های پرکن مایعات رومیزی خانگی پر می شوند.قیمت خط تولید شوینده دست دومقیمت خط تولید شوینده دست دوم می‌تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل مختلفی اعمال می‌شود. این عوامل شامل وضعیت و سن دستگاه‌ها، نوع تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده، مشخصات خط تولید، محل و منطقه جغرافیایی، وضعیت بازار دستگاه‌های تولید مواد شوینده و سایر عوامل است.برای اطلاع از قیمت دقیق یک خط تولید مواد شوینده دست دوم، بهتر است با فروشندگان دستگاه‌ها و بازار دستگاه‌های مشابه تماس بگیرید و مشخصات خط تولید مورد نظر را بررسی کنید. همچنین، می‌توانید در وب‌سایت‌های مخصوصی برای فروش دستگاه‌های دست دوم (مانند وب‌سایت‌های حراجی و تجهیزات صنعتی) جستجو کنید تا قیمت‌ها و پیشنهادهای موجود را مشاهده کنید. قیمت‌ها بسته به شرایط بازار و وضعیت دستگاه‌ها ممکن است بسیار متغیر باشند، بنابراین نیاز به تحقیق دقیق و مشاوره از کارشناسان مربوطه دارید تا به یک تخمین دقیق از هزینه‌های خرید خط تولید مواد شوینده دست دوم برسید.

دستگاه های پرکن رومیزی کوچک و سبک می باشند.
فضای کمی را اشغال می کنند.
می توان از این دستگاه برای مشاغل خانگی و مشاغل کوچک استفاده کرد.
افرادی که در خانه های خود محصولاتی را تولید و می فروشند، می توانند از این دستگاه ها برای پرکردن ظروف خود استفاده کنند.

دستگاه پرکن مایعات رومیزی غلیظ و رقیق

پرکن مایعات رومیزی یک نوع دستگاه برای پر کردن مایعات غلیظ و رقیق است. این مایعات به انواع مختلفی تقسیم می شوند، همچنین هر یک از آن ها برای بسته بندی در ظرف های مختلف به نوع خاصی از دستگاه پرکن نیاز دارند. اطلاعات داشتن در مورد انواع مختلف ماشین آلات پرکننده می تواند در انتخاب محصول نهایی شما موثر باشد. در صنعت بسته بندی مواد غذایی، بهداشتی و شیمیایی ماشین های زیادی مثل دستگاه پرکن رومیزی وجود دارد. این دستگاه ها همانطور که مشخص است رومیزی می باشند و توسط اپراتور و منابع انسانی به عنوان بخشی از عملیات مربوطه انجام می شوند. در شغل های کوچک می توان از دستگاه مختلف پرکن رومیزی نیز استفاده کرد.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات رومیزی

با کمک این دستگاه رومیزی شما می توانید از مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، عرقیجات گیاهی، ژل، عسل، سرکه، ماست،آبلیمو، آرد، شکلات صبحانه، کرم کنجد، انواع روغن ها، آب میوه ها، مربا ها، و انواع دیگر سس ها، مایعات بدون سلولز و پالپ که با انواع مختلف دستگاه های پرکن مایعات رومیزی خانگی پر می شوند.

قیمت خط تولید شوینده دست دوم

قیمت خط تولید شوینده دست دوم می‌تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل مختلفی اعمال می‌شود. این عوامل شامل وضعیت و سن دستگاه‌ها، نوع تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده، مشخصات خط تولید، محل و منطقه جغرافیایی، وضعیت بازار دستگاه‌های تولید مواد شوینده و سایر عوامل است.

برای اطلاع از قیمت دقیق یک خط تولید مواد شوینده دست دوم، بهتر است با فروشندگان دستگاه‌ها و بازار دستگاه‌های مشابه تماس بگیرید و مشخصات خط تولید مورد نظر را بررسی کنید. همچنین، می‌توانید در وب‌سایت‌های مخصوصی برای فروش دستگاه‌های دست دوم (مانند وب‌سایت‌های حراجی و تجهیزات صنعتی) جستجو کنید تا قیمت‌ها و پیشنهادهای موجود را مشاهده کنید. قیمت‌ها بسته به شرایط بازار و وضعیت دستگاه‌ها ممکن است بسیار متغیر باشند، بنابراین نیاز به تحقیق دقیق و مشاوره از کارشناسان مربوطه دارید تا به یک تخمین دقیق از هزینه‌های خرید خط تولید مواد شوینده دست دوم برسید.
منبع: دستگاه پرکن مایعات خانگی

 


:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

عایق الاستومری فویلدار یک نوع عایقی است که در بسیاری از صنعت ها به عنوان یک حلقه عایق موثر در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی استفاده می شود. این نوع عایق ها مزایای فویل الاستومری یعنی یک لایه ضخیم از الاستومر پلاستیکی با پوش فویل فلزی بر روی سطح می باشد که به خوبی از عوامل خارجی محافظت می کند. عایق فویلدار عبارت است از اتصال لایه های فویل فلزی با سطح لاستیکی الاستومری که جداگانه روی سطح قرار گرفته اند و سپس به یکدیگر وصل می شوند. لایه های فویل فلزی از جنس آلومنیوم یا مس یا ترکیبی از این دو تشکیل شده اند و در عملیات تولید به صورت صفحه های تقویت شده فویل تهیه می شوند.
 
این لایه ها بسیار نازک می باشند و از جنس تمام فلزی یا ترکیب فویل یا ضبط فلزی مانند پلی استر و آلومینیوم ساخته می شوند. این لایه ها باعث ایجاد یک عارضه ای بین سطوح مختلف می شوند و در نتیجه ایجاد عایق حرارتی، الکتریکی و الکترومغناطیسی موثری را فراهم می کند.
ویژگی های عایق الاستومری فویل دار
عایق های فویلدار از چندین لایه فوم الاستومریک، پلی اتلین و آلومنیوم تشکیل شده است. لایه های نام برده باعث شده تا این عایق از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. برخی از ویژگی های عایق الاستومری را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.مقاومت در برابر حرارت
یکی از ویژگی های برجسته عایق فویلدار مقاومت در برابر حرارت است. لایه های فویل فلزی که مستقیم با هوا در تماس است باعث شده که این عایق قادر به جلوگیری از انتقال گرما از منبع حرارتی به سطح عایق شود. این ویژگی مشابه آن است که این عایق در برابر حفظ دمای استاندارد در برابر دماهای بالا و پایین بسیار مناسب می باشد، همچنین ماده الاستومری مقاومت بسیار بالایی دارد که باعث می شود عایق های فویلدار بتواند در محیط هایی با تغییرات دمایی مختلف و پرخطر استفاده شود.
2.مقاومت در برابر الکتریسیته
عایق های فویلدار دارای خواص الکتریکی است.فویل های فلزی موجود در این عایق ها مانع از عبور جریان الکتریکی می شود به همین دلیل عایق الاستومری به عنوان یک عایق الکتریکی عالی محسوب می شود. این ویژگی این عایق مناسب برای محافظت از سیستم های الکتریکی می باشد.
3.مقاومت مکانیکی بالا
این محصول مقاومت مکانیکی بالایی دارد. به عنوان مثال این عایق قادر است نیروهای فشار بالا را تحمل کند که از اهمیت زیادی در برخی از صنایع مانند صنعت هوا فضا، خودروسازی و ساخت و ساز است. فویل فلزی و لایه الاستومری در قالب یکپارچه در عایق های فویلدار حضور دارند و باعث می شود عایق تحت فشار و تنش قابل توجهی قرار بگیرد بدون اینکه شکست پذیر باشد.
ضخامت فویل ها بین 130 تا 240 میکرون است همچنین نظافت و حفاظت از عایق های الاستومری فویلی بسیار آسان است. قیمت این محصول با توجه به مزایا و کاربردهایی که دارد متغیر است.
 


:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

انعطاف پذیری بالایی دارند.
وزن عایق های الاستومری بسیار سبک و به راحتی قابل حمل می باشد.
ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین است.
کاربرد عایق های الاستومری باعث افت هزینه های اضافی در زمینه های انرژی می شود.
آسانی مراحل نصب و تعبیه عایق لوله ای یکی از مزایای این عایق ها نسبت به دیگر نمونه ها محسوب می شود.
این عایق ها در برابر نفوذ رطوبت، بخارات، روغن، مواد شیمیایی، خوردگی و رشد کپک بسیار مقاوم می باشند.
این عایق ها هیچگونه عوارض فیزیکی و انسانی برای کاربر و نصاب ها ایجاد نمی کنند و فاقد هرگونه عوارض انسانی می باشد.
 
انواع عایق الاستومری لوله ای
 
عایق لوله ای ساده:
 
این عایق ها اولین محصول خروجی از کارخانه می باشد که بصورت خام و بدون چسب می باشد. عایق های الاستومری ساده محافظ بسیار خوبی در برابر کندانس و تجمع قارچ و کپک روی ساختار لوله ای می باشد. از نتایج مثبت عایق الاستومری لوله ای ساده جلوگیری از اصراف و هدررفت انرژی در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و.... است. با توجه به خام بودن این عایق برای محیط های سرپوشیده بسیار توصیعه می شود.
 
عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم ساده:
 
عایق های الاستومری ساده که در محیط های روباز در معرض عوامل فرساینده می باشد بنا به ضرورت و حفظ ساختار عایق های لوله ای به ناچار باید از کاور یا پوشش محافظ بر روی سطح این عایق ها استفاده کرد به همین منظور خدمات ثانوی بر روی ساختار عایق لوله ای ساده که همانا فویلدار کردن آن است اقدام خواهیم کرد.
 
در واقع عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومنیوم ساده همان عایق لوله ای ساده با پوشش فویل آلومنیوم ساده در ضخامت های مختلف می باشد. این پوشش آلومنیومی می تواند دارای ضخامت های متنوعی از قبیل 130-170-220 و 270 میکرون باشد. ضخامت فویل و پوشش آلومنیومی عایق های الاستومری لوله ای به خشونت آب و هوایی و ضریب فرسایش محیط بستگی دارد، هر چقدر ضریب بالاتر باشد ضخامت این فویل نیز بیشتر است.
 
عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم مسلح:
 
عایق های الاستومری که در محیط هایی با فرسایش بالا علاوه بر عوامل فرساینده از قبیل آب باران و برف و گرد و خاک و... در معرض ضربه و آسیب های فیزیکی بالا بکار رفته باشد برای محافظت از عایق های لوله ای از فویل آلومنیوم نخدار یا مسلح به عنوان پوشش روی عایق های لوله ای استفاده خواهد شد.
 
 
ضخامت های فویل پوشش عایق الاستومری از 170 میکرون به بالا می باشد. مقاومتی که فویل آلومنیومی مسلح روی ساختار عایق های الاستومری لوله ای ایجاد می کند به مراتب بالاتر از عایق الاستومری لوله ای آلومنیومی با فویل ساده می باشد.
 
عایق های الاستومری در سیستم های تهویه مطبوع، گرمایش، لوله کشی و حفاظت از آتش سوزی کاربرد گسترده ای دارد. عایق های الاستومری به 2 شکل عایق لوله ای و رولی بصورت ساده و روکش دار تولید و عرضه می شود.
 
انواع کارایی عایق های الاستومری
 
این عایق الاستومری در عایق کاری تجهیزات حرارتی و برودتی در تاسیسات و صنایع وسیع کاربرد دارند. بصورت کلی در تاسیسات ساختمانی، صنعتی و در صنایع کارخانه های بزرگ از آنجایی که مقادیر حرارت منتقل شده به لوله ها و مجاری مختلف تاسیساتی بالا است، به منظور ممانعت از هدر رفتن انرژی و کاهش هزینه های اضافی برای عایق کاری لوله ها و کانال ها از عایق های الاستومری بهره می گیرند تا این عایق ها به سبب قابلیت ها و جنبه های مثبتشان از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند.
 
قابل ذکر است که در عایق کاری لوله های کارخانه ها و صنایع بزرگ از عایق های الاستومری لوله ای بهره می گیرند. این عایق ها در ابعاد مختلف تولید می شود، ضخامت و قطر هر یک از عایق ها متفاوت است و کارشناسان می توانند به تناسب اندازه و ابعاد لوله های تعبیه شده در کارخانه ها و خط تولید یا سیستم سرمایش و گرمایش پروژه خود طبق جدول و محاسبات فنی این عایق های لوله ای را انتخاب می نمایند.
 


:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

تجهیزات غرفه سازی برای نمایشگاهها، رویدادهای تجاری، یا هرگونه فضایی که برای نمایش و ارتباط با مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این تجهیزات باعث جلب توجه و جلب نظر مخاطبان، افزایش شناخت برند، و ایجاد یک تجربه مثبت برای بازدیدکنندگان میشوند. در زیر، چند نمونه از تجهیزات غرفه سازی معمولاً استفاده شده آورده شده است:

·        پاپ آپ استند (Pop-Up Stand): استندهای پاپ آپ به صورت قابل حمل و سریع قابل نصب و تاشو هستند. این استندها معمولاً با پوششهای چاپی جذاب و گرافیکهای برند تجهیز میشوند و برای نمایش تصاویر و اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرند.

·        پاپ آپ کاوشی (Pop-Up Canopy): این ساختمانهای قابل حمل و کاربردی برای استفاده در فضاهای باز میباشند و به عنوان غرفههای فروشگاهی، اطلاعرسانی یا پذیرایی مورد استفاده قرار میگیرند.

·        پارچه چاپی (Fabric Graphics): چاپ بنرها و پارچههای گرافیکی با کیفیت بالا برای استفاده در پشت استندها، دیوارهای نمایشگاهی و غرفهها.

·        پایه های نمایشگاهی (Display Stands): از پایههایی که محصولات، کاتالوگها، یا مواد تبلیغاتی را نمایش میدهند و میتوانند به صورت آزاد یا به صورت دیواری طراحی شوند، استفاده میشود.

·        لوگو و نمادهای 3D (3D Logos and Icons): استفاده از نمادها و لوگوهای سه بعدی باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان میشود.

·        تجهیزات صوتی و تصویری (Audio and Visual Equipment): استفاده از مانیتورها، پروژکتورها، صداگذاری و تجهیزات دیگر برای ارائه محتوای تصویری و صوتی.

·        کفپوشها و فرشها (Floor Coverings and Carpets): استفاده از کفپوشهای با طراحی جذاب به منظور جلب توجه و ایجاد یک فضای متناسب با برند.

·        میزها و صندلیها (Tables and Chairs): میزها و صندلیها برای ارائه محصولات، جلوه دادن محتوا و یا برگزاری مکالمات با مخاطبان.

·        پلی استند (Podiums and Counters): استفاده از پلی استندها یا شماهای خصوصی برای اجرای مکالمات، توزیع مواد تبلیغاتی یا انجام فعالیتهای دیگر.

·        نورپردازی (Lighting): استفاده از نورهای مختلف برای برجسته کردن نقاط مهم یا ایجاد اتمسفر مناسب.

کاهش هزینه ها با اجاره تجهیزات نمایشگاهی

اجاره تجهیزات نمایشگاهی میتواند یک راهکار هوشمندانه برای کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری در رویدادها یا نمایشگاههای تجاری باشد. در زیر به چند مزیت اجاره تجهیزات نمایشگاه به منظور کاهش هزینهها اشاره شده است:

·        کاهش هزینه خرید اولیه: خرید تجهیزات نمایشگاهی میتواند هزینه بالایی را به همراه داشته باشد. با اجاره تجهیزات، نیازی به خرید اولیه و سرمایهگذاری بزرگ نخواهید داشت، که این به شما این امکان را میدهد که منابع مالی خود را در دسترس داشته باشید.

·        افزایش انعطافپذیری: اجاره تجهیزات به شما این امکان را میدهد که به سرعت واکنش نشان دهید و تجهیزات مورد نیاز خود را بر اساس نیازهای خاص هر رویداد یا نمایشگاه اجاره کنید. این انعطافپذیری به شما این امکان را میدهد که به بهبود استراتژی نمایشگاهی خود بپردازید.

·        کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات: با اجاره، شما مسئولیت نگهداری و تعمیرات تجهیزات را نخواهید داشت. این وظیفه به عهده شرکت اجارهدهنده است که هزینه نگهداری و تعمیرات را کاهش میدهد.

·        دسترسی به تجهیزات حرفهای: با اجاره تجهیزات، شما میتوانید به تجهیزات حرفهای و با کیفیت بالا دسترسی پیدا کنید حتی اگر برنامههای نمایشگاهی شما محدود به چند رویداد در سال باشد. این به شما این امکان را میدهد که بازدهی بیشتری از نمایشگاهها و رویدادها ببرید.

·        حذف هزینه حمل و نقل: اجاره تجهیزات نمایشگاهی به شما این امکان را میدهد که از هزینه حمل و نقل این تجهیزات به محل برگزاری رویدادها صرفهجویی کنید. همچنین، شما نیازی به ذخیره و نگهداری تجهیزات در انبارهای خود ندارید.

·        مدیریت آسانتر هزینهها: با اجاره تجهیزات، شما به راحتی میتوانید هزینههای نمایشگاهی را مدیریت کنید. هزینههای اجاره به صورت واضح و پیشفرض برآورد میشوند که به شما این امکان را میدهد که برنامهریزی دقیقتری انجام دهید و از مدیریت مالی بهتری برخوردار شوید.

منبع:اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

شیلنگ سیلیکونی فود گرید یک نوع شیلنگ است که از مواد با کیفیت بالا تحت استانداردهای ایمنی و بهداشتی تولید می‌شود و مخصوصاً برای موارد مرتبط با صنایع غذایی و پزشکی استفاده می‌شود.


شیلنگ سیلیکونی چیست این شیلنگ به دلیل ویژگی‌های خاص خود در این صنایع بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای فود گرید عبارتند از:
تصویر: https://noandish.com/files/fa/news/1402/7/19/98368_101.jpg

ویژگی‌های شیلنگ سیلیکونی فود گرید:
مطابقت با استانداردهای بهداشتی: شیلنگ‌های سیلیکونی فود گرید باید با استانداردهای بهداشتی معتبری مانند FDA (اداره غذا و دارو) در ایالات متحده مطابقت داشته باشند. این استانداردها تضمین می‌کنند که شیلنگ‌ها مناسب برای تماس با مواد غذایی باشند.
مقاومت به دماهای بالا و پایین: شیلنگ‌های سیلیکونی فود گرید معمولاً دارای مقاومت به دماهای بالا و پایین هستند و می‌توانند در دماهای گرم و سرد بیشتری استفاده شوند.
چروکی کم: این شیلنگ‌ها به دلیل جنس سیلیکونی که از آن ساخته شده‌اند، تا حد زیادی چروکی کمی دارند و می‌توانند به راحتی شسته و تمیز شوند.
مقاومت به شیمیایی‌ها: شیلنگ‌های سیلیکونی معمولاً مقاوم به اثرات شیمیایی مانند اسیدها و بازها هستند.
انعطاف‌پذیری: این شیلنگ‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند و به راحتی می‌توانند در انواع تجهیزات و اتصالات استفاده شوند.

معایب و مزایای شیلنگ پنوماتیک و هیدرولیک

مزایا و معایت سیستم شیلنگ پنوماتیک:

شیلنگ پنوماتیک چیست از مزایای این شیلنگ می توان به دسترسی آسان به عامل اصلی اشاره کرد، زیرا هوا در همه جای کره زمین وجود دارد علاوه بر آن: عدم ایجاد آلودگی برای محیط، حساسیت کم به تغییرات دما، آسانی در کنترل سرعت نیرو و تغییر جهت، امنیت بالا، سرعت بالا و همچنین مقرون به صرفه بودن قطعات و اتصالات پنوماتیک جز مزیت های سیستم پنوماتیک می باشد.
از معایب این سیستم می توان به کم بودن فشار کار آن، آماده سازی و کنترل و مراقبت از هوا، استفاده از حجم زیادی تجهیزات برای ایجاد فشار قوی اشاره کرد.
منبع: خرطومی مکنده نجاری


:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

شیلنگ‌ سیلیکونی به عنوان اتصالات یا لوله‌های انعطاف‌پذیر معمولاً برای اتصال به ابزارهای خاصی نیاز دارند. انتخاب و استفاده از شیلنگ‌های سیلیکون به وسیله‌ای متخصص در صنعت یا پروژه مشخصی صورت می‌گیرد و باید به نیازهای مخصوص خود انطباق داشته باشد. در ادامه توضیحاتی در مورد انواع اتصالات و استفاده از شیلنگ‌های سیلیکون آورده شده است:

تصویر: https://noandish.com/files/fa/news/1402/7/19/98370_318.jpg

• اتصال به پمپ‌ها و تجهیزات: برای انتقال مواد مایع از یک مکان به مکان دیگر، شیلنگ‌های سیلیکون معمولاً به پمپ‌ها، تانک‌ها، مخازن، و تجهیزات دیگر متصل می‌شوند. این اتصالات ممکن است به وسیله اتصالات فلنجی، شیرآلات، اتصالات کوپلینگ و غیره انجام شود.
• اتصال به دستگاه‌های تولید: در برخی صنایع مانند صنعت غذا و داروسازی، شیلنگ‌های سیلیکونی برای اتصال به دستگاه‌های تولید محصولات و فرآیندهای تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.
• اتصال به تجهیزات آزمایشگاهی: در آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی، شیلنگ‌های سیلیکونی برای اتصال به دستگاه‌ها، مخازن نمونه‌برداری، و تجهیزات آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
• اتصال به ماشین‌آلات تولیدی: در برخی صنایع تولیدی مانند صنعت خودروسازی، شیلنگ‌های سیلیکونی برای اتصال به ماشین‌آلات تولیدی و خطوط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

• اتصال به دستگاه‌های پزشکی: در صنعت پزشکی، شیلنگ‌های سیلیکون برای اتصال به دستگاه‌های پزشکی مانند تجهیزات انعقادی و تجهیزات مانیتورینگ به کار می‌روند.
• اتصال به انواع تجهیزات صنعتی و فرآیندهای تولیدی: شیلنگ‌های سیلیکون برای اتصال به انواع تجهیزات صنعتی مانند کوره‌ها، یونیت‌های تقطیر، تجهیزات تصفیه و غیره نیاز دارند.
در هر صورت، انتخاب اتصالات و راه‌اندازی شیلنگ‌های سیلیکونی به عهده کارشناسان متخصص در صنعت مورد نظر است. انتخاب اتصالات صحیح و اتصال صحیح شیلنگ به تجهیزات بسیار حیاتی است تا فرآیندها به درستی انجام شوند و ایمنی و بهداشت محصولات تضمین شود.
کاربرد سیستم هیدرولیک:

مهم ترین کاربرد این سیستم در صنایع خودرو سازی است که باعث بوجود آمدن ترمزهای هیدرولیکی شده است. یکی دیگر از کاربردهای آن در صنایع هواپیماسازی، کشتی سازی، صنایع تبدیل انرژی، ماشین های راه و ساختمان و معادن، تاسیسات صنعت های سنگین، پرس سازی و ماشین را می توان نام برد.

کاربرد سیستم های پنوماتیک:

از شیلنگ پنوماتیک وقتی استفاده می شود که نیرو و دقت بالا مورد نیاز نباشد. از کاربردهای این شیلنگ می توان به استفاده در ماشین های تراشکاری سی ان سی برای انتقال حرکت و نیرو، هدایت موشک، پرکردن شیشه های نوشابه، لفاف پیچی و چسب زنی در صنعت های بسته بندی، عبور دادن خمیر کاغذ از غلتک در صنعت تولید کاغذ، بوجود آوردن فشار زیاد برای کشش آهن و تخلیه کوره ها در صنعت متالورژیف بوجود آوردن تحرک، چرخاندن و برگرداندن قطعات صنعتی و باز و بسته کردن درب ها اشاره کرد.

مزایا و معایب شیلنگ های سیلیکونی فود گرید

شیلنگ‌ سیلیکونی فود گرید، در صنایع مختلف، به ویژه در صنعت غذا و داروسازی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیلنگ‌ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند:

مزایا:

مطابقت با استانداردهای بهداشتی: یکی از بزرگترین مزایای شیلنگ‌های سیلیکونی فود گرید این است که با استانداردهای بهداشتی معتبری مانند FDA (اداره غذا و دارو) و NSF (سازمان ملی بهداشت عمومی) مطابقت دارند. این به اطمینان از ایمنی محصولات غذایی و داروها کمک می‌کند.
مقاومت به شیمیایی‌ها: شیلنگ‌های سیلیکونی فود گرید معمولاً مقاوم به اثرات شیمیایی مانند اسیدها و بازها هستند. این ویژگی به آنها امکان مقاومت در مقابل مواد شیمیایی در فرآیندهای تولید مواد غذایی و داروها را می‌دهد.
مقاومت به دماهای بالا و پایین: این شیلنگ‌ها دارای مقاومت به دماهای بسیار بالا و پایین هستند و می‌توانند در دماهای گرم و سرد بیشتری استفاده شوند.
انعطاف‌پذیری بالا: شیلنگ‌های سیلیکونی فود گرید انعطاف‌پذیری بالایی دارند و به راحتی می‌توانند در انواع تجهیزات و اتصالات استفاده شوند.
مقاومت به خوردگی: این شیلنگ‌ها مقاوم به خوردگی و خوردگی نیز هستند، که می‌تواند در مواد غذایی و داروها تضمین کننده ایمنی باشد.

معایب:

هزینه بالا: شیلنگ‌های سیلیکونی فود گرید به علت مواد با کیفیت و استفاده از فناوری‌های خاص هزینه‌ی بالایی دارند. این ممکن است تولید و نصب کوره‌ها را گران‌تر کند.
سرعت نصب: نصب شیلنگ‌های سیلیکونی فود گرید به علت ویژگی‌های ساختاری خود ممکن است زمان‌بر باشد و نیاز به کارهای دقیق داشته باشد.
محدودیت‌های شکل و اندازه: این شیلنگ‌ها به شکل‌ها و اندازه‌های محدودی تولید می‌شوند و برای پروژه‌هایی با نیازهای شکل‌پذیری خاص ممکن است مناسب نباشند.

در کل، شیلنگ‌های سیلیکونی فود گرید برای مواردی که نیاز به مقاومت در برابر شرایط صنعتی خاص و همچنین اطمینان از بهداشت و سلامت مواد دارند، انتخاب عالی هستند. اما برای انتخاب مناسب، به استانداردها و نیازهای خاص صنعت خود توجه کنید.

مزایا و معایب سیستم هیدرولیک:

مزایای سیستم های هیدرولیک می توان به استحکام و قدرت بالای آن، آسانی در نصب، استارت سریع، قابلیت در برگرداندن سریع برای حرکت، عمر طولانی، قابلیت تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی و برعکس و همچنین تولید انرژی بالا اشاره کرد. معایب این سیستم می توان به آلودگی برای محیط، احتمال آتش سوزی به علت نشت روغن، وابستگی آن به کیفیت و دما، حساسیت آن به آلاینده ها و گرد و غبار و همچنین دقت بالا در رعایت نکات ایمنی به علت وجود خطرات احتمالی هنگام کار اشاره کرد.
منبع: شیلنگ پنوماتیک نسوز


:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

شیلنگ پنوماتیک و هیدرولیک علاوه بر شباهت‌هایی که دارند، تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. در ادامه با 5 تفاوت اصلی این دو سیستم آشنا خواهیم شد:


1. عنصر عمل کننده: اولین تفاوت این دو سیستم، عنصر عمل کننده است که در سیستم‌های هیدرولیک عنصر عمل کننده روغن هیدرولیک می‌باشد که تراکم ناپذیر است و در انواع مختلف برای کاربردهای گوناگون وجود دارد، اما در سیستم‌های پنوماتیک عنصر عمل کننده هوای فشرده است، هوای فشرده به شکل یک گاز بوده و تراکم پذیر می‌باشد.
2. مدار بسته یا مدار باز: یکی از تفاوت‌های بین این دو شیلنگ می‌توان به تغییر شکل مدار آن‌ها پرداخت. در سیستم هیدرولیک مدار به شکل مدار بشته یا سیکل بسته عمل می‌کند بصورتی که در این سیستم‌ها یک مخزن وجود دارد که به مقدار معینی روغن هیدرولیک در آن نگهداری شده است و این روغن به وسیله پمپ‌های هیدرولیک از مخزن به درون سیستم پمپ می‌شود و بعد از اتمام کار از طریق مسیرهای برگشت دوباره به مخزن برمیگردد و اما در سیستم‌های پنوماتیک با مکش هوای محیط از طریق کمپرسورهای موجود فشرده و متراکم می‌شود و به داخل سیستم هدایت می‌کند اما بعد از تمام شدن کار هوا دوباره وارد سیستم نمی شود و از طریق مجراهای خروجی در محیط تخلیه خواهد شد؛ بنابراین می‌توان گفت که مدار سیستم‌های پنوماتیک یک مدار باز یا سیکل باز می‌باشد.

3. محدوده فشار کاری: قابل ذکر است که سیستم‌های پنوماتیک برای فشارهای کاری پایین تری هستند ولی فشار کاری در سیستم‌های هیدرولیک بسیار بالا می‌باشد. به بیان ساده تری سیستم‌های پنوماتیک برای فشار کاری حدود 16 بار مناسب است ولی فشار کار در سیستم‌های هیدرولیک حدود 50 بار تا 700 بار می‌باشد.
4. موقعیت دقیق عملگرها: در سیستم‌های پنوماتیک و هیدرولیک عملگرهای نهایی جک‌ها و موتورهای هیدرولیکی و پنوماتیکی می‌باشد که به توان هیدرولیک و پنوماتیک وابسته اند و فعالیت هر یک از آن‌ها در سیستم با توجه به این عملگرها می‌باشد.
5. کاربرد در صنعت بهداشتی و بدون آلودگی: یکی دیگر از مقایسه این دو سیستم، میزان آلودگی تولید شده توسط هر کدام از آن‌ها می‌باشد.
6. سیستم‌های پنوماتیک عملکرد آن‌ها هوای فشرده موجود در فضا می‌باشد، هیچگونه آلودگی تولید نکرده و در انواع صنایع استفاده خواهد شد که تمیز بودن بسیار مهم است اما استفاده از سیستم‌های هیدرولیک به علت احتمال نشست هرگونه روغن از لوله‌ها، آلودگی زیادی برای محیط به همراه دارد به همین دلیل در صنعت‌هایی که تمیز بودن اهمیت زیادی دارد به هیچ عنوان پیشنهاد نخواهد شد.

شیلنگ سیلیکونی گرید دارویی
شیلنگ‌ سیلیکونی گرید دارویی به عنوان شیلنگ‌هایی با ویژگی‌های خاصی تولید می‌شوند که برای مصارف مرتبط با صنعت داروسازی و تولید محصولات پزشکی استفاده می‌شوند. این شیلنگ‌ها برای انتقال مواد دارویی و مواد شیمیایی بهداشتی بسیار حیاتی هستند و باید با دقت و به کیفیت بالا تولید شوند. در زیر به برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای شیلنگ‌های سیلیکونی گرید دارویی اشاره می‌شود:
ویژگی‌های شیلنگ‌های سیلیکونی گرید دارویی:
مقاومت به شیمیایی‌ها: شیلنگ‌های سیلیکونی گرید دارویی معمولاً مقاوم به اثرات شیمیایی مانند اسیدها و بازها هستند. این ویژگی به آنها امکان مقاومت در مقابل مواد شیمیایی در فرآیندهای تولید دارویی را می‌دهد.
• مقاومت به شیمیایی‌ها: شیلنگ‌های سیلیکونی گرید دارویی معمولاً مقاوم به اثرات شیمیایی مانند اسیدها و بازها هستند. این ویژگی به آنها امکان مقاومت در مقابل مواد شیمیایی در فرآیندهای تولید دارویی را می‌دهد.
• مقاومت به دماهای بالا و پایین: این شیلنگ‌ها دارای مقاومت به دماهای بسیار بالا و پایین هستند و می‌توانند در دماهای گرم و سرد بیشتری استفاده شوند.
• انعطاف‌پذیری بالا: شیلنگ‌های سیلیکونی گرید دارویی انعطاف‌پذیری بالایی دارند و به راحتی می‌توانند در انواع تجهیزات و اتصالات استفاده شوند.
سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند اما در بعضی از دستگاه از سیستم هیدرولیک و در بعضی از دستگاه‌ها از سیستم پنوماتیک استفاده می‌کنند. برای اینکه تفاوت‌های این 2 سیستم را بدانیم بهتر است بیشتر با آن‌ها آشنا شویم:

سیستم‌های هیدرولیک: سیستمی که انتقال و تبدیل نیرو را به وسیله مایعات انجام می‌دهد سیستم هیدرولیک نام دارد. پایه عملکرد سیستم‌های هیدرولیک قانون پاسکال است. مایعی که درون سیستم‌های هیدرولیک است روغن می‌باشد چون خاصیت ضد زنگ زدگی است بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجزای تشکیل دهنده این سیستم مخزن، پمپ، دریچه‌ها و محرک‌ها می‌باشد.
سیستم‌های پنوماتیک: سیستم‌هایی که برای انجام کار از هوای فشرده استفاده می‌کند. این سیستم‌ها برای تامین انرژی مورد نیاز هوا را به خوبی جذب می‌کند و به مدار انتقال می‌دهد. نحوه کار کردن سیستم‌های پنوماتیک اینگونه می‌باشد که هوای اطراف را جذب می‌کند و با کم کردن حجم هوا و افزایش فشار آن هوای فشرده با فشار زیاد در یک منطقه محفظه ذخیره خواهد کرد. بنابراین نیرویی که برای انجام کار یا کنترل عملگر ایجاد خواهد شد از طریق همین هوا تحت فشار می‌باشد. اجزای این سیستم کمپرسور هوا، مخزن هوا، شیرهای کنترل، شیلنگ هوا و عملگرها می‌باشد.

کاربردهای شیلنگ‌های سیلیکونی گرید دارویی:
• تولید داروها: این شیلنگ‌ها برای انتقال مواد دارویی و مواد شیمیایی بهداشتی در فرآیندهای تولید داروها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
• تولید محصولات پزشکی: در صنعت تولید محصولات پزشکی مانند سرنگ‌ها، تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های پزشکی نیز از این شیلنگ‌ها استفاده می‌شود.
• تحقیقات و آزمایشگاه‌ها: شیلنگ‌های سیلیکونی گرید دارویی در آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی برای انتقال مواد آزمایشی به کار می‌روند.
• تولید محصولات غذایی حساس: در صنایعی که نیاز به انتقال مواد غذایی حساس بهداشتی دارند، این شیلنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
منبع: شیلنگ سیلیکونی آلمانی


:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 کاربرد عایق الاستومری کانال هوا

اما عایق الاستومری چیست و عایق الاستومری کانال هوا برای عایق‌بندی کانال‌های هوا و تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. این عایق با ترکیبی از الاستومر، پلیمر و مواد پرکننده تولید می‌شود و دارای خواص حرارتی و مکانیکی بالایی است.

مزایای استفاده از عایق الاستومری کانال هوا عبارتند از:
1- مقاومت بالای حرارتی: این عایق به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت ورودی و خروجی، می‌تواند به کاهش انتقال حرارتی کانال‌های هوا کمک کند و انرژی برق مصرفی را کاهش دهد.
2- مقاومت بالای رطوبت: عایق الاستومری کانال هوا دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب است و باعث می‌شود که کانال‌های هوا در شرایط مرطوب نیز به درستی عمل کنند.
3- ایجاد حفره‌های بادگیر: با استفاده از عایق کانال هوا، حفره‌های بادگیر در داخل کانال‌ها ایجاد می‌شود که باعث کاهش انتقال حرارتی و افزایش راندمان کانال‌های هوا می‌شود.
4- نصب آسان: عایق کانال هوا بسیار خوب به سطوح کانال‌ها چسبیده و نصب آن بسیار ساده است.
5- مقاومت بالا در برابر خوردگی و شکست: عایق کانال هوا دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و شکست است و به همین دلیل برای مدت زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
6- سبک و حرکت آسان: عایق کانال هوا بسیار سبک است و حرکت آسانی را برای تعویض کانال‌ها فراهم می‌کند.
7- مقاومت بالا در برابر اشعه UV: این عایق دارای مقاومت بالا در برابر اشعه UV است و در برابر پوسیدگی و شکست دیررس است.
در کل، عایق الاستومری کانال هوا یک عایق حرارتی بسیار عالی برای کانال‌های هوا و تهویه مطبوع است که باعث کاهش انتقال حرارتی و افزایش راندمان کانال‌ها می‌شود.

آیا عایق الاستومری کانال هوا برای کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی مناسب است؟
بله، استفاده از عایق الاستومری کانال هوا برای کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی مناسب است. در واقع، کانال‌های هوا برای انتقال هوا از یک سیستم تهویه مطبوع به ساختمان استفاده می‌شوند و هرگونه انتقال حرارت از داخل یا خارج این کانال‌ها می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های انرژی مصرفی شود.
با استفاده از عایق کانال هوا، انتقال حرارت از داخل یا خارج کانال‌ها به حداقل می‌رسد و به کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی کمک می‌کند. به علاوه، با توجه به این که انرژی برای تهویه مطبوع در ساختمان‌ها دارای بیشترین حجم مصرف انرژی است، هرگونه کاهش در این مصرف انرژی می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی داشته باشد. بنابراین، استفاده از عایق کانال هوا به عنوان یک راهکار کم هزینه و موثر برای کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی در ساختمان‌ها به شمار می‌رود.
همچنین، برای افزایش تأثیر این عایق، می‌توان از سایر راهکارهای بهینه‌سازی انرژی مانند استفاده از تجهیزات با کارایی بالاتر و کنترل دمای مناسب در ساختمان استفاده کرد.

کاربردهای عایق الاستومری کانال هوا عبارتند از:

1- کانال‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها: با استفاده از عایق کانال هوا، کاهش انتقال حرارتی در کانال‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها به‌دلیل تغییرات دما و فشار هوا ایجاد می‌شود. این باعث می‌شود که کارایی و راندمان سیستم تهویه مطبوع افزایش یابد و هزینه‌های انرژی کاهش پیدا کند.
2- کانال‌های هوا در صنایع مختلف: عایق کانال هوا در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، الکترونیکی و... برای کاهش انتقال حرارتی در کانال‌های هوا استفاده می‌شود.
3- تجهیزات تهویه مطبوع: عایق کانال هوا برای عایق‌بندی تجهیزات تهویه مطبوعی مانند ونتیلاتورها و برج‌های خنک‌کننده نیز استفاده می‌شود.
4- سیستم‌های تهویه مطبوع در وسایل نقلیه: عایق کانال هوا برای سیستم‌های تهویه مطبوع در وسایل نقلیه نیز استفاده می‌شود.
5- سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌های صنعتی: به عنوان مثال در سالن‌های تولیدی و کارخانجات، سیستم‌های تهویه مطبوع از کانال‌های هوایی بزرگ استفاده می‌شود که برای اینکه میزان کاهش حرارتی کمتر شود، از عایق الاستومری کانال هوا برای عایق‌بندی این کانال‌ها استفاده می‌شود.
با توجه به این که کاربردهای عایق کانال هوا بسیار گسترده و متنوع هستند، به عنوان یک راهکار کم هزینه و موثر برای کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی در ساختمان‌ها و صنایع مختلف به شمار می‌رود.

آیا عایق کانال هوا مقاومتی در برابر حریق دارد؟
عایق الاستومری کانال هوا در برابر حریق مقاومت دارد و به عنوان یک عایق حرارتی استفاده می‌شود. در واقع، عایق الاستومری کانال هوا می‌تواند در مقابل دماهای بالا و حرارت آتش مقاومت کند. از آن جایی که کانال‌های هوا در سیستم تهویه مطبوع از موادی ساخته شده‌اند که در برابر حرارت ضعیف هستند، استفاده از عایق الاستومری کانال هوا می‌تواند کانال‌های هوایی را در برابر حرارت و آتش محافظت کند.
همچنین، عایق کانال هوا از موادی تشکیل شده است که در صورت آتش سوزی، دود و سموم کمتری تولید می‌کنند. به عبارتی، در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت و آتش، عایق الاستومری کانال هوا کمک می‌کند تا انتشار دود و سموم در محیط کاهش پیدا کند. از این رو، عایق کانال هوا به عنوان یک عایق حرارتی و مقاوم در برابر حریق می‌تواند در سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و صنایع مختلف استفاده شود. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع عایق حرارتی، مطمئن شوید که محصول مورد نظر دارای مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه و استانداردهای لازم برای عایق‌های حرارتی است.
منبع: عایق الاستومری کانال هوا


:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

عایق الاستومری حرارتی و برودتی لوله ای دارای ساختار سلول بسته می باشد. یکی از انواع عایق های لوله ای، باروکش پروتکت بلک و سیلور می باشد.

از این نوع عایق به منظور عایق کاری لوله ها در لوله کشی تاسیسات و سیستم های گرمایشی سرمایشی داخل محیط های خانه که به مقاومت در برابر رطوبت و ضربات مکانیکی نیاز بیشتری دارند، استفاده می شود.

این عایق الاستومری لوله ای باروکش پروتکت بلک و سیلور شامل سایز ۱.۴ اینچ تا ۴ اینچ و ضخامت های ۶,۹,۱۳,۱۹,۲۵ میلی متر می باشد و برای انواع لوله های مسی، چند لایه و یا فولادی قابل استفاده است.

از دیگر مدل های عایق الاستومری لوله ای میتوان عایق الاستومری لوله ای ساده و عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم را نام برد. ما در این مطلب قصد داریم شما را با عایق الاستومری لوله ای باروکش پروتکت بلک و سیلور آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.
اطلاعات نصب عایق های الاستومری

برای نصب عایق های الاستومری لوله ای ساده ابتدا آنها را از دو لبه برش داده و بعد از قرار گیری بر روی اتصالات و قطعات؛ توسط چسب مخصوص عایق، نصب می شود.
مقایسه عایق الاستومری لوله‌ای عایق پشم شیشه

عایق الاستومری لوله ای به خاطر ساختار سلول بسته اینکه دارد، در مقابل رطوبت، آلودگی، بخار آب و گرد و خاک مقاومت زیادی دارد. ولی عایق پشم شیشه به خاطر ساختار فیبری که دارد در برابر رطوبت و نفوذ آب و بخار مقاومت زیادی ندارد. زمانی هم که رطوبت و بخار آب به داخل لوله ها نفوذ کنند از مقاومت حرارتی آنها کم می شود.

اگر قرار باشد از عایق های پشم شیشه در فضای باز استفاده شود، باید برای آنها از روکش های ضد رطوبت و یا فویل های آلومینیومی استفاده شود؛ زیرا آنها در مقابل رطوبت و با بخار آب مقاومت خوبی ندارند. بنابراین استفاده از روکش در آنها امری ضروری می باشد.

نکته دیگری که درباره عایق الاستومری وجود دارد این است که آنها از نظر عوارض زیستی و ایجاد مشکلاتی در صورت تماس با بدن انسان و همینطور تولید ذرات گرد و غبار در مقایسه با پشم شیشه بسیار بهتر عمل می کنند. زیرا در عایق پشم شیشه اگر پوست و چشم و سیستم تنفسی افراد با آن تماس مستقیم داشته باشد، قطعاً مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

در برخی از گزارشات اعلام شده است که تنفس مستقیم گرد پشم شیشه با افراد علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان به ویژه سرطان ریه شده است. به همین خاطر عایق کاران و نصابان در زمان کار با عایق پشم شیشه باید از ماسک و لباس محافظ استفاده کنند تا خطری آنها را تهدید نکند و سلامتی آنها و خطر نیفتد.

یکی دیگر از تفاوت های عایق الاستومری لوله ای با عایق پشم شیشه در مقاوم بودن در برابر خوردگی می باشد. عایق الاستومری لوله ای در برابر خوردگی مقاوم می باشد اما عایق پشم شیشه در مقابل خوردگی مقاوم نیست و ممکن است به شدت دچار آن شود.

علاوه بر این مورد نصب عایق الاستومری مسلح ساده بسیار راحت تر از نصب عایق پشم شیشه می باشد. مخصوصاً برای محیط هایی که در آن فضای کاری زیادی وجود ندارد، استفاده از عایق های لوله ای بهترین گزینه می باشد. نصب عایق های پشم شیشه معمولاً در چند مرحله انجام میشود که بدیهی است که بسیار زمان بر تر از عایق لوله ای می باشد.

ضریب انتقال حرارت عایق های پشم شیشه بسیار زیاد تر از عایق های الاستومری لوله ای می باشد. یکی دیگر از مزایای مفید عایق الاستومری لوله ای در مقایسه با عایق پشم شیشه عمر مفید زیاد میباشد.

قیمت های مربوط به عایق الاستومری لوله ای از قیمت عایق پشم شیشه تا حدودی بیشتر می باشد اما وجود مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این عایق ها موجب می شود که قیمت بیشتر آن به چشم نخورد.
منبع: عایق الاستومری لوله ای


:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

·        قابل ذکر است که یک سایبان خوب و مقاوم باید در برابر عوامل های طبیعی و غیرطبیعی ماهیت و رنگ خود را از دست ندهد و سایه مطلوبی را ایجاد نماید. سایبان حیاط باید در برابر باد مقاوم باشد پس هنگام طراحی آن باید به میزان باد وارده از سوی باد نیز توجه کرد.

·        سایبان حیاط باید در برابر عوامل های طبیعی مانند زلزله نیز مستحکم باشد و سازه های آن خراب نشود.

·        در طراحی سایبان های حیاط باید به بارهای ثقلی نیز توجه کرد و در ساخت این محصول از متریال مرغوب و درجه یک استفاده شود تا سایبان با طول کافی تولید گردد.

·        داشتن یک سایه خنک و خوب برای ساخت سایبان یک امر مهم است. در صورتی که سایبان سایه خوبی را ایجاد نکند به ماشین یا دیگر وسیله ها آسیب وارد خواهد کرد.

·        نکته آخر این است که یک سایبان عالی باید مقرون به صرفه باشد، قیمت بالای سایبان ماشین نشان کیفیت زیاد آن نیست.

بهترین پوشش برای ساخت سایبان ماشین چیست؟

ورق های یو پی وی سی را با نام پلی یوپان می شناسیم. از محبوب ترین و با کیفیت ترین پوشش ها برای ساخت انواع سایبان ها محسوب می شود که دارای ظاهری زیبا و مدرن هستند؛ در نتیجه گزینه مناسبی برای ساخت سایبان حیاط و سایبان ماشین به شمار می روند که امروز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. در فضاهای مختلف با آب و هوای مختلف می توان از ورق های یو پی وی سی برای ساخت سایبان ماشین استفاده کرد بدون آنکه نگران تغییر رنگ و تغییر شکل این محصول باشید. ورق های یو پی وی سی در برابر تابش شدید نور خورشید نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. این ورق ها انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر عوامل مختلف مقاومت و دوام خود را از دست نمی دهند. بارش باران های اسیدی یا بارش برف سنگین و تگرگ باعث آسیب رسانی به این پوشش ها نمی گردد. افراد به دلیل قیمت مناسب این محصول و دوام و مقاومت بالای آن همواره برای ایجاد سایبان پارکینگ از پوشش های یو پی وی سی استفاده می کنند. برای آنکه یک سایبان در برابر عوامل های مختلف ایستایی و دوام خود را از دست ندهند باید در طراحی این محصول به سه جز آن توجه ویژه ای کرد. این 3 جز عبارتند از:

 

1.      فونداسیون سایبان

2.      اسکلت سایبان

3.      پوشش مناسب سایبان

فونداسیون سایبان پارکینگ بسیار مهم می باشد و طراحی ویژه خود را دارد. فونداسیون ها باعث می شود تا بار وارد به ستون ها به راحتی به زمین منتقل شود و برای سازه سایبان ماشین مشکل خاصی بوجود نیاید. این موضوع هنگام وقوع عوامل طبیعی مانند زلزله اهمیت زیادی دارد. اگر سازه سایبان ماشین دارای پی فونداسیون مناسبی باشد نیرو را به درستی به زمین منتقل خواهد کرد و خرابی ایجاد شده در محل ساز به حداقل ممکن می رسد.

منبع:تامین پارکینگ اداری



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

خرید سایبان خودرو (یا سایبانی) برای مناطق شمال کشور، که ممکن است با شرایط جوی سرد و برفی مواجه باشند، نیازمند ملاحظات خاصی است. در زیر چند نکته مهم برای خرید سایبان به منظور مقابله با شرایط آب و هوایی سرد در مناطق شمال کشور آورده شده است:

 

·        جنس و عایق حرارتی:

سعی کنید سایبانی با جنس و عایق حرارتی مناسب انتخاب کنید که بتواند حرارت بدن را حفظ کرده و از افت حرارت جلوگیری کند. سایبانهای با لایه داخلی از جنس پشم یا مصالح عایق حرارتی دیگر معمولاً مناسب هستند.

·        ضدآب بودن:

مناطق شمالی ممکن است با باران و برف مواجه شوند. سایبانی با لایههای ضدآب و مقاوم در برابر نفوذ آب انتخاب خوبی است تا از خیس شدن بدن جلوگیری کرده و حرارت بدن را حفظ کند.

·        طراحی و ویژگیهای خاص:

در نظر داشته باشید که سایبان دارای ویژگیهایی مانند زیپهای محکم، گرههای تنظیمی در ساق سایبان، کلاه سری، یا لولههای محافظ برای دستهها باشد که میتوانند در مواجهه با برف و باران موثر باشند.

·        سایز و اندازه:

اندازه سایبان بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که سایبان مناسبی انتخاب کردهاید که بر اساس اندازه بدن شما مناسب باشد. سایبانی که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد ممکن است به تعادل بدن آسیب برساند.

·        پایهها و زیره:

زیره سایبان باید مقاوم و ضد لغزش باشد. پایههای خوب و محکم در شرایط برفی و یخی اهمیت دارند. همچنین، اگر پایهها دارای الگوهای عمیق باشند، به خوبی در مقابل لغزش در برف مقاومت خواهند کرد.

·        قابلیت تنظیم و انطباق:

سایبان با امکان تنظیم اندازه و دارای بخشهای قابل انطباق برای اندازه گیری بهتر و اطمینان از سهولت در استفاده میتوانند گزینه مناسبی باشند.

·        بررسی نظرات و تجربیات دیگران:

قبل از خرید، نظرات و تجربیات دیگران در مورد محصولات را بررسی کنید. این میتواند به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کند.

·        قیمت و کیفیت:

قیمت ممکن است یکی از مهمترین عوامل باشد، اما حتماً به کیفیت محصول نیز توجه کنید. سعی کنید تعادلی بین قیمت و کیفیت پیدا کنید تا سایبان انتخابی تا حد امکان تمام نیازهای شما را برآورده کند.

آیا همه سایبان ها ضد آب هستند؟

خیر، همه سایبانها به طور لزومی ضدآب نیستند. ویژگیهای ضدآب در سایبانها به ویژه از نظر جنس و پوشش متفاوت است و برخی از آنها به خوبی مقاوم در برابر آب هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است ضدآب نباشند یا تا حدی محدود باشند. برخی از سایبانها به طور خاص برای استفاده در شرایط آب و هوایی مرطوب یا بارانی طراحی شدهاند و از جنسها و پوششهای ضدآب بهره میبرند. از مواد مانند نایلون ضدآب، پلیاستر مقاوم به آب، و ممکن است از پوششهای خارجی مانند ممبرانهای ضدآب بهره گیرند.

به همین دلیل، هنگامی که میخواهید سایبان خود را برای شرایط آبی خاصی انتخاب کنید، به ویژگیهای ضدآب آن دقت کنید. معمولاً توضیحات و مشخصات محصول در مورد ویژگیهای آبپایه یا ضدآب آن اطلاعاتی ارائه میدهند. همچنین، نکاتی که در مطلب قبلی ذکر شدند نیز به شما کمک خواهند کرد تا سایبان مناسبی با ویژگیهای ضدآب برای شرایط مورد نظر خود انتخاب کنید.

منبع:سایبان ماشین متحرک



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

پله گرد یا پله پیچ نوعی پله است که به شکل گرد یا پیچیده طراحی شده است. این نوع پلهها به عنوان یک عنصر زیبایی و هنری در ساختمانها استفاده میشوند و علاوه بر اینکه وظیفه اصلی یک پله را انجام میدهند، جلب توجه به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد خود دارند. این نوع پلهها ممکن است در انواع مختلفی از جمله چوب، فلز، شیشه و سایر مواد ساخته شوند. طراحی آنها معمولاً به یک مرکز مرکزی یا محور پیچیده و دایرهای اشاره دارد. این پلهها علاوه بر اینکه به عنوان ابزار حمل و نقل در ساختمانها عمل میکنند، به عنوان یک عنصر زیبایی نیز در طراحی داخلی مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع پله پیچ های مدرن

پلههای پیچ مدرن در طراحی داخلی و معماری با توجه به مواد ساخت، شکل، و استفاده از تکنولوژیهای نوین، متنوع هستند. در زیر، تعدادی از انواع پله پیچ مدرن را بررسی میکنیم:

 

·        پلههای پیچ معدنی:

این نوع پلهها از مواد معدنی مثل فلز استفاده میکنند و طراحی آنها به شکل پیچیده و مدرن انجام میشود. ممکن است به وسیله فنرها یا قطعات مخروطی به شکل پیچ تشکیل شوند.

·        پلههای پیچ چوبی:

این نوع پلهها از چوب با طراحی مدرن ساخته میشوند. از ترکیب چوب با مواد دیگر نیز ممکن است استفاده شود تا ظاهری زیبا و با دوام ایجاد شود.

·        پلههای پیچ شیشهای:

در این نوع پلهها، شیشه به عنوان یکی از اجزای اصلی استفاده میشود. این پلهها به ویژه در داخل ساختمانها که نوردهی مهم است، محبوب هستند.

·        پلههای LED:

پلههای مدرن میتوانند دارای نورپردازی LED باشند که آنها را به یک عنصر دکوراتیو متفاوت و جلبتوجه تبدیل میکند.

·        پلههای متحرک:

برخی پلههای پیچ مدرن به وسیله سیستمهای متحرک یا الکتریکی که در زیر پلهها قرار دارند، به صورت خودکار باز و بسته میشوند.

·        پلههای معلق:

این نوع پلهها به نحوی طراحی شدهاند که به نظر میرسد که در هوا معلق هستند. این پلهها معمولاً از مواد سبک و شفاف مثل شیشه یا فلز ساخته میشوند.

·        پلههای هلیکال:

پلههای پیچ مدرن ممکن است به شکل هلیکال یا صدفی باشند که به طور زیبایی به اتاق یا فضا ابعاد اضافه میکنند.

منبع:پله گرد فلزی

 


:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

سیمان پرآلومین (High Alumina Cement) یک نوع سیمان ویژه است که دارای مقدار بالایی از اکسید آلومینیوم است و به عنوان سیمان CA نیز شناخته میشود. تولید این نوع سیمان به مراحل خاصی نیاز دارد. در زیر، مراحل تولید سیمان پرآلومین شرح داده شدهاند:

 

1.      آمادهسازی مواد اولیه:

بوکسیت (Bauxite): منبع اصلی آلومینیوم برای تولید سیمان پرآلومین است. بوکسیت به عنوان معدن خام جهت استخراج آلومینیوم از سنگهای معدنی استفاده میشود.

آهک (Limestone): برای افزودن کلسیم به مواد و اصلاح ترکیبات شیمیایی سیمان.

2.      پخت بوکسیت:

بوکسیت به شکل خاکستری و خمیری تهیه میشود و سپس در کورههای چرخشی یا کورههای دورانی پخته میشود. در این مرحله، بوکسیت به آلومینا (اکسید آلومینیوم) تبدیل میشود.

3.      تولید کلینکر پرآلومین:

آلومینا به همراه آهک و سایر مواد افزودنی به مخلوطی تبدیل میشود که به نام کلینکر پرآلومین معروف است.

این مرحله در کورههای چرخشی در دماهای بسیار بالا (حدود 1500-1600 درجه سانتیگراد) انجام میشود.

4.      آسیاب کلینکر:

کلینکر تولید شده در مرحله قبل به همراه سایر مواد افزودنی (مثل گچ یا سیلیس) آسیاب میشود تا به اندازه ذرات مطلوبی برسد.

منبع: سیمان نسوز کوره

 


:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

آجر سفید در معماری و ساختمانسازی از جمله مصارف متنوعی دارد. این نوع آجر به دلیل ظاهر شیک و مزیتهای مختلفی که دارد، در انواع پروژهها به کار میرود. در زیر به برخی از کاربردهای رایج آجر سفید اشاره میکنم:

·        نمای خارجی ساختمان: آجر سفید برای ایجاد نمای خارجی ساختمانها به خوبی استفاده میشود. این نوع آجر به ساختمانها ظاهری شیک و مدرن میبخشد و معمولاً در ساختمانهای مسکونی، تجاری و معمولاً در ساختمانهای تاریخی به کار میرود.

·        دیوارهای داخلی: آجر سفید میتواند در دیوارهای داخلی ساختمانها به عنوان یک عنصر طراحی داخلی به کار رود. این کاربرد معمولاً در منازل مدرن یا محیطهای با طراحی داخلی مینیمالیستی و شیک مشاهده میشود.

·        نمای دیوارها و دیوارهای جداکننده: آجر سفید ممکن است برای نمای دیوارها در فضاهای باز، مانند حیاطها و باغها، یا برای ایجاد دیوارهای جداکننده بین مناطق مختلف در یک ساختمان استفاده شود.

·        کاشی و فرش: آجرهای سفید معمولاً به عنوان کاشیها یا فرشهای داخلی برای پوشش سطوح کف و دیوار در فضاهای مسکونی یا تجاری به کار میروند.

·        مصارف هنری: آجر سفید برای ایجاد اثرات هنری و نقاشیهای دیواری نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

·        پروژههای با تاریخچه تاریخی: در معماری تاریخی و بازسازی ساختمانهای قدیمی، آجر سفید ممکن است برای حفظ و بازسازی نماهای اصلی استفاده شود.

·        مصارف در طراحی مناظر: آجر سفید ممکن است در مناظر سبز و فضاهای باز برای ایجاد عناصر زیبایی مانند پلهها، چشمهها و ستونهای تزئینی استفاده شود.

منبع: آجر نسوز نما سفید



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

آجر صنعتی نسوز ویژگیهای خاصی دارند که آنها را مناسب برای محیطها و شرایط با دماهای بالا یا در معرض آتش میکند. ویژگیهای مهم آجرهای صنعتی نسوز عبارتند از:

·        مقاومت حرارتی: یکی از ویژگیهای اصلی آجر صنعتی نسوز، مقاومت بالا در برابر دماهای بالا و حرارت است. این آجرها به طور معمول توانایی تحمل دماهای مختلف تا چند هزار درجه سلسیوس را دارا هستند.

·        مقاومت شیمیایی: برخی از آجرهای صنعتی نسوز دارای مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف میباشند. این ویژگی مهم برای محیطهایی که ممکن است با مواد شیمیایی در تماس باشند، حائز اهمیت است.

·        مقاومت در برابر خوردگی: آجرهای صنعتی نسوز دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی هستند و تحت تأثیر مواد شیمیایی و اکسیداسیون دستخوش خوردگی نمیشوند.

·        مقاومت در برابر فشار: این آجرها معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر فشار میباشند و میتوانند فشارهای بالا را تحمل کنند.

·        مقاومت در برابر آتش: آجر صنعتی نسوز معمولاً مقاومت بالایی در برابر آتش دارند و در معرض حرارت مستقیم آتش کیسه نمیکنند.

·        عایق حرارتی: برخی از آجرهای نسوز به عنوان عایقهای حرارتی نیز به کار میروند و توانایی کاهش انتقال حرارت را دارند.

·        مقاومت در برابر فشار خرد و ارتعاشات: برخی آجرهای صنعتی نسوز مخصوصاً برای محیطهایی که تحت فشار خرد یا ارتعاشات هستند طراحی شدهاند.

·        قابلیت ساخت و نصب آسان: آجر صنعتی نسوز معمولاً طراحی شدهاند تا به آسانی قابل ساخت و نصب باشند.

·        مقاومت در برابر تغییرات دما: این آجرها دارای مقاومت در برابر تغییرات دما هستند و تغییرات دمایی ناگهانی را تحمل میکنند.

آجرهای صنعتی نسوز در مواردی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت و شرایط سخت دارند، به کار میروند. این آجرها در صنایع مختلف از جمله صنایع فولاد، سیمان، زغالسنگ، پتروشیمی، و فولاد مورد استفاده قرار میگیرند.

منبع: قیمت آجر نسوز صنعتی

 


:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

وقتی که تصمیم به خرید یک دستگاه لیبل چسبان برای کسب و کار خود میگیرید، باید مراقب و دقیق باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه، تعدادی از نکات مهم برای خرید دستگاه لیبل چسبان را ذکر میکنم:

 

·        نوع لیبل: ابتدا نوع لیبل مورد نیاز خود را تعیین کنید. آیا برچسبها شفاف هستند؟ آیا لیبلها آستری هستند؟ آیا نیاز به چسباندن برچسبهای حرارتی یا پیشچسبان دارید؟ انتخاب دستگاه به ویژگیهای لیبلهای مورد نیاز بستگی دارد.

·        حجم تولید: تعیین کنید که چقدر برچسب باید در یک دوره زمانی مشخص چسبیده شود. این اطلاعات به شما کمک میکند تا دستگاه با سرعت مناسب انتخاب شود.

·        نوع محصول: نوع محصول یا بستهبندی مورد استفاده در خط تولید نیز تعیین کننده نوع دستگاه لیبل چسبان است. آیا بطریها، ظروف، یا سطوح محصول مورد چسباندن هستند؟

·        دقت چسباندن: دقت لازم در چسباندن برچسبها به محصول مهم است. اطمینان حاصل کنید که دستگاه انتخابی دارای سیستمهای دقت بالا و تنظیمهای لازم برای تطبیق با محصولات مختلف است.

·        سرعت: تعیین کنید که چه سرعتی در چسباندن برچسبها نیاز دارید. بسته به حجم تولید و خطوط تولید، سرعت دستگاه میتواند مهم باشد.

·        اندازه و ابعاد: مکان و فضای موجود برای نصب دستگاه را در نظر بگیرید. اندازه و ابعاد دستگاه باید با مکانی که برای آن در نظر گرفتهاید، سازگار باشد.

·        نوع لیبل زنی: دستگاههای لیبل چسبان ممکن است به صورت خطی، دایرهای، یا روتختی عمل کنند. انتخاب نوع لیبل زنی متناسب با نیازهای شما مهم است.

·        قیمت: هزینه خرید دستگاه و همچنین هزینههای نگهداری و تعمیرات بعدی نیز باید در نظر گرفته شود. تعیین کنید که آیا دستگاه به تعداد برچسبهای مصرفی مناسبی مورد نیاز دارد یا خیر.

·        نام تجاری و تأمینکننده: انتخاب یک تأمینکننده با نام تجاری معتبر و شناخته شده میتواند به اطمینان از کیفیت دستگاه کمک کند.

·        خدمات پس از فروش: بررسی کنید که تأمینکننده دستگاه خدمات پس از فروشی چون آموزش، تعمیرات، و تأمین قطعات یدکی ارائه میدهد.

منبع: دستگاه لیبل زن بطری شیشه ای



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رها حامی

 

دستگاه لیبل زن بطری چسبان دستی یک وسیله کمکی در صنعت بستهبندی است که برای چسباندن برچسبها به بطریها یا ظروف دیگر به صورت دستی توسط اپراتور یا کارگر استفاده میشود. این دستگاه برای پروژههای کوچک و متوسط که نیاز به چسباندن برچسبها به تعداد محدودی بطری یا ظرف دارند مناسب است.

ویژگیها و عملکرد دستگاه لیبل زن بطی چسبان دستی عبارتند از:

دستی و ساده: این دستگاه توسط اپراتور با دستهای خود کنترل میشود و عملکرد آن به صورت دستی انجام میشود.

منعطفیت: دستگاه لیبل زن چسبان دستی به راحتی میتواند برای چسباندن برچسبها به انواع مختلف بطریها و ظروف دیگر با اندازهها و شکلهای متنوع استفاده شود.

کمیته کاری انسانی: برخی کارگزاران به دلیل کاربری دستی دستگاه، معمولاً نیاز به زمان و توانایی انسانی دارند تا برچسبها را به بطریها چسبانند.

کاربری در کمیتههای کوچک: دستگاه لیبل زن بطری چسبان دستی به طور عمده برای تولیدهای کوچک و محدود در کارگاهها یا کارگاههای کوچک استفاده میشود.

هزینه کمتر: از لحاظ هزینه، دستگاه لیبل زن چسبان دستی معمولاً ارزانتر از دستگاههای خودکار و نیمهاتوماتیک است.

دستگاه لیبل چسبان اتوماتیک صنعتی

دستگاه لیبل چسبان اتوماتیک صنعتی یک تجهیزات صنعتی است که برای چسباندن برچسبها به محصولات و بستهبندیها در مقیاس صنعتی و با سرعت بالا به صورت خودکار استفاده میشود. این دستگاهها مناسب برای خطوط تولید و بستهبندی با حجم بالا و نیاز به دقت و سرعت در چسباندن برچسبها به محصولات مختلف هستند.

ویژگیها و عملکرد دستگاه لیبل چسبان اتوماتیک صنعتی عبارتند از:

 

·        خودکاری: این دستگاهها به صورت خودکار و بدون نیاز به مداخله اپراتور عمل میکنند. برچسبها به صورت اتوماتیک به محصولات چسبانده میشوند.

·        سرعت بالا: دستگاههای لیبل چسبان اتوماتیک صنعتی قادر به انجام چسباندن برچسبها با سرعت بالا در خطوط تولید هستند.

·        دقت بسیار بالا: این دستگاهها دارای سیستمهای دقت بالا هستند که به اطمینان از چسباندن برچسبها با دقت و همسانی به محصولات کمک میکنند.

·        تنوع در اندازه و شکل: دستگاههای لیبل چسبان اتوماتیک صنعتی معمولاً انواع مختلفی از برچسبها را پذیرفته و چسبانند.

·        کاربری در خطوط تولید صنعتی: این دستگاهها معمولاً در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، داروسازی، نوشابهسازی، بستهبندی، و صنایع دیگر در خطوط تولید صنعتی به کار میروند.

·        کاهش خطا: با استفاده از دستگاه لیبل چسبان اتوماتیک صنعتی، احتمال خطاهای انسانی کاهش مییابد و به دقت و کارآیی در چسباندن برچسبها به محصولات افزوده میشود.

·        بهرهوری افزایشی: استفاده از دستگاه لیبل چسبان اتوماتیک صنعتی میتواند به افزایش بهرهوری تولید در خطوط تولید و بستهبندی کمک کند.

منبع: دستگاه پرکن سروو خطی

 


:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 36 صفحه بعد